Előadó: | Rotkreis |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Bölcsföldi Zoltán Tóth Balázs Kaszap András Kaszap ágoston Várnai ákos |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Egy másik este, egy másik álom
Ki mellettem volt, nem találom
De velem van az, ami megőrzi őt
Látom magam előtt
Azt az arcot, ahogy fentről
Kérdően néz rám a képkeretből
Az idővel egyre messzebb kerül
Talán a hiány elül
Éjszaka ha néha felébred,
Az aranykerettel engem éget
A falon a képe lenéz rám,
A falon a képe választ vár
De nem tudom, hogy miért így lett
Szétszakadt, ami összeillett
A falon a képe elhalványult
Valami elmúlt
Amíg alszom, tudom, hogy ott van
Hallom, hogy suttog, hogy a szíve dobban
Mint nyitott könyvben, olvas bennem a kép
Nekem ebből elég
Hogy elfelejtsem, némuljon a hangja
Össze kéne törnöm millió darabra
De tudom jól, megtenni úgyse fogom
Csak egy kép a falon…
Sikeresen alkotni egyszerre többféle zenei stílusban – Madarász Gábor, Kemény Zsófi, Kun Bálint, Glen Gabriel (SE) a DEX-en.
Május-júniusban újra itt a Dalszerző Expo
Idén hetedik alkalommal szervezi meg az Artisjus a DEX Songwriting Expót. A rendezvényt 2018-ban indította el a szerzői egyesület azzal a céllal, hogy hiánypótló kezdeményezésként támogassa az információmegosztást és kapcsolatépítést a dalszerzői közösségen belül, valamint lehetőséget teremtsen a szakmai fejlődésre. A meghívott szakemberek tematikus mesterkurzusain az érdeklődők május-júniusban vehetnek részt az Artisjus székházban.
Amikor mindenki szerző a zenekarban
Mi történik, ha a zenekartagok nemcsak hangszeres kísérőzenészként, hanem dalszerzőként is mindannyian jelen vannak az alkotói folyamatban? Május 16-án a nemrég az MVM Dome-ban nagykoncertet adó Carson Coma zenekar billentyűse, Kun Bálint ad elő a közös zenekari alkotásról és az ezzel járó kreatív és emberi döntéshelyzetekről. A résztvevők olyan kérdésekre kapnak választ, hogy létezik-e valódi zenekari demokrácia, és segít-e a zenészi akadémiai előképzettség az ilyen helyzetek megoldásában.
Kommersz, de mégis jó dalszövegek?
Közhelyek, toposzok, eredetiség. Hol a határa a kommersznek, és mi különbözteti meg a jótól? Május 30-án, a rendezvénysorozat második eseményén Kemény Zsófi, költő, író, slammer a kommersz, de mégis jó dalszövegek megírásának titkait keresi, és bemutatja, hogyan tudnak a közhelyes kifejezések költői képpé, művészetté válni. Jöjjenek példák a sikeres, kommersz, mégis jó dalszövegekre.
Műfajokon átívelő dalszerzői flexibilitás
Június 5-én Madarász Gábor ’Madi’ a szerzői rugalmasságról tart mesterkurzust. Miként lesz valakiből olyan dalszerző, aki akár a legkülönbözőbb zenei műfajokban képes sikeres dalokat írni? Mit hall és érez ebből a közönség? Többek között Ákossal, Hobóval, Dés Lászlóval, Presser Gáborral, Rúzsa Magdival, Wolf Katival közös munkái bizonyítják, hogy Madi képes erre. Mesterkurzusán több évtizedes szakmai karrierjének tapasztalatait, tanulságait osztja meg a résztvevőkkel.
A nagyzenekari partitúra találkozása az elektronikával
Június 13-án Svédországból érkezik Glen Gabriel, mesterkurzusának témája a nagyzenekari hangszerelés és az elektronikus zene kapcsolata a filmzenében. Ez a napjainkban nagyon népszerű kombináció egyben nagy kihívás is, sok kérdéssel. Miben különbözik a filmekhez, sorozatokhoz vagy reklámokhoz szánt zene alkotási folyamata, és mekkora a szerepe a zene szinkronizálásának a filmes tartalommal? A téma határait a több mint 20 nagyjátékfilmhez, 1000 tévés epizódhoz, köztük a Netflixes The Game Changers sorozathoz, és száznál több kereskedelmi márka, úgy, mint a Mercedes, Coca-Cola vagy a Nike reklámfilmjeihez készült zene szerzőjeként Glen feszegeti majd.
A DEX előadói a mesterkurzusok napján egy-egy exkluzív, limitált férőhelyes mentoring programot is tartanak, amelyek keretében a kiválasztott résztvevők személyesen kaphatnak szakmai visszajelzést munkáikra.
További program- és jegyinformációk a DEX Facebook-oldalán és Instagramján!
A DEX-ről
Az Artisjus a DEX Songwriting Expót 2018-ban indította el azzal a céllal, hogy hiánypótló kezdeményezésként támogassa az információmegosztást és kapcsolatépítést a dalszerzői közösségen belül, valamint lehetőséget teremtsen a szakmai fejlődésre. A résztvevők visszajelzései alapján a kezdetben egy- majd kétnapos konferenciát a szervezők 2022-ben négy tematikus napra bővítették, 2023 óta pedig külön őszi és tavaszi rendezvénysorozattal várják a tanulni és inspirálódni vágyó zenei alkotókat. A kis létszámú szakmai programok résztvevői személyesen is bemutatkozhatnak a hazai és külföldi szerzőknek: lehetőségük van saját dalaikról közvetlenül a meghívott előadók szakmai véleményét kérni.
További részletek és jegyinformáció: https://www.facebook.com/dexsongwritingexpo
Az Artisjusról
Az Artisjus Magyar Szerzői Jogvédő Iroda Egyesület a zeneszerzők, szövegírók, zeneműkiadók és irodalmi szerzők egyesülete. Az alkotók azzal bízták meg, hogy egyes szerzői jogaikat kezelje, s így jövedelemhez jussanak munkájuk után. Ezért jogdíjat szed azoktól, akik a műveket – egyebek között profitszerzési céllal – nyilvánosan felhasználják, és a beszedett díjat kifizeti az érintett szerzőknek. Az Artisjus küldetésének része, hogy minél egyszerűbbé tegye az alkotók és az alkotásokat használók viszonyát mindkét oldal megelégedésére; ezért közvetítő-szerepre törekszik a zenerajongók, könyvbarátok, illetve a szerzők és a jogalkotó között.
Az Artisjus jogelődjét 1907-ben alapították a magyar zeneszerzők, szövegírók és zeneműkiadók. Ma közvetlen megbízással mintegy 22 ezer magyar szerző jogait kezeli, 527 ezer magyar művet tart nyilván, ezen kívül a hasonló külföldi szervezetekkel kötött szerződései alapján több millió zenei és irodalmi szerző jogkezelését végzi a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalánál bejegyzett közös jogkezelő szervezetként. www.artisjus.hu
Fotó: illuszráció/Freepik