Előadó: | Connections |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Deego Tibbah Phat Für Tibor Halpert Balázs Hámori Péter Szűcs András Für Attila Kámán Béla |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
/ Tibbah /
Lassan több lemezt csinálok, mint a kurva Wu Tang Clan
Olyan vagyok a rendszerben, mint Vitrai a tévében
Remegtek, mint műfasz a tiniknek a kezében
Nem tudjátok kit baszok meg éppen a track-ben
Bloose Broavaz, egyre többen a seregben
Egymásnak passzolunk, mint Robinnak Batman
Nem leszek mainstream, mint Majka vagy Dopeman
Maradok itt veletek az underground team-ben
Mint Pacman, csak rapben, hát eszegesd a rímem
Keményebb, mint Himan, Connections itt a stage-en
Gyűlölt flyer-ek előtt mikrofon a ringben
Földalatti tape-eken egy DJ a szettben
Gyerünk had nézzem, spanglikat az égbe
Minden torok égjen, a szemetek had vérezzen
Kéz alatti disc-eken a szavam mindig létezzen
Amit csak lélegzem, a beat-ekből étkezzem.
/ Phat /
Hagyd a faszba őket, azok csak szellemek (Bloose)
Hiába támadsz rájuk, érinthetetlenek (Dope)
Hiába választanád szét őket ez kapcsolat
Mi összeköti az időt, összeköti a hangokat
Hidd el, nem vagyok diktátor, mint Fidel
Csak rappelek, mint Pun vagy Big L
Szavam, akár a csőre töltött nikkel
Amíg mások előtt kamera, én maradok hátul szívvel
Itt a Phat-nek gáztankja füstöl a füledbe, szívd el
Azt beszéli már az egész város újra dübörög
A földalatti banda még a membrán rímért könyörög
Az ország térdre borul, nézi kit szorít a levegő
Velem baszakszol buzi háá, de vár a temető
Én nem burnelek, spontán ég a sok fasz
Mikor rappelek csak, a reflektorfényben meg él a sokk
Hát sok hatóság szar, de idelent nem maradsz meg
Ez Bloose Broavaz, Dope Beat, örökké connect.
/ Cof /
Asszem megint vétkeztem, hát kellett nekem beszélnem
De ha már így elkezdtem, akkor mégis csak befejezem
Mert én a magyar matuzsálemek között vagyok
És én adom akkor is, hogyha te nem is akarod
Mert nekem ez az életem, míg nektek ez is csín
Belőlem folyik szabadon, még nektek ez is kín
Sztereotípiái vagyunk a betámadásnak
Bármit mondunk, változata a kiforgatásnak
Vagy a másik szekció, ki talán undorító
Öncélúan használja a közös produkciót
Én akkor is maradok mindig makacsul önmagam
Hogyha a stage-en nem is a show a lényeg
Hanem az hogyha szív van
Folyamatosan jelen vagyunk, mindig masszívan
Ez a Connections, másodszor is aktívan
Megmondom én ahogy van
Nem veszek el a divatban
Én maradok real forever a KRS One
/ Rizkay /
Én és a májkom, az örök rap-pizza a számon
Erre mozdulsz te is látom, mint Chicolina a dákón
Olyan vagyok, mint egykor Mohammad Ali vagy Tyson
Rámozdulok, mint légy a szarra, ez battle mind side-on
Ebben bízhatsz, bárhol olyan, mint Chivas vagy a kóla
Ha próbáltad emlékszel, mint az első csóka
Megmarad, mint Cserháti, hamuból gyémánt mára
Büszke leszel rá, mint hajdan a vízálló Casio órára
Visszatér, mint T-1000-es, vagy G. I. Joe-n a kobra
Botrányos maradok, mint a Ford Fairline kalandja
Vágysz, mint a pornóra, mint a forró narkóra
Felvágsz, mint a bökött gárék Don Juan di Marcora
El nem múló balhé, mint egy itáliai vendetta
Megtalál, mint Neo-t a trabi mélyről, mint az apenta
Példakép, mint Rambo vagy playboy Carmen Elektra
Visszavág, mint Jessie James, mindhalálig beretta
/ Deego /
Páran alapból halottnak születtek
Jó páran álltak már a partján a magjára váró tüzemnek
Ami akár az ár a nagykár szétráz akár a baszásra váró lány a szünetben
Károkat a fülekben okoztam már, habár pár srác mondhatnám gyenge agyilag az üzemhez
Talán a párbaj nem egál s bár egyik sem lány, mégis furcsán reagál rám
Miután reaktált már, miután leadták pár line után a májkot
Már látszott, akár zárhatnánk a sort talán, már
A láng csak relakszált bennem, pár ártatlan ember állt
És várt, hogy talán rám áll pár ál báj
A számlát nem kértem, ott rom állt most hol vár állt
Akik balettozni álltak be, megismerték a kánkánt
Ármány kell ide, ámbár nem hiszem, hogy a párbaj után
Árván álló srácokat valaha felkeltik-e
/ Tibbah /
Szombathely, Győr, gyerünk Connection
Miskolc, Pécs, gyerünk connection
Budaörs, Pápa, gyerünk connection
Veszprém, Fehérvár, gyerünk connection
Kecskemét, Budapest, gyerünk connection
Zalaegerszeg, gyerünk connection
Mc-k, Dj-k, gyerünk connection
B-boy-ok, writer-ek, gyerünk connection
A frissen Junior Príma-díjas cserihanna vadonatúj számmal érkezik, melyben a panaszkultúránkat vesézi ki az előadó védjegyévé érett szarkazmusával.
A Majdnem mindig baj van című felvételhez passzoló klipet Nagy Ádám rendezte, Hanna állandó riportertársa és a Fókuszcsoport tényfeltáró podcast műsor alapítója. Az énekesnő zseni egyúttal utolsó idei önálló koncertjére készül, amelyre minden jegy elfogyott.
„Észrevettem, hogy milyen nehezen tudom azt mondani, hogy minden rendben van. Iszonyú könnyű állandóan a problémákra fókuszálni, és észre se vesszük, hogy egy nagy panaszáradattá változik a lényünk, akinek a világon mindennel baja van mindig. Majdnem mindig, legalábbis”
– állítja a producer, szövegíró és zeneszerző, Hanna, szóval díjak és elismerések ide vagy oda, ő továbbra is szembesül a felnőtti, vagy univerzálisan emberi lét hétköznapi problémáival.
Az új zene hangszerelése kísérletezőbb, vadabb, és Hanna a rappelésben is remekel, amire precedens nem volt a Mayer Zolika című sláger óta. Ez egyértelműen egy új korszakot fed fel az énekesnő karrierjében HIRTELEN MÉLYÜL című második nagylemezéhez képest, amely átlépte az egymilliós Spotify-lejátszást.
cserihanna háttere
cserihanna egy bátor, kategóriákat feszegető magyar alkotó, aki a zene, a színház és a vizuális történetmesélés határterületein mozog. Sajátos, szókimondó stílusáról és éles szövegeiről ismert: művészetében a popzenét, a performanszot és a szatírát ötvözi egy egyedi, felismerhető alkotói identitássá, miközben egy hétköznapi ember mindennapjait közvetíti és fordítja a zene nyelvére.
2025-ben egyszerre két nívós, zenei-szakmai díjban is részesült, hiszen elnyerte a Fonogram-díjat, és a Junior Príma-díjat, 2024-ben pedig Junior Artisjus-díjjal is kitüntették. A Spotify EQUAL program magyarországi nagyköveteként régiónk női hangjait képviselhette. HIRTELEN MÉLYÜL című nagylemez elérte a milliós streaminget a Spotifyon, KIKÖTŐ debüt lemeze pedig közelít a 3,5 milliós lejátszáshoz.
Cserihanna emellett elismert bábszínházi rendező is: munkáját a Színikritikusok díjával jutalmazták, amely a hazai bábszínházi szakma legjelentősebb elismerése.