


| Előadó: | Dopeman |
|---|---|
| Album: | Keressük! |
| Szövegírók: |
László Viktor Pityinger László (Dopeman) Pityinger László Pityinger Péter |
|
László Viktor Pityinger László (Dopeman) Pityinger Péter (Kicsi Dope) |
|
| Kiadó: | Keressük! |
| Stílus: | Keressük! |
| Címkék: | Keressük! |

Dope: Néha napján a stukker csövét a fejemhez rakom,
A halált akarom,
De nem adom fel,
Csak a gyenge megy el.
Maradok, harcolok,
Míg levegőt kapok.
A pokolban születtem, halok meg,
Már nem megyek sehova, ez a helyzet.
Zolee mondta, semmi nem véd meg téged!
Ha nem vigyázol hamar bevégzed.
Vége, mint a pontnak, bim-bamm,
Lehúznak, pénz beszél pitbull ugat.
Ilyen a getto, igazi dzsungel,
Ez a valóság, tudod a kibaszott VIII-ker.
Banditák birodalma,
Nem Szicilia, de van vagy egy rakás kersztapa.
Mit tegyek, legyen munkás,
Hattól négyig az igát húzzam?
Soha nem csináltam, nem is fogom,
Nem adom tolvajoknak az adóm!
Inkább lógok a téren,
Nekem mindegy honnan van a pénzem...
Refr.
Dope: Dopeman, Dopeman, szólnak a haverok,
Mindenki tudja, hogy én vagyok a legnagyobb
Rapper a kibaszott VIII-ban,
Mindig velük voltam, nekik vakertam.
Az utca nyelvén szóltam bazdmeg,
Mindenki más mehet a picsába!
Lehet, hogy nem bírod amit vakerok,
Hazudozol, én meg igazat mondok.
A világ, utca, a ponyva,
Megváltani soha nem akartam,
Szartam rá mit tesznek mások,
Engem a profit hajtott.
Pénzt akarok de gyorsan, hogyan csináljam?
A spanom fegyvert, én meg mikrofont fogtam.
Megcsináltam a Játékosok klubját,
Nemsokára Dopeman cuccát,
Szívják sokan az utcán,
Nekem a zeném a hasis, a kokó a dumám.
Refr.
Dope: Hiába vagy hisztis,
Ez a biznisz legális.
Máris topon vagyok, dupla 6-ot dobok,
Dopeman a kaszás kibaszott ajtódon kopog, koporsót hozok.
Pa-pa-prim-pa-pa-béj-bó,
Dopeman meg a kibaszott gengszter lingó.
Ringyó írtó, hip-hop maffiózó,
Bandita mint Lucky Luciano.
Pszihopata stúdió terrorista,
Bombát rakok a fülhallgatódba!
Szarok a cenzúrára,
Halál az összes kibaszott tolvaj politikusra!
Amint tudom, fogom a benzin kannát,
Máglyát rakok, tüzet gyújtok a kerületi rendőrkapitányságon.
Porig égetem, röhögve eresztem,
A vizeletem a fejedre.
Veszélybe kerültél,
Hiába menekülnél.
Esély: bri-bá-báj, semmi!
Nincs mit tenni, Dopeman a zseni!
Beszélni szabad, lakat a szádon,
Nincsen párdon,
Vágom a témát,
Senkisem érheti el a Játékosok klubját.
Refr.



A mai Magyarország tánchagyományát és gazdag népzenei örökségét állítja középpontba a Magyar Állami Népi Együttes legújabb, Gyökerek és szárnyak című előadása, amelyet november 7-én mutatnak be Budapesten.
A hat fiatal koreográfus - Ágfalvi György, Darabos Péter, Farkas Máté, Fundák Kristóf, Kele Kristóf és ifj. Zsuráfszky Zoltán - alkotói látásmódját tükröző előadás
zenei koncepciója Pál István "Szalonna" munkája, aki a Kárpát-medence különböző tájegységeinek táncait és hangzásvilágát ötvözi egy új, kortárs színpadi formában.
A bemutató a Magyar Állami Népi Együttes küldetését folytatja
Hidat épít múlt és jelen között, miközben látványos, érzelmekben gazdag táncszínházi élményt kínál. A Gyökerek és szárnyak különlegessége, hogy - a Kincses Felvidék, a Megidézett Kárpátalja és az Ezerarcú Délvidék sikeres tematikus előadásai után -
most először született olyan önálló produkció, amely kizárólag a mai Magyarország tánc- és zenei hagyományaira fókuszál.
A mű gerincét a magyar néptánc legnépszerűbb formái - a botoló, az ugrós, a csárdás és a friss csárdás - adják, amelyek Szatmártól Rábaközig, a Dél-Alföldtől Nógrádig reprezentálják a Kis-Magyarország tájegységeit.
Pál István "Szalonna" zenei vezetésével a régies és új stílusú népzenékből egyaránt merítő dallamok szólalnak meg a citerától és tekerőtől a pásztorfurulyán, cimbalmon, kis klarinéton és vonós bandán át, kiegészülve szólóénekekkel és tánccal kísért dalokkal.
A produkció szellemiségét Goethe azon gondolata ihlette, miszerint "a legtöbb, amit gyerekeinknek adhatunk: gyökerek és szárnyak".
A gyökerek a múlt értékeit, a szárnyak pedig a megújulás bátorságát jelképezik.
A produkció a Magyar Állami Népi Együttes ars poeticáját testesíti meg
A hagyományt nem lezárt múltnak, hanem élő örökségnek tekinti, amely képes megszólítani a jelen emberét is.
A hat fiatal koreográfus közösen formálja meg azt a gondolatot, amely a paraszti lét univerzális tapasztalatait, a segítő és ártó erők örök küzdelmét idézi meg.
A műsor nem hagyományos történetmesélés, inkább érzések, asszociációk, emberi sorsok szövedéke: a mag elvetésétől a termés learatásáig tartó életkörforgás szimbolikus megfogalmazása.
Fotók: A Magyar Állami Népi Együttes Facebook oldala