


| Előadó: | Dopeman |
|---|---|
| Album: | Alias Pityinger fiúk |
| Megjelenés: | 2005 |
| Hossz: | 4:27 |
| Szövegírók: |
Pityinger László (Dopeman) Pityinger László Pityinger Péter |
|
Pityinger László (Dopeman) Pityinger Péter (Kicsi Dope) |
|
| Kiadó: | Magneoton |
| Stílus: | Hip - Hop, rap |
| Címkék: | Keressük! |

Itt van a 8-ból ez a kibaszott Dopeman.
97-óta hallom, hogy nem, ezt nem lehet!
Nekem miért van cd-m, de én csak röhögök az ORTT-n.
Bazdmeg, igen jól hallottad, én nem adok teret a cenzúrának.
Egy állat vagyok, és ha meglát a vamzer, már kiabál is,hogy -gengszter, gengszter!
Ezaz amit hallok én évek óta pedig csak kimondom,
Amivel az emberek fasza tele van, és ezért ők felháborítónak tartanak.
De inkább a benzin árak miatt kéne, hogy a politika krémje.
Megbukjon végre, és essen fejre, de amilyen a világ,
Nem ébred a pancser és ezért vagyok a rapper akit utálnotok kell!
Ref.:
Dopeman bazdmeg, mi van fasz ez a szöveg a végzeted.
Bazdmeg Kicsi Dope, mi van fasz betiltani nem lehet.
Dopeman bazdmeg mi van fasz, nem bírod a frankót?
Bazdmeg Kicsi Dope mi van fasz a 8-ból, itt hozom a gettót.
Itt van a 8-ból ez a kibaszott Kicsi Dope.
Hiába szólt a mamám nekem nem volt esélyem arra,
Hogy privát legyek, mert az utcák világa soha nem volt korrekt
Én megtanultam, hogy ha megdobnak kővel.
Akkor adjam vissza két kemény ököllel.
Mert kereszténynek lenni szép dolog.
De nem ott ahol anyatejjel kapod a drogot.
Álmodik a nyomor és öl meg butít, ez viszi rosszba,
A sok fiatal kanyit, akiket vonz ez a bűnöző életforma.
Ezért rabolnak ők cuccal az orrba.
Ref.
Itt van a 8-ból a két Pityinger fiú.
Hiába visznek minket, nincsen tanú, aki ellenünk vallomást tenne,
Mert tudják, hogy annak nem lesz jó vége.
A vére fog folyni annak a tagnak, aki ártani próbál a Cosa Nostrának.
Még mindig azt hiszed, hogy kitalált story volt, a nyolcadik kerületi mese?
Csak mert az volt a címe jobb, ha tudod, hogy igaz.
A szegénynek vigaszt csak az nyújt, ha bebasz a kibaszott hippi pofátokba,
Ringen belül tesó mindenki egyforma, gádzsók és romák, romák és gádzsók.
Alkotják azt az átkozott gettót hol felnőttünk és lettünk mi azok,
Akitől félted a pénzed a házad a lányod.
Ref.



A mai Magyarország tánchagyományát és gazdag népzenei örökségét állítja középpontba a Magyar Állami Népi Együttes legújabb, Gyökerek és szárnyak című előadása, amelyet november 7-én mutatnak be Budapesten.
A hat fiatal koreográfus - Ágfalvi György, Darabos Péter, Farkas Máté, Fundák Kristóf, Kele Kristóf és ifj. Zsuráfszky Zoltán - alkotói látásmódját tükröző előadás
zenei koncepciója Pál István "Szalonna" munkája, aki a Kárpát-medence különböző tájegységeinek táncait és hangzásvilágát ötvözi egy új, kortárs színpadi formában.
A bemutató a Magyar Állami Népi Együttes küldetését folytatja
Hidat épít múlt és jelen között, miközben látványos, érzelmekben gazdag táncszínházi élményt kínál. A Gyökerek és szárnyak különlegessége, hogy - a Kincses Felvidék, a Megidézett Kárpátalja és az Ezerarcú Délvidék sikeres tematikus előadásai után -
most először született olyan önálló produkció, amely kizárólag a mai Magyarország tánc- és zenei hagyományaira fókuszál.
A mű gerincét a magyar néptánc legnépszerűbb formái - a botoló, az ugrós, a csárdás és a friss csárdás - adják, amelyek Szatmártól Rábaközig, a Dél-Alföldtől Nógrádig reprezentálják a Kis-Magyarország tájegységeit.
Pál István "Szalonna" zenei vezetésével a régies és új stílusú népzenékből egyaránt merítő dallamok szólalnak meg a citerától és tekerőtől a pásztorfurulyán, cimbalmon, kis klarinéton és vonós bandán át, kiegészülve szólóénekekkel és tánccal kísért dalokkal.
A produkció szellemiségét Goethe azon gondolata ihlette, miszerint "a legtöbb, amit gyerekeinknek adhatunk: gyökerek és szárnyak".
A gyökerek a múlt értékeit, a szárnyak pedig a megújulás bátorságát jelképezik.
A produkció a Magyar Állami Népi Együttes ars poeticáját testesíti meg
A hagyományt nem lezárt múltnak, hanem élő örökségnek tekinti, amely képes megszólítani a jelen emberét is.
A hat fiatal koreográfus közösen formálja meg azt a gondolatot, amely a paraszti lét univerzális tapasztalatait, a segítő és ártó erők örök küzdelmét idézi meg.
A műsor nem hagyományos történetmesélés, inkább érzések, asszociációk, emberi sorsok szövedéke: a mag elvetésétől a termés learatásáig tartó életkörforgás szimbolikus megfogalmazása.
Fotók: A Magyar Állami Népi Együttes Facebook oldala