Előadó: | Katéter |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Darabos Tamás Zoltán Delbó István |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Műanyag világban műanyag a lélek,
ki a fasznak kell ez a műanyag élet,
Műanyag világban műanyag a lélek,
ki a fasznak kell ez a műanyag élet,
műanyag élet, műanyag élet, műanyag élet,
Műanyag a tányérod, műanyag a késed,
műanyag a kanalad, műanyag az étked,
Műanyag a nadrágod, műanyag az inged,
műanyag a kabátod, műanyag a szíved,
Műanyag világban műanyag a lélek,
ki a fasznak kell ez a műanyag élet,
Műanyag világban műanyag a lélek,
ki a fasznak kell ez a műanyag élet,
műanyag élet, műanyag élet, műanyag élet,
A műanyag TV-ben a műanyagot nézed,
a sok műanyagtól már a szart sem érzed,
a műanyag gyerekek csak műanyagot látnak,
műanyag emberek csak műszart csinálnak
Műanyag világban műanyag a lélek,
ki a fasznak kell ez a műanyag élet,
Műanyag világban műanyag a lélek,
ki a fasznak kell ez a műanyag élet,
műanyag élet, műanyag élet, műanyag élet, (2x)
A most lezárt jogosultkutatás során az Előadóművészi Jogvédő Iroda Egyesület (EJI) csaknem 210 millió forint, 2016 és 2022 között beszedett jogdíj jogosultját azonosította be és fizette ki pótlólag. Az EJI folytatja a tavaly beszedett jogdíjak felosztását is.
Az EJI jelentős erőforrásokat mozgósít a jogdíjak begyűjtése mellett a jogosultak beazonosítására is. A szükséges adatok hiánya miatt ugyanis előfordul, hogy előadók kimaradhatnak a felosztásokból.
A korábban nem azonosított felvételek között nagy számban vannak olyanok, amelyeket az érintett előadók nem regisztráltak határidőn belül, illetve hiányos vagy téves adatokkal szerepelnek a felhasználói adatszolgáltatásokban.
Az EJI alapelve, hogy jogdíj nem maradhat kifizetetlenül
Az egyesület szakemberei összetett informatikai eljárásokkal és egyéni kutatási módszerekkel dolgoznak a jogdíjak kifizetéséhez hiányzó információk beszerzésén.
Az EJI hangfelvételi adatbázisának bővítése eredményeként az idén lehetővé vált a filmzenei jogdíjak széles körű felosztása is: az úgynevezett főcím-, és vége főcímzene elkészítésében közreműködő előadóművészek között a felosztási szabályzat szerint az eredeti főszereplő jogdíjának megfelelő összeget kell felosztani, a háttér, illetve betétzene elkészítésében közreműködő előadóművészek között pedig hangfelvételenként összesen egy-egy eredeti szereplőre eső jogdíjat osztottak fel.
Az EJI munkaszervezete folytatja a tavaly beszedett jogdíjak felosztását, amelyet idén várhatóan júniusban a hangfelvételeket, szeptember végén pedig az audiovizuális jogdíjakat illetően tervez lezárni.
Fotó: illusztráció/Freepik