Előadó: | Deák Bill Gyula |
---|---|
Album: | Bűnön, börtönön, bánaton túl |
Megjelenés: | 1993 |
Hossz: | 4:35 |
Szövegírók: |
Hobo (Földes László) Földes László |
Póka Egon |
|
Kiadó: | Hungaroton |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
1. Kerestem a helyem lelkesen,
Homlokomon égett a bélyeg,
De nem vettem észre ostobán,
Azt hittem, hogy engem néznek.
2. Fogyott a pénzem, mint a türelem,
Nem volt se ágy, se ágyrajáró,
Így üdvözölt a társadalom,
Na és a szociális háló.
3. Megint bújt az üldözött,
És felé kar nyúlt barlangjában,
Nem találta s meglelé helyét,
Egy aranyhajú lány karjában.
4. De az anyja, jaj, mint a mesében,
Ó, az a gonosz mostoha,
Nem adta nekem Iluskáját,
Bár nem is kértem soha.
R. Ember legyek? Ne adjam fel soha?
Bízzak abban a társadalomban,
Hol nem az számít, ki vagyok ma,
Hanem csak a múltam?
5. Idegennek magyar lányt nem adnak,
Hát még egy ilyen börtönviseltnek,
Piszkosnak, gyanúsnak, jöttmentnek;
Jött, ment és közben följelentett.
6. Most sem vártam meg a kopókat,
Tudtam, hogy nem kelnek korán reggel,
Egy Fradi-busszal Bécsbe mentem,
Vesztettünk, de én mégis nyertem.
7. Linz mellé kerültem táborba,
Románok, bulgárok, albánok,
Úgy éltek együtt, mint a rákok;
Gondoltam, hogy jobb, ha továbbállok.
8. A körzeti megbízott megbízott bennem,
Szólt és behúzta hordónyi hasát,
Mindezeken túl -szerinte-
Én, a hitvány, elárultam a hazát.
R.
Sikeres showcase-nappal indult, majd változatos kanyarokkal, katartikus pillanatokkal és felfedezésekkel folytatódott a Bartók Tavasz keretében megrendezett Ritmo.
Ígéretéhez híven élményekben gazdag, globális merítést adott a 2024-es Budapest Ritmo háromnapos zenei utazása április 11-13. között. Gérald Toto varázslatos afro–francia sanzonjai, Gaye Su Akyol galaktikus karizmája, a BCUC által vezényelt transzszeánsz és a Puuluup felszabadult folkja ejtette rabul a közönséget.
Boldog arcok, a tavaszi estén teraszon pihegő közönség, networképítő nemzetközi szakemberek töltötték meg az Akvárium Klubot a Ritmo két fő koncert napján. A „felfedezések fesztiválja” szinte mindent felvonultatott, amit a műfajtól elvárhatunk: elmélyült pillanatokat, távoli kultúrák üzenetét és önfeledt bulit.
Gérald Toto
A hazai közönség imádta Gaye Su Akyol anatóliai pszichedéliáját, a BCUC afrofuturista őrületét, Gérald Toto simogató hangját és stílusát, vagy a Duckshell és Luca Bassanese közreműködését a Bella ciao erejéig. Az Erzsébet téren a legfiatalabb korosztály is kitáncolhatta magát a Duckshell és a Hét Hat Club ingyenes koncertjein. A Puuluup megnevettette és megtáncoltatta a hallgatóságot, míg a Romano Drom Terne Čhavéval közösen adott jubileumi koncertje ünnepi hangulatban telt. Az időjárás is kedvezett a fesztivál hangulatának, amihez tökéletes aláfestést adott Cyborg Templar és Tibsā az Akvárium teraszán.
A showcase-napon a hagyományos népzenétől a dark folkon át az elektronikus fúzióig vonultak fel térségünk zenei dialektusai.
Minden produkció telt házzal ment a Szimpla Kertben, a fellépések hatására több meghívást kaptak a zenekarok, ami a Ritmo egyik kiemelt törekvése. Sikerrel, az eddigi legmagasabb részvétellel zárult a Ritmo szakmai programja is a Magyar Zene Házában. Chris Eckmann, a ljubljanai székhelyű Glitterbeat kiadó alapítója kapta idén a Budapest Ritmo Díjat és az azzal járó egyedi bakelit lemezt, amelyet Weyer Balázs, a Hangvető programigazgatója adott át. A filmprogram idei különlegessége, Vincent Moon és a Dalinda közös alkotása erős szakmai visszhangot keltett.
A világzenei fesztivál idén is hozta, amitől jellegzetes és különleges ez a programsorozatot: nemzetközi szakemberektől az olasz költő-aktivistán át a dél-afrikai punk kollektíváig és a kíváncsi közönségig, mindenki találkozott a Ritmo sajátos erőterében.
Fotók: Pesthy Márton