Előadó: | Animal Cannibals |
---|---|
Album: | Nincs határ |
Megjelenés: | 2005 |
Hossz: | 3:34 |
Szövegírók: |
Qka MC (Koller László) Ricsipí (Dósa Richárd) Dósa Richárd Koller László |
Qka MC (Koller László) Ricsipí (Dósa Richárd) |
|
Kiadó: | Magneoton |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Refr.:
Először mindenki béna,
Aztán másodszor már nem papírtapéta,
Hiszen harmadszorra is újra próbál mindent,
Hogy negyedszer ne vétsen több gikszert.
És ha összejön ötből hát, kérdem én:
Kit érdekel, ha béna volt a legelején.
1)
Mikor megszülettem, nem tudtam mást mondani, csak oáá-t
Aztán teltek-múltak az évek, s elvégeztem pár iskolát.
14 évesen kezembe mikrofont vettem
És boldog voltam, mert hallgattak majdnem 32-en.
Refr.
2)
Az első tiszta papírdarab, amikor a kezem ügyébe került
Máris grafithegy alatt sercegett menthetetlenül,
És bár csak krikszkrakszból állt a művem három évesen
Az alkotási vágy magával rántott teljesen.
Zsírkréta, vízfesték, és színes filctoll készlet
A lakásunk kész lett, de ahogy az elmém egyre érett
A firkából mondat lett, a mondatból meg rímek.
Aztán összeálltak a sorok, és úgy megszállt az ihlet,
Hogy nagy hirtelen összedobtunk asszem harminc számot.
A zenéket vagy loptuk, vagy csak gagyin megcsináltuk.
Voltak ritmikai hibák, diszharmóniák és sémák.
Egyszerűek voltak, őszinték és persze bénák.
De nem álltunk itt meg, mert inkább finomítani kezdtük,
És az első lemezünk bizonyította, hogy ezt remekül tettük.
Azóta magas lett a mérce, na de lássuk be megérte,
Mert arany és platina státusz lett a gyümölcs érte.
És ha kérded: Rap-en kívül majd még mibe vágunk bele?
Hát nem tudom, de biztos nehéz lesz az eleje. Jee!
Refr.
3)
Nem izgulok már annyira, elmúlt, nem remeg a lábam.
A kérdés most csak az: mi jön a folytatásban.
Nincs hiány az ötletekben, és a Yo tanácsban
Szeretnék sokáig úszni még a boldogságban.
Mint a Bródy, meg a Fenyő, a Pataky, meg a Zorán
A Dolly, a Korda, az Aradszky és a Komár
Még mindig ugyanott érzik magukat, ahová értek
Talán majd évek múlva unokáink rólunk is így beszélnek?
A régi mondást érdemes megtanulni s alkalmazni!
Nehogy a csúcson elfelejtsem abbahagyni!
Refr.
Először mindenki béna,
Aztán másodszor már nem papírtapéta,
Hiszen harmadszorra is újra próbál mindent,
Hogy negyedszer ne vétsen több gikszert.
És ha összejön ötből hát, kérdem én:
Kit érdekel, ha béna volt a legelején. Először mindenki béna,
Aztán másodszor már nem papírtapéta,
Hiszen harmadszorra is újra próbál mindent,
Hogy negyedszer ne vétsen több gikszert.
És ha összejön ötből hát, kérdem én,
És ha összejön hatból hát, kérdem én,
Ha összejön hétből hát, kérdem én:
Kit érdekel, ha béna volt a legelején.
OpeRajt néven mentorprogramot indított a Magyar Állami Operaház. Az új, országos tehetséggondozó kezdeményezés célja, hogy hidat építsen a zenei oktatás és a hivatásos operai gyakorlat között.
Az elmúlt harminc évben a felsőoktatásban magánének szakra jelentkezők száma az ötödére csökkent. Emellett az énektanárképzés és a professzionális operai gyakorlat között napjainkban olyan komoly szakadék húzódik, amely sok tehetségnek állja útját a pályára lépésben.
Az OpeRajt program célja
Közvetlen kapcsolatot teremt a tanárok, a diákok és az Opera között, miközben új perspektívát nyit a fiatalok számára. A program a szervezők szándékai szerint hozzájárul az operaénekesi utánpótlás biztosításához és a fiatal tehetségek pályán tartásához, emellett emeli a vokális képzés színvonalát, és országos szinten ad presztízst az énekmesteri hivatásnak.
Országos pályázatot írnak ki énekmesterek számára
Olyanok jelentkezhetnek, akik Magyar Állami Operaház szoros szakmai támogatásával segítik a fiatal énekesek felkutatását, képzését és motiválását. A jelentkezéseket 2025. november 15-ig várja az intézmény. A részletes pályázati kiírás elérhető a weboldalon.
Aggasztó az utánpótláshiány
A beérkező pályázatok alapján az operaház által kijelölt bíráló bizottság Budapesten és mind a tizenkilenc vármegyében kiválaszt egy-egy énekmestert, akik feladata 2026 januárjától a tanítás mellett a tehetségkutatás is lesz, különösen a legaggasztóbb utánpótláshiányt mutató férfi énekesek körében, az intézmény szakmai és anyagi támogatásával.
Az énekmestereket a felfedezett és tanított fiatalok képzésében az operaház kijelölt művészei mentorálják, akik alkalmanként az órákat, tanszaki hangversenyeket is látogatják, és személyes példájukkal inspirálják a növendékeket.
A diákok a hangi volumen tisztázása végett évente egy alkalommal a mentorok kíséretében a dalszínház színpadán is kipróbálhatják adottságaikat, majd az év végén budapesti tanévzáró koncert ad alkalmat a bemutatkozásra, immár a nagyközönség előtt, amit az énekmesterek és a zongorakisérők számára egész napos szakmai program előz meg.
A tavaly elindított Marton Éva Nemzetközi OperaStúdió és az idei évtől kétévente jelentkező I. Országos Operaverseny után a most meghirdetett OpeRajt program immár a harmadik olyan pillére a Magyar Állami Operaház énekes utánpótlásnevelésének, amivel az intézmény feladatain túlmutatva, saját forrásaiból támogatja a jövő énekes generációinak fejlődését.
Fotók: a Magyar Állami Operaház hivatalos közösségi oldala