Előadó: | Napoleon Boulevard |
---|---|
Album: | Júlia nem akar a földön járni |
Megjelenés: | 1988 |
Hossz: | 3:37 |
Szövegírók: |
Erdész Róbert Erdészné Herczeg Veronika Horváth Erzsébet Tereh Istvánné |
Erdész Róbert |
|
Kiadó: | Hungaroton |
Stílus: | Szintipop, new wawe |
Címkék: | Keressük! |
Nem könnyű ez a pillanat,
Most szemtől szembe vagy önmagad.
Szemmel tartalak, itt vagyok,
Csak sajnos most, te is én vagyok
Szemtől szembe mindenki fél,
Száj hallgat, csak a szem beszél.
Nem kell, hogy a szem beszéljen,
Szemtől szembe nincs esélyem.
Mert csöndben sírni csak úgy lehet,
Ha eltüntetjük a könnyeket.
A könnyes szemhez a csönd kevés,
Úgy üvölt, mint egy hirdetés.
Ártatlan, csuda nagy szemek
Jól hazudni csak így lehet
Arcom úgy, ahogy bíztató,
De mind a két szemem áruló.
Szemtől szembe mindenki fél
Száj hallgat, csak a szem beszél
Nem kell, hogy a szem beszéljen
Szemtől szembe nincs esélyem
A két énem úgyis szemben áll,
Szembe kerül, hogyha szembeszáll.
Önmagammal, ha szembe néz,
Rám ismer. Ugye nem nehéz?
Nézz a szemembe, a szemembe nézz,
Vigyázz nagyon, a szemed elárul!
Nézz a szemembe a szemembe nézz,
Vigyázz nagyon, a szemed elárul!
Mindent látsz, ez egy tévedés,
A látszat csal, itt a szem kevés.
Megtéveszthet a megszokás,
Szemfényvesztés csak semmi más.
Nézz a szemembe, a szemembe nézz,
Vigyázz nagyon, a szemed elárul!
Nézz a szemembe a szemembe nézz,
Vigyázz nagyon, a szemed elárul!
Mindent látsz ez egy tévedés,
A látszat csal, itt a szem kevés.
Megtéveszthet a megszokás,
Szemtől szembe, és semmi más!
Nézz a szemembe, a szemembe nézz.....!!!
"Úgy érzem, egy életem van, nem leszek félember
mer’ bent izzik a szabadság a véremben"
Nyolcszámos lemezzel jelentkezik májusi tripla Aréna-koncertje előtt Magyarország legnépszerűbb előadója. A skatulya I. című lemezről a mariana.árok már túlszárnyalta a 2,5 milliós megtekintést YouTube-on, a cipoe pedig szintén hasít: 1,6 millió megtekintésnél jár. Ezekhez érkezik most hat további dal.
A dalszerző-előadó így mesél a lemezről: „Korábban mindig próbáltam előre összeírni, megtervezni minden dalt, aszerint haladni az alkotómunkával, ahogyan a fejemben egy album összeállt. Viszont a zenekészítési folyamat ennek a szöges ellentéte. Megannyi ilyen tapasztalat után biztosra mondom, hogy a legjobb hangulatok, illetve a legértékesebb gondolatok és dallamok mindig akkor érkeznek, amikor nincs előre felvázolva, hogy vajon milyen lesz a teljes egész.
A skatulya I. című lemezen Azahriah új területekre lép. Ő maga így fogalmaz: „A skatulya albumsorozattal igyekszem a legkísérletezőbb, legszélsőségesebb hangzásokat próbálgatni, aztán a legjobbakat leválogatom, s végül egy összefüggő sztorivá igyekszem formálni a lemezen.” S hogy a kísérletezést mennyire komolyan veszi, azt mi sem bizonyítja jobban, mint a tartarosz című dal – ami egy metálszám. Hasonlóra – hogy egy, a karrierje csúcsán járó popsztár metáldallal rukkoljon elő – még a nemzetközi színtéren se nagyon akad példa. De hát ő maga énekli: izzik a szabadság a vérében.
A visualizerekben a mariana.árok klipjének különös, enigmatikus látványvilága köszön vissza (Emil Goodman munkái), a szövegek pedig a carpe diemtől a világvége-flessig igen széles skálán mozognak. Egy biztos: úgy lángol, hogy még a tenger mélyén se lehet kioltani.
Fotó: Azahriah