dalszöveg, előadó kereső
Dalszöveg, előadó kereső
előadó, zeneszöveg betűválasztó
Válassz előadót:
0-9
a
b
c
d
e
f
g
h
i
j
k
l
m
n
o
p
q
r
s
t
u
v
w
x
y
z
Tartalom
Dopeman: Hiába Pampogsz

Dopeman - Hiába Pampogsz 18 éven felülieknek!

off off off off off
Alias Pityinger fiúk
Előadó: Dopeman
Album: Alias Pityinger fiúk
Megjelenés: 2005
Hossz: 4:12
Szövegírók: Pityinger László (Dopeman)
Turjánszki György
Pityinger László
Zeneszerzők: Keressük a zeneszerzőt!
Kiadó: Magneoton
Stílus: Hip - Hop, rap
Címkék: Keressük!
Megtekintve: Ma 2, összesen 15097 alkalommal
Tartalom
Dalszöveg

Hiába Pampogsz

[Első Versszak: Dopeman]
Mivel szeretnék a társadalom hasznos tagja
Lenni… de a rapből bizony nem igazán futja
Arra, hogy fizessem a kibaszott adót
Megint el kell játszanom a negyven rablót
A fejemre maszkot, húzok, mert az arcom
Túl híres, ahhoz hogy megússzam az ilyen melót
Ezért ismerem a sztárok és szépek világát
Már meg is vannak a célszemélyek
Elsőnek elkapom a kibaszott Ganxstát
És elveszem tőle az aranyfogát
Kiváncsi vagyok, hogy mit ad érte a zaci?
Ha nem lenne elég, nesze, itt egy Stradivári
Amit az Edvin Martontól csórok majd el
Mikor két koncert között a WC-n tüzel
És hallom, hogy mennyit újít a Fábry Sándor
Úgyhogy őt is meg várom, mikor jön a munkából

[Refén: Dopeman 2X]
Én megteszem
Ami kell nekem elveszem
Hidd el hogy megteszem
Én tudom, hogy neked rossz
De hiába pampogsz

[Második Versszak: Dopeman]
UUUGH!
A spanomtól Bánótól van egy új tippem
Még pedig az hogy a Copacabana Beach-en
Hemzsegnek az úrilányok, és a sztárok
Még a Fridibe is belebotolhatok,
Aki többnyire olyan részeg
Hogy észre sem veszi, hogy a zsebében turkálnak
Azok a kezek, amikkel elveszem a hitelkártyáját
És kifizetem belőle a családom összes számláját
”Köszönöm Sanyi” fain voltál tesó
De nem áll meg a meló, szépen megyek tovább
És kifosztom a Győzike butikját
A zebracsíkos cuccot a kínaira viszem
Ahol marakodnak rajta, mint kalózok a kincsen
Ha végeztem ezzel, jöhet a strici munka
A PlayMate-eknél úgyis tele van a buksza
A gázsit azt ide, az úgysem kell nektek
Amíg fasz van a földön, ti mindig megéltek

[Refén: Dopeman 2X]

Még jó, hogy a médiában ennyi a drogos
Neveket nem mondok, de azt hiszem nektek fontos
Hogy a pénzemet gyorsan kifizessétek
Mert ti sem szeretnétek, ha azok kiderülnének
Amíg gyűjtitek a lóvét utána járok
Hogy kik Kismagyarban a hakni királyok
MC Haver és Tekknő készüljetek fiúk
Mert a pénzeteket ezentúl, háromfelé osztjuk
A Tóth Tibitől nem veszem el a Dukkai Reginát
Csak a Hooligans daloknak a kibaszott jogdíját
A Fresh Wiki háza előtt a feszítővassal
Várom, hogy érkezzen már meg a smarttal!
A szponzornak ez úgysem túlzottan kínos
Én meg beljebb vagyok egy-két millióban
(Az biztos!) Azt meg igazán senki nem bánja
Hogy Anettkának eltűnt a nászmaskarája

[Refén: Dopeman 2X]

[Outro: Dopeman]
Na nem kell beszarni, emberek, csak vicceltem!
De, ha valakinek nem tetszik valami
Akkor húzzon egy számot és álljon a sor végére
Aztán, ha odaérsz hozzám, akkor megnézheted a káromat szemből!
Ahogy spriccol, háhá
Különben is kiszopjátok a faszt!

előadó, zeneszöveg betűválasztó
Válassz előadót:
0-9
a
b
c
d
e
f
g
h
i
j
k
l
m
n
o
p
q
r
s
t
u
v
w
x
y
z
Hírek
Hírek

Fesztiválország: a porból lett szabadság filmje nem lesz mindannyiunk életének mozija

– A fesztiválszezon végén már csak a karszalag fakó lenyomata emlékeztet a nyárra, de a közösen átélt kalandok, a felejthetetlen koncertélmények és a frissen megtapasztalt szabadság érzése velünk maradnak. Ezeket az élményeket és az általuk felvetett kérdéseket vizsgálja a Fesztiválország című zenés mozifilm – szól a beharangozó.



 

Kiss Tibi, a Quimby énekese a film egyik jelenetében
Fotó: JUNO11


 

Kötelező és marginális nyilatkozatok a Fesztiválországban

 

A legismertebb magyar fesztiválszervezők szólalnak meg: Lobenwein Norbert, Fülöp Zoltán, Márta István, Oszkó-Jakab Natália, Valde Orsolya, Varga Balázs, Lovasi András és persze kihagyhatatlan Gerendai Károly és Müller Péter Sziámi. Emellett Lovasi András, a Halott Pénz, a Bagossy Brothers Company, a Quimby, Дeva, Sisi, a Margaret Island, a Blahalouisiana is mesél a fesztivál-élményekről.



Müller Péter Sziámi a film díszbemutatóján
Fotó: JUNO11

 

De miért maradtak ki olyan fesztiválok, amelyek máig meghatározó szereplői (Campus) vagy azok voltak (Hegyalja) a hazai fesztivál-történelemnek? Irreleváns a Dope Calypso és Soma Mamagésa megszólalása. Soma talán épp a forgatás idején lépett fel az Everness Fesztiválon és ezért nyilatkozott, nem derül ki. Önnön erőltetett poénjain nevetgélő, a Szigeten felbukkanó Nánásiék sem adnak hozzá a filmhez. Megszólal még Sisitől Grandpierre Attilán, az átszellemült Varga Líviuson át Beton.Hofiig Beck Zoli és Eke Angéla is, azonban a film készítőinek koncepciója így sem nyilvánvaló.

 

– A szerkesztési elvem az volt, hogy a hazai fesztiválvilág sokszínűségét mutassuk be, tehát egy-egy fesztiváltípus vagy szubkultúra reprezentálója került be a filmbe – fogalmazott Csizmadia Attila, rendező.



Csizmadia Attila rendező és Varga Lívius (Quimby)

a díszbemutatón

Fotó: JUNO11 Facebook

 

Indokolatlan, hogy a széttetovált, extrém külsejű modell Szintia, aki életében először járt (a Sziget) fesztiválon, egy önálló szeckiót kapjon a filmben. Nem elegáns az sem, hogy olyan nyilatkozatok is vannak, amelyek arról tanúskodnak, hogy egyes előadók mely fesztiválokat nem ismerik. Elmondható kulturáltan (ahogyan a Gryllus-testvérek megbeszélik az Ozora Fesztivált – és ez még vicces is), de ha mégsem sikerül, talán célszerűbb kihagyni az adott véleményt.



A Gryllus-fivérek a film egyik jelenetében
Fotó: JUNO


Függetlenül attól, hogy mit gondolunk a Bánkitó Fesztiválról vagy hogy ismerjük-e a Fekete Zajt, nem tanácsos sértő megjegyzésekkel illetni az adott műfaj kedvelőit. Zenei stílusokról és azok rajongóiról illetlenség bántó dolgokat mondani, pláne ha színpadi ember az illető. Így épp az az elfogadás és nyitottság veszik el a történetből, amelyet hangsúlyoz.

 

Történetmesélés


Talán épp egy fiktív szereplős történet tette volna kerekké a filmet és törölte volna el a kissé nyers, dokumentumfilmes jelleget? (Ahogyan a Mi vagyunk Azahriah-filmnek jót tett az extra eseményszál.)  A Fesztiválország a közlemény szerint abba a filmes hagyományba szeretne illeszkedni, amelynek mérföldkövei az Oscar-díjas Woodstock (Michael Wadleigh, 1970), a Glastonbury (Julien Temple, 2006) vagy az avantgárd Global Groove (Nam June Paik, 1973). Ez sajnos, nem sikerül neki.

 

Remek lépés volt az archív felvételek modern kori újraforgatása

 

Gerendai Károlyt már az első Sziget Fesztiválok idején is kamerák kísérték. Számos legendás lépésének (ahogyan sétál a K-hídon vagy a Hajógyárin) eredetijét és reprodukcióját is láthatjuk a Fesztiválországban.  A kilencvenes években a fiatalok mertek nagyot álmodni. Megteremtették azt az atmoszférát, amely hazánkat Európa fesztivál-nagyhatalmává tette. Így lett a Diákszigetből Európa legsokszínű fesztiválja. Így élte az álmát a fiatal Gerendai is.

 

Lovasi András mesél arról, hogy hogyan találták ki a Fishing On Orfű fesztivált. Márta István arról sztorizik, hogy hogyan gyökerezett ki a Balaton-felvidéki falu pajtájából a Művészetek Völgye, amelyet aztán a Gryllus-fivérek értékes munkája is formált. Olyanná, amely ma lehetővé teszi, hogy az egykori Kapolcsi Művészeti Napok mára a nyár egyik legnagyobb kulturális ünnepe legyen.



Lovasi András, a Kispál és a Borz frontembere a film egyik

jelenetében

Fotó: JUNO11

 

A legjobb plakátragasztók a KFT-nek dolgoztak: a Volt Fesztivál alapítói

 

Szívmelengető érzés, ahogyan Fülöp Zoltán és Lobenwein Norbert abban a tornateremben mesél, amelyben a legendás soproni fesztivál alapjait lefektették. Kezdetben maguk plakátoltak. Majd híre ment, hogy ezt milyen jól csinálják, a KFT zenekar is felkérte őket a feladatra.



Fülöp Zoltán és Lobenwein Norbert fesztiválszervezők a film

díszbemutatóján

Fotó: JUNO11 Facebook

 

A Sziget Fesztiválon Torgyán József is tiszteletét tette

 

A Független Kisgazdapárt elnöke nyomatékosította a fiatal srácokban, hogy az a fontos, hogy a csajoknál jól teljesítsenek. Akkoriban a rendezvényen Drogbusz is volt – a szerhasználat ellen kampányolt – nevét sokan félreértelmezték.

 

Lemmy (Motörhead), David Bowie, vagy épp a az egyik utolsó Linkin Park-koncert az énekes tragikus öngyilkossága előtt Sopronban. A balatoni nyár vízparti élményei, a Bánki-tó bája, a Fekete Zaj experimentális zenéinek sötét mélysége és Paloznak lankáin szálló melódiák egy pohár gyöngyöző bort kortyolgatva – ez mind része a magyar fesztivál-kultúrának. 


És a porból lett szabadság, ahogyan a film mottója hangzik. Pillanatnyi emlékképek, a hazai fesztivál-történelem hangulatos mementói, amelyek jólesőn melengetik a néző szívet.



A Blahalouisiana fesztiválkoncertje
Fotó: JUNO11

 

Életed mozija – hangzik a film másik szlogenje

 

A fiatalabb generációknak is annyit ad ez a film, mint a hőskor fesztiválozóinak? Inkább azok számára gazdag és üdítő, akik nem a zenei szektor szereplői és most pillantanak be először a magyar fesztiválok kulisszái mögé?

 

Egy korszak vége a hazai fesztiválozásban

 

Ahogyan Lobeinwein Norbert fogalmaz: most jött el egy korszak vége. Noresz az idei Strand Fesztiválon, a Dalszerző podcastjében beszélt arról, hogy a közelmúltban beszélgettek a szervező kollégákkal arról, hogy hogyan haladhat tovább a fesztiválok jövője a mai Magyarországon.

 

Vajon a jövő generációja is megtapasztalhatja majd, hogy milyen érzés a porból lett szabadság?

 

Trailer itt.


Közönség-találkozós vetítések listája itt.

 

A Fesztiválország 2025. szeptember 18-tól országosan látható a hazai mozikban.

 

Fotók: JUNO11

 

 

Vers mindenkinek - zenei ajánlat

Tóth Árpád - Újév reggele c. megzenésített verse

Adományozás