Rich-Zed "A Culáger": -bevezető-
Sok majom úgy használja a kocsikat és a csajokat a klippjeiben,
Mint valami doppingszert,
De én csak úgy hívom: doppingszart.
Aki így akar érvényesülni, az csak koppintgat.
Gyűlölöm az ilyeneket, mert nem eredetiek.
Szarháziak!
Rich-Zed "A Culáger":
Nagykasznis autók, luxus picsák garmadával...
Szétszórt pénz, kiöntött piák egész armadával...
Csak ugyanazokat a képeket látom minden klipben,
Mert semmi egyéni ötletük sincsen, mert csak másolatok.
Mindenfelől doppingszart kapnak, hogy jobban befussanak,
Hogy a szamárlétrán könnyedén előre jussanak.
Nyomják őket, mintha a médiát kényszerítenék erre.
Állandóan idegen anyagot fecskendeznek vérereikbe,
Hogy többnek és jobbnak látsszanak, mint bárki más.
Ebben a műanyag iparban csak megy az áltatás.
Olyan, mint egy ébren altatás, csak egy pöttyet aljasabb,
Mert itt az álom és a valóság mezsgyéjén tartanak.
Csak azt láthatod, amit akarnak, hogy lásd.
Bódult tudatoddal nem csinálhatsz semmi mást.
Megmutatnak neked egy stílust, egy arcot, egy hangot.
A felszín feletti művet pedig tökéletesnek tartod,
De a felszín alatt valahogy máshogy állnak a dolgok.
A feszültség szinte kézzel fogható, csak úgy fortyog.
Hangya-hadak sürögnek-forognak, hogy tökéleteset észlelj,
És a kevésbé látható dolgokat fel ne fogd ésszel.
Ha porszem kerül a gépezetbe, végeznek az egyénnel.
Keresnek egy másik alanyt, és kezdődik minden előlről.
Az ipar mindent és mindenkit felőröl egy idő után.
De ezt te nem láthatod, hiszen csak nézel bután.
Nem tudhatod, hogy átvágnak, mert nem tudnál létezni.
Ingatag biztonságodat valósnak érezni és élvezni.
Lex "A Mokány Fiatalember":
Nyugati recept szerint készülnek futószalagon.
Újra lovagolnak elcsépelt szavakon.
Ennek ilyennek kell lennie, ennek olyannak, emennek emilyennek.
A tömeggel bármit elhitetnek.
Minden eredeti gondolatot kivetnek.
Jól tudva, hogy milyen sokat veszítenek.
Egy hitelesnek tűnő képet felépítenek.
Mint egy körhintán, mindenkit megszédítenek.
Minden apró hibát megszépítenek,
És egy tökéletes másolatot készítenek.
Csak magukra gondolnak, mindenki mást taszítanak,
Csak lövik a doppingot, sohasem lassítanak.
Csak azzal tudják meghódítani a csúcsokat,
Ha megukra aggatják a fényes fukszokat.
Csalfa érzéseket és reményeket keltenek,
Pedig csak tettetnek, vetítenek, minden baromságot megszépítenek.
Az emberek meg ezen csámcsognak, mert nem látnak mást
És nem is akarnak változást.
A harc meg folyik tovább a doppingért és a pénzért.
Mindent megtesznek és elkövetnek ezért,
Mint egy szomjas ember a sivatagban a vízért.
Mert enélkül esendők, gyengék és gyávák.
Nem érnek semmit, mint tollaik nélkül a pávák.
Sok üstökös csóva nélkül röpköd az égen.
A Föld vonzása tartja őket féken.
Tehetség az előadásban, másban semmi.
Nem ők azok, akiknek megtisztelő helyen kéne lenni.
Nekik az mondják, nem kell félni.
A leveshez egy kis doppingot kell tenni.
Rátok nézek, s látom, hogy tele vagytok szúrva.
Csak nem az életetek az, ami mostantól el van kúrva.
Vagy ez egy kicsit durva? Nem hiszem.
De talán visszahozható az eredeti, tiszta érzés
És akkor talán nem merülne fel ilyen durva költői kérdés.
Ray " A Demagóg Uszittó":
Csak a pop-ipar, ahol a doppingot engedik,
Nemhogy tiltanák, nagytételben megrendelik, megveszik,
Akik meg használják, az életüket nem kirekesztve tengetik,
És nem veszik észre, hogy ezt csak az igazik, akik megszenvedik
De megtehetik, mert az emberek könnyebben megszeretik,
Bármi áron, de megszerzik, mert azt érzik, hogy attól kevesebbek lesznek,
Ha tuningolt áru helyett valami eredetit vesznek
Arra meg magasról tesznek, hogy hol van az értelem
Mert megérinti őket az a rengeteg érzelem, de vagy egy olyan érzetem,
Csak azért nem ismernek, mert "Éjjel érkezem", miután kihunynak a fények,
De azt nem érzékelik, hogy én, mint egy csillag, úgy fénylek
Én vagyok a telihold az éjszakában, hiszen tőlem is sokan félnek
Pedig az utat mutatom, és segítek nektek
Amiatt, amit mondok mégis rengetegen megvetnek
De soha meg nem lepnek, mert előrébb járok
LEMARADTATOK, CSAK RÁTOK VÁROK!!!
Hogy belássátok igazam, és a doppingszart hanyagoljátok
ÉN lehetnék a terapeuta
Én lehetnék az elvonó központ, ha szavam meghallgatnátok
És bevallanátok, hogy csak jár a szátok, mégis segítségre vágytok
Nyakig a szarban jártok, és kiutat nem láttok, de csak magatok okoljátok
Rögtön máshogy néznék rátok mert megoldást csak abban látok,
Ha ti lennétek, akik megváltoznátok...
Kelemen Gáspár hegedűs lett a Virtuózok jubileumi évadának magyar győztese, míg édesanyja, Kokas Katalin az év zenepedagógusa díjat vehette át a Virtuózok komolyzenei tehetségkutató 10. évadának péntek esti döntőjében.
A Virtuózok klasszikus zenei tehetségkutató jubileumi évad nemzetközi döntője
Fót, 2025. június 6. A döntősök (b-j): az osztrák Amelie Jade Knapp (hárfa), az osztrák Dylan Russell (cselló), a szlovén Mark Lev Krajnc (hegedű), a szlovén Lukas Grum (fuvola), a montenegrói Kristina Vasić (szaxofon), Kelemen Gáspár (hegedű), a szerb Uros Adamovic (hegedű) és a szerb David Bozic (zongora), valamint Gabriela Rachidi backstage műsorvezető a Virtuózok klasszikus zenei tehetségkutató jubileumi évad nemzetközi döntője díjátadójának felvételén a fóti United Illusions stúdiójában 2025. február 1-jén. MTI/Szigetváry Zsolt
Kelemen Gáspár és Paládi Máté párbajából a a 16 éves hegedűvirtuóz került ki győztesen, produkcióját álló tapssal értékelték a zsűri tagjai. A zsűrielnök, Plácido Domingo világhírű operaénekes fényes karriert jósolt a nyertesnek, míg az előadásmódját, egyedi zeneiségét és színpadi jelenlétét Hauser világhírű csellóművész méltatta.
A döntőben Kelemen Gáspár édesanyja, Kokas Katalin, a Fesztivál Akadémia Budapest művészeti vezetője az év zenepedagógusa elismerést vehette át mesterkurzusok és koncertek szervezéséért, valamint a gyermekek támogatásáért tett erőfeszítéséért.
A Liszt Ferenc-díjas hegedű- és brácsaművésznek, érdemes művésznek a világhírű operaénekes, José Carreras adta át a díjat.
A Virtuózok klasszikus zenei tehetségkutató jubileumi évad nemzetközi döntője
Fót, 2025. június 6. Hankó Balázs kultúráért és innovációért felelős miniszter, a Virtuózok fővédnöke átadja a győzteseknek a díjat, elsőként Amelie Jade Knapp osztrák versenyzőnek a Virtuózok klasszikus zenei tehetségkutató jubileumi évad nemzetközi döntője díjátadójának felvételén a fóti United Illusions stúdiójában 2025. február 1-jén. MTI/Szigetváry Zsolt
A jubileumi műsor a Nemzetpolitikai Államtitkárság támogatásával a határon túli tehetségeket is felkutatta, és a legígéretesebb versenyzők hazánk elismert zenetanárainak közreműködésével mesterkurzuson is részt vehettek.
A határon túli válogatóban felfedezett Paládi Máté Magyarország másik klasszikuszenei reménységeként a nemzetközi döntőig jutott. A 19 éves tiszapéterfalvai művész zongorajátékában José Carreras zsűritag szerint Liszt Ferenc szenvedélye elevenedett meg. A második helyezetteknek az MTVA biztosította a különdíjat: koncertlehetőséget a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekarával, valamint egy-egy értékes porcelánhegedűt.
A közmédia műsorkínálatában 2014 óta szereplő komolyzenei tehetségkutató verseny ismét bemutatkozási lehetőséget biztosított országos és nemzetközi színtéren egyaránt öt nemzet - Magyarország, Ausztria, Montenegró, Szerbia és Szlovénia – tehetségeinek.
A branddé vált Virtuózok a műsor után sem engedi el a felfedezettjei kezét és többek közt fellépési lehetőségeket biztosít az ifjú tehetségeknek világsztárokkal és a leghíresebb nagyzenekarokkal. A jubileumi évad versenyzői többek között különdíjként az Il Divo felajánlásából felléphetnek a világhírű énekegyüttes júniusi, budapesti koncertjén.
A Virtuózok 10. évadának valamennyi adása újranézhető ezen az oldalon.
Borítókép: Fót, 2025. június 6. A döntősök (b-j): az osztrák Amelie Jade Knapp (hárfa), az osztrák Dylan Russell (cselló), a szlovén Mark Lev Krajnc (hegedű), a szlovén Lukas Grum (fuvola), a montenegrói Kristina Vasić (szaxofon), Kelemen Gáspár (hegedű), a szerb Uros Adamovic (hegedű) és a szerb David Bozic (zongora), valamint Gabriela Rachidi backstage műsorvezető a Virtuózok klasszikus zenei tehetségkutató jubileumi évad nemzetközi döntője díjátadójának felvételén a fóti United Illusions stúdiójában 2025. február 1-jén. MTI/Szigetváry Zsolt