


| Előadó: | Boogie Mamma |
|---|---|
| Album: | Apró keblek dícsérete |
| Megjelenés: | 2005 |
| Hossz: | 0:00 |
| Szövegírók: | Keressük a szövegírót! |
| Keressük a zeneszerzőt! | |
| Kiadó: | Keressük! |
| Stílus: | Keressük! |
| Címkék: | Keressük! |

Ez a néni mindig vérzik,
A barátnője közben alig-alig érzi.
És a férje mindig éhes,
Mégis minden foga lepedékes.
Jaj de jó, hogy ma már mindenki mindent vehet!
Van intimbetét, gyorsétteremlánc, fogkefe!
Bemondta a tévé, ők pedig pont nézték,
Megvették és jól jártak vele.
Ez a kicsi baba mindig nedves,
Bár az anyukája igen-igen kedves.
És a nénje szomjas mindig,
De nem akar többet soha vizet inni.
Jaj de jó, hogy ma már mindenki mindent vehet!
Van eldobható pelenka, üdítőlevek!
Bemondta a tévé, ők pedig pont nézték,
Megvették és jól jártak vele.
Ma már mindenki boldog!
Rendbejöttek mind a dolgok!
Vígan élnek éldegélnek,
Nem szólhat már bele senki sem
Semmibe!
Ez a kicsi kutya mindig enne,
Örülne ha szőre fényesebb lenne.
És a gazdi mindig bágyadt,
Futna a kutya után, de hamar elfárad.
Jaj de jó, hogy ma már mindenki mindent vehet!
Van már kutyaeledel és vitaminszerek!
Bemondta a tévé, ők pedig pont nézték,
Megvették és jól jártak vele.
Reklámunkat megszakítjuk!
Egy filmrészlettel gazdagítjuk az életét, hogy elviselje, bár irtózik tőlünk már minden sejtje, s ha nem bírja a függést, mert nem mostuk át még elég jól a bárgyú agyát és ha olykor-olykor működik még a feje, akkor tűnjön innen!
Ez itt a reklám helye!
Jaj de fontos alsós lányka,
Olyan sokan keresik és senki sem találja.
És a bátyja jobban tudna
Focizni, ha lenne tuti focicucca.
Jaj de jó, hogy ma már mindenki mindent vehet!
Van már mobiltelefon és gyönyörű mezek!
Bemondta a tévé, ők pedig pont nézték,
Megvették és jól jártak vele.


A Sávlekötő Camp egyik legfrissebb hangja, Szkym ledobta második nagylemezét.
Itt a Szaturnusz, egy húszszámos, sötét, elektronikus, trap-popos, grunge-ba kicsapó, érzelmileg túlfűtött éteri utazás, amely konkrétan úgy váltakozik a műfajokban, mintha belesétálnál egy kozmikus hidegfrontba.
A projekt már az előfutárain, a Szabikeyz-zel közös szép vagyok-on és a címadó szaturnusz-on is megmutatta, hogy ez a lemez nem sima „album”, hanem egy drámai, kísérletező univerzum: tele kattanásokkal, vibecserékkel és váratlan műfaji törésekkel.
A Szaturnusz egyik nagy pillanata az a felvétel, amit a Sávlekötő során már megimádott a közönség: a Más lesz, amelyben Mehringer és Plamyy is beszállt a ringbe, ráadásul két külön verzióban is helyet kapott a lemezen – egy energikus, popos–elektronikus verzióban és egy külön, grunge-os hangzású masleszgrunge című variánsban. Szkym szerint teljes meglepetés volt, hogy végül Mehringer lett a feat a Sávlekötő műsora alatt, aztán a közös munka annyira flottul ment, hogy a trekk szinte magát írta. Marci rátett egy rakat új ötletet, felénekelte a refrént, Palmyy pedig megszokott zsenialitással zsigerből kirakta a második verzét.
Ezzel állt össze Szkym új művészi érájának első ikonikus pillanata.
A grunge-verzió pedig egy akusztikus ötletből nőtt ki, amikor Szkym egy osztálytársánál, moszinál random elkezdett gitárokat felvenni, és egy intuitív ötletből megszületett az a hangzás, ami végül az egyik legkarakteresebb felvétel lett.
Teljes egészében Szkym szerezte, írta és producerelte a kiadványt, mely úgy működik, mintha a Szaturnusz jégből és törmelékből álló gyűrűje, valójában egy legalább annyira kiszámítatlanul érkező hangokból és műfajokból épülne fel.
A dark trap és az elektronikus elemek végigkeringenek a projektben, miközben néha popos fények villannak be, néha alternatívabb karcok hasítanak bele, máshol pedig nagyon is személyes rap-dramaturgia feszül a mélyben.
Itt egyszerre fér meg a pirkad melankóliája, a stoned trap fáradtsága, a flexelő rap attitűdje (ehhez például e7her is csatlakozik), a hardstyle-ba csúszó megőrülés, vagy épp a teljesen új irány, amit Mollinoe és Meszdap hoznak be a felnövök című dal pulzáló techno-energiájával. Ugyanígy davidkhaa és Palmyy is meglepőt húz a változás-ban, míg a szép vagyok Szabikeyz oldaláról érkezik egy synthwave-es, önironikus világ, és a nyúz-ban Palmyy ismét megcsillogtatja karakterét.
Két évnyi kísérletezés, érzelmi filterezés és hangzásbeli merülések után a lemez úgy szól, mint egy megszerkesztett, audiovizuális dráma, mintsem egy hagyományos album: a sokszínűség ugyanis nem melléktermék, hanem koncepció volt.
Minden egyes felvételhez társul ráadásul egy-egy vizuált rendelt az előadó maximálizálva a hatást és a művészi kiteljesedést.
Fotók: Szkym/Magneoton/Escape Plan Recordings