Előadó: | Quimby |
---|---|
Album: | Kilégzés |
Megjelenés: | 2005 |
Hossz: | 4:49 |
Szövegírók: |
Kiss Tibor (Quimby) Kiss Tibor |
Kiss Tibor (Quimby) |
|
Kiadó: | Tom-Tom Records |
Stílus: | Alternatív |
Címkék: | csalódás, élet, elveszett, embertelen, filozófikus, gúnyos, lélekvesztő, lemondás, megbotránkoztató, mélypont, sötét [+] |
Az egyik ember megeszi a másikat,
A másik ember láncfűrésszel simogat,
A 3. csak simán a pénzed veszi el,
A 4.-et kérdezem, de ő már nem felel.
Az 5. a kisszobában befalcol,
a 6. még dugna, de te bealszol,
a 7.-ről mindenki tudja, hogy gonosz
a 8.-kal elmenőben szanaszét pofoz.
Kevés az ember,
sok az emberszerű lény.
Sötét szobában épp csak
dereng a lámpafény.
A 9. olyan mint egy koponya,
a 10. az előzőnek rokona,
a 11-es lábában már benne van a gól,
de a kispadról a 12-es lesre gyalogol.
A 13-as szerencsétlen alapból,
a 14-es sehonnai kalandor,
a 15.-nek kilóg a bele,
16 tonnát rakott, megette a fene.
Kevés az ember,
sok az emberszerű lény.
Sötét szobában épp csak
dereng a lámpafény.
Az élet szép, csak te, Világ, vagy beteg,
megfertőzte valami az embereket,
szomorú, de fél az, aki szeret,
zokog a bohóc, a macska kihányta az egeret.
A 17-es mélységesen alávaló,
a 18-as hétköznapi szalontahó,
a 19-esnek elment az esze,
a 20. jön már, és ez még csak az eleje.
A 21-es soha nem volt egészben,
a 22-est egyáltalán nem értem,
a 23.-nak nem ér a neve,
24 karáttal vicsorog rá a neje.
Kevés az ember,
sok az emberszerű lény.
Sötét szobában épp csak
dereng a lámpafény.
Az élet szép, csak te, Világ, vagy beteg,
megfertőzte valami az embereket,
a bizalom nyakán kígyó tekereg,
zokog a bohóc, a macska kiköpte az egeret.
...szépen lassan lukra fut az utolsó,
jutalma egy baldahinos koporsó,
és kedvenc fekvő nyolcasunk a végtelen fele,
spricceli a spermát, hogy a világ vulvája legyen vele tele.
Sikeresen alkotni egyszerre többféle zenei stílusban – Madarász Gábor, Kemény Zsófi, Kun Bálint, Glen Gabriel (SE) a DEX-en.
Május-júniusban újra itt a Dalszerző Expo
Idén hetedik alkalommal szervezi meg az Artisjus a DEX Songwriting Expót. A rendezvényt 2018-ban indította el a szerzői egyesület azzal a céllal, hogy hiánypótló kezdeményezésként támogassa az információmegosztást és kapcsolatépítést a dalszerzői közösségen belül, valamint lehetőséget teremtsen a szakmai fejlődésre. A meghívott szakemberek tematikus mesterkurzusain az érdeklődők május-júniusban vehetnek részt az Artisjus székházban.
Amikor mindenki szerző a zenekarban
Mi történik, ha a zenekartagok nemcsak hangszeres kísérőzenészként, hanem dalszerzőként is mindannyian jelen vannak az alkotói folyamatban? Május 16-án a nemrég az MVM Dome-ban nagykoncertet adó Carson Coma zenekar billentyűse, Kun Bálint ad elő a közös zenekari alkotásról és az ezzel járó kreatív és emberi döntéshelyzetekről. A résztvevők olyan kérdésekre kapnak választ, hogy létezik-e valódi zenekari demokrácia, és segít-e a zenészi akadémiai előképzettség az ilyen helyzetek megoldásában.
Kommersz, de mégis jó dalszövegek?
Közhelyek, toposzok, eredetiség. Hol a határa a kommersznek, és mi különbözteti meg a jótól? Május 30-án, a rendezvénysorozat második eseményén Kemény Zsófi, költő, író, slammer a kommersz, de mégis jó dalszövegek megírásának titkait keresi, és bemutatja, hogyan tudnak a közhelyes kifejezések költői képpé, művészetté válni. Jöjjenek példák a sikeres, kommersz, mégis jó dalszövegekre.
Műfajokon átívelő dalszerzői flexibilitás
Június 5-én Madarász Gábor ’Madi’ a szerzői rugalmasságról tart mesterkurzust. Miként lesz valakiből olyan dalszerző, aki akár a legkülönbözőbb zenei műfajokban képes sikeres dalokat írni? Mit hall és érez ebből a közönség? Többek között Ákossal, Hobóval, Dés Lászlóval, Presser Gáborral, Rúzsa Magdival, Wolf Katival közös munkái bizonyítják, hogy Madi képes erre. Mesterkurzusán több évtizedes szakmai karrierjének tapasztalatait, tanulságait osztja meg a résztvevőkkel.
A nagyzenekari partitúra találkozása az elektronikával
Június 13-án Svédországból érkezik Glen Gabriel, mesterkurzusának témája a nagyzenekari hangszerelés és az elektronikus zene kapcsolata a filmzenében. Ez a napjainkban nagyon népszerű kombináció egyben nagy kihívás is, sok kérdéssel. Miben különbözik a filmekhez, sorozatokhoz vagy reklámokhoz szánt zene alkotási folyamata, és mekkora a szerepe a zene szinkronizálásának a filmes tartalommal? A téma határait a több mint 20 nagyjátékfilmhez, 1000 tévés epizódhoz, köztük a Netflixes The Game Changers sorozathoz, és száznál több kereskedelmi márka, úgy, mint a Mercedes, Coca-Cola vagy a Nike reklámfilmjeihez készült zene szerzőjeként Glen feszegeti majd.
A DEX előadói a mesterkurzusok napján egy-egy exkluzív, limitált férőhelyes mentoring programot is tartanak, amelyek keretében a kiválasztott résztvevők személyesen kaphatnak szakmai visszajelzést munkáikra.
További program- és jegyinformációk a DEX Facebook-oldalán és Instagramján!
A DEX-ről
Az Artisjus a DEX Songwriting Expót 2018-ban indította el azzal a céllal, hogy hiánypótló kezdeményezésként támogassa az információmegosztást és kapcsolatépítést a dalszerzői közösségen belül, valamint lehetőséget teremtsen a szakmai fejlődésre. A résztvevők visszajelzései alapján a kezdetben egy- majd kétnapos konferenciát a szervezők 2022-ben négy tematikus napra bővítették, 2023 óta pedig külön őszi és tavaszi rendezvénysorozattal várják a tanulni és inspirálódni vágyó zenei alkotókat. A kis létszámú szakmai programok résztvevői személyesen is bemutatkozhatnak a hazai és külföldi szerzőknek: lehetőségük van saját dalaikról közvetlenül a meghívott előadók szakmai véleményét kérni.
További részletek és jegyinformáció: https://www.facebook.com/dexsongwritingexpo
Az Artisjusról
Az Artisjus Magyar Szerzői Jogvédő Iroda Egyesület a zeneszerzők, szövegírók, zeneműkiadók és irodalmi szerzők egyesülete. Az alkotók azzal bízták meg, hogy egyes szerzői jogaikat kezelje, s így jövedelemhez jussanak munkájuk után. Ezért jogdíjat szed azoktól, akik a műveket – egyebek között profitszerzési céllal – nyilvánosan felhasználják, és a beszedett díjat kifizeti az érintett szerzőknek. Az Artisjus küldetésének része, hogy minél egyszerűbbé tegye az alkotók és az alkotásokat használók viszonyát mindkét oldal megelégedésére; ezért közvetítő-szerepre törekszik a zenerajongók, könyvbarátok, illetve a szerzők és a jogalkotó között.
Az Artisjus jogelődjét 1907-ben alapították a magyar zeneszerzők, szövegírók és zeneműkiadók. Ma közvetlen megbízással mintegy 22 ezer magyar szerző jogait kezeli, 527 ezer magyar művet tart nyilván, ezen kívül a hasonló külföldi szervezetekkel kötött szerződései alapján több millió zenei és irodalmi szerző jogkezelését végzi a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalánál bejegyzett közös jogkezelő szervezetként. www.artisjus.hu
Fotó: illuszráció/Freepik