


| Előadó: | Neil Young Sétány (NYS) |
|---|---|
| Album: | Hommage à Neil Young |
| Megjelenés: | 2006 |
| Hossz: | 0:00 |
| Szövegírók: |
Sülyi Péter Young Neil |
| Keressük a zeneszerzőt! | |
| Kiadó: | Keressük! |
| Stílus: | Keressük! |
| Címkék: | Keressük! |

Voltál valaha lenn?
Voltál valaha lejjebb?
Voltál kifosztva teljesen
Napi téboly után?
Igen, ilyen egy hegyomlás
Persze, mindegy, hisz nincsen ott más
Csak egy tükör, meg te és én
Meg a tévé-fény
Ahogy mentem az úton
Nem a járdán: az úton
Néha el kellett ugranom
Egész simán ment
Felkerestem egy gyorsmosót
Aztán szemben a zeneboltot
Sok dolgom ugyan nem volt
Elidőztem bent
Voltál valaha lenn?
Voltál valaha lejjebb?
Voltál kifosztva teljesen
Napi téboly után?
Igen, ilyen egy hegyomlás
Persze, mindegy, hisz nincsen ott más
Csak egy tükör, meg te és én
Meg a tévé-fény
Volt-e valaha kalandod
Éhes emberrel
Te hallgattad a rádiót
Ő mosta az autód
Üres tekintet mered rád
Te csak hallgatod az áriát
Összefért-e a kettő
Voltál valaha lenn?
Voltál valaha lejjebb?
Voltál kifosztva teljesen
Napi téboly után?
Igen, ilyen egy hegyomlás
Persze, mindegy, hisz nincsen ott más
Csak egy tükör, meg te és én
Meg a tévé-fény
Megy a sorozat a sky-on át
Mentő légzés szájon át
Kis használt levegő
Hogy élj tovább
Az ember végül itt ragad
De túl sok ez már
Úgyhogy, most kapcsolok...


A Sávlekötő Camp idei győztesei, Szabikeyz és Juhász Zoli új, közös dalukban minden eddiginél személyesebben nyúlnak az emberi sebezhetőség témájához.
Az Üvegszilánk egy lírai popfelvétel
A dal különleges, „üvegszerű” hangzásvilággal idézi meg a törékenység érzését. A számhoz készült videóklipben lassított felvételeken keresztül jelenik meg az összetörés és újjászületés szimbolikája.
Zeneileg az Üvegszilánk középtempós, nyolcados lüktetésű groove-jával különleges helyet foglal el a duó repertoárjában. Mindkét előadó személyes történettel kapcsolódik hozzá.
Dal az emberi sebezhetőségről
„Számomra ez a dal arról szól, hogy mi emberek mennyire sebezhetőek és törékenyek vagyunk, és milyen egyszerűen széteshetünk kis pici üvegszilánkokra. Két évvel ezelőtt volt egy műtétem, ami egy életveszélyes állapotba torkollott.
Abban az időszakban nagyon egyedül éreztem magam, mert nem volt ott mellettem az akkori társam, nem számíthattam rá igazán a bajban, düh és tehetetlenség kavargott bennem.
Azóta is az egyik legmélyebb dalunknak érzem, mert akárhányszor meghallgattuk, mindig libabőrösek lettünk. Pedig hallottuk már legalább ötszázszor” – árulta el Szabi a különleges és nosztalgikus hangulatú szerzemény mögötti sztorit.

Juhász Zolinak is van személyes érintettsége
„Ez egy olyan dal, ami élethelyzettől függően mindenkinek mást fog jelenteni, de amiből eredetileg kiindultunk, az az, hogy a legfontosabb dolgaink sokszor nagyon törékenyek. Ha nem vigyázunk rájuk, könnyen szilánkokká törnek előttünk. Amikor dolgozni kezdtünk rajta,
épp egy nehéz időszakon mentem át – sok érzelmet és fájdalmat sikerült belesűrítenem.
Mostanra ez a szám egyfajta időkapszula lett számomra. Azt ugyan nem tudom a mai napig megmondani, melyik a kedvenc közösünk Szabival, de az biztos, hogy ehhez kötődöm a legerősebben érzelmileg.”
A videóklip koncepciója tudatosan egyszerű
A Péterfy Bori-cameoval készült, moszkvatérrel közös Kardiológus korábbi, narratív videója után ezúttal a látvány nem történetet mesél el, hanem egy hangulatra segít ráhangolódni. A rendező Vészi Samu, az operatőr Tóth-Heyn Máté volt, a klipben látható cukorüveg maszkokat pedig Nagy Sára Míriám készítette. A forgatás során a csapat egy slow motion kamerával dolgozott, különböző üvegtárgyakat zúzva szét, hogy a dal metaforáját vizuálisan is életre keltsék.
„A Kardiológusnál nagyon jól működött egy igazi, full extrás klip, de ennél a számnál kifejezetten olyat szerettünk volna, ami nem veszi el a figyelmet a zenétől, csak még jobban ráerősít egy érzésre a dalban” – mondta Zoli.
„A kedvenc pillanatom az volt, amikor a stáb dobált bele minket a matracba, és a felvétel után együtt néztük vissza a lassításokat. Jót nevettünk rajta.” – egészítette ki Szabi a jó hangulatban telt forgatás kulisszáival.

Mindkét zenész vallja, hogy néha a széttörés az egyetlen út ahhoz, hogy újra egésszé váljunk. Sokszor a legnehezebb pillanataink azok, amik végül – néha hosszú úton – a legszebbekhez vezetnek.
Fotók: Szabikeyz x Juhász Zoli