Előadó: | FankaDeli |
---|---|
Album: | minden Kincsem |
Megjelenés: | 2003 |
Hossz: | Keressük! |
Szövegírók: |
Kőházy Ferenc (FankaDeli) Kőházy Ferenc |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | pAnAmA Music |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Intro:
Ez egy üzenet a múltból, kétezer-háromból...
Ez egy üzenet a múltból, kétezer-háromból...
Ez egy üzenet a múltból, kétezer-háromból...
Ez egy üzenet a múltból, kétezer-háromból...
Verse 1.:
Remélem bevésted a fejedbe, honnan, mikor indultál,
az utat, amin jöttél, mielőtt esetleg elszállnál,
de soha ne feledd, majdnem mindent egyedül csináltál,
és már rég elhagytak azok, akiknek köszönettel tartoznál,
FankaDeli Feri, ez a név, ez az ötlet,
amiért annyit küzdöttél, és így Ő napról napra több lett,
-...hiszen én vagyok Te, illetve Te voltál én,
az utolsó harcosok egyike a rapmuzsika egén...-,
remélem, eléred a célod, de a jövőbe nem láthatok,
egyedül kell menned, sajnos melletted nem állhatok,
és itt egy apró üzenet, tudod, útravaló képpen,
hey, FankaDeli, vigyázz, el ne merülj majd a mélyben,
nincs igazság és béke, sajnos ezt már most is tudod,
és a köröket talán csak egy mókuskerékben futod,
de két dologban bízz, az egyik mindig magad legyél,
és bármit hoz az élet, soha senkitől ne félj...!
Refrén:
Ez egy üzenet a múltból, kétezer-háromból,
ne felejtsd, honnan jöttél, vegyél vissza az arcból!,
Ez egy üzenet a múltból, kétezer-háromból,
ne felejtsd, ki voltál, egy MC a frontvonalból!
Ez egy üzenet a múltból, kétezer-háromból,
ne felejtsd, honnan jöttél, vegyél vissza az arcból!,
Ez egy üzenet a múltból, kétezer-háromból,
ne felejtsd, ki voltál, egy MC a frontvonalból!
(Scratch)
Verse 2.:
Emlékezz most vissza, mi volt kétezer-háromban,
igénytelen mainstream, a kultúra romokban,
a sok majom csak nézett, mit akarunk a rappel,
szerintük csak naplopó, ki utcanyelven reppel,
minden, ami frankó, nem volt más, csak mozi,
mert ha kiléptél a térre, rájöttél, a helyzet szopi,
ahogy a Kojsz is mondta, itt remény már régen nincsen,
de mit számít a jövő, mikor ott vagyunk a spiccen,
a szüleink szerettek, és fiukra nagyon büszkék,
bár nehezen indult, de később ők is megértették,
hogy az életed a rap, és többet nem is akarsz,
a magyar köztudatban egyre nagyobb vizet zavarsz...
-...de a pénzzel mindig vigyázz, nehogy elvakítson,
kezed maradjon tiszta, vér hozzá ne tapadjon!,
bár amilyen makacs vagy, ezt hiába ugatom,
de múlt nélkül nincs jövő, remélem vágod, spanom!...-
Refrén:
Ez egy üzenet a múltból, kétezer-háromból,
ne felejtsd, honnan jöttél, vegyél vissza az arcból!,
Ez egy üzenet a múltból, kétezer-háromból,
ne felejtsd, ki voltál, egy MC a frontvonalból!
Ez egy üzenet a múltból, kétezer-háromból,
ne felejtsd, honnan jöttél, vegyél vissza az arcból!,
Ez egy üzenet a múltból, kétezer-háromból,
ne felejtsd, ki voltál, egy MC a frontvonalból!
(Scratch)
Refrén:
Ez egy üzenet a múltból, kétezer-háromból,
ne felejtsd, honnan jöttél, vegyél vissza az arcból!,
Ez egy üzenet a múltból, kétezer-háromból,
ne felejtsd, ki voltál, egy MC a frontvonalból!
Ez egy üzenet a múltból, kétezer-háromból,
ne felejtsd, honnan jöttél, vegyél vissza az arcból!,
Ez egy üzenet a múltból, kétezer-háromból,
ne felejtsd, ki voltál, egy MC a frontvonalból!
Outro:
...ne felejtsd, honnan jöttél, vegyél vissza az arcból!...
...ne felejtsd, ki voltál, egy MC a frontvonalból!...
...ne felejtsd, honnan jöttél, vegyél vissza az arcból!...
...ne felejtsd, ki voltál, egy MC a frontvonalból!...
Schoblocher Barbaráék feltöltötték jó energiákkal a Park közönségét
A 2011 őszén alakult Blahalouisiana Székesfehérvárról indult. Akkor beat-rock/pop-soul zenekarként aposztrofálta magát. A csapat azonban a tavaly megjelent Sötét Villám című lemez után napjainkban már egy, az eddiginél jóval színesebb zenei világba kalauzol. Az Amore (de nem veled) című szerzeménnyel a Blahalouisiana a közelmúltban le is leplezte az új érát.
A Parkban július 17-én tartott fellépésen a már ismert számokon kívül újdonságok is várták a rajongókat: a Blahalouisiana júliusig ugyanis több új dal megjelenését tervezi, melyeknek előszele már a budapesti koncerten is érzékelhető volt. Az estét Molnár Tamás nyitotta a Blahalouisiana előtt.
Blahalouisiana-dalszövegek itt.
Az este főszereplője a Blahalouisiana, és énekesnője, Schoblocher Barbara nem arról ismert, hogy megbújik a sarokban. A frontember öltözködése, karakteres hangszíne, hangjának intenzitása és dalszövegeinek tartalma mind megköveteli a maximális figyelmet. Mindemellett Barbara igazán kellemes jelenség a személyisége szempontjából is: a közönséggel együtt lélegezve vezette végig a koncertet, jóleső együtt-rezgéseket generálva.
A már a friss sajtófotókon is egészen üde stílust magára öltött formáció a közelmúltban megjelent Amore (de nem veled) című, az új érát előrevetítő dala mellett a koncert dallistájában a legnagyobb favoritok is helyet kaptak: a Túl távol, elég közel, a Szeressetek, a Faliórák vagy a Testemnek ha engedem.
Mi is az a friss éra, amellyel beharangozták a fővárosi koncertet?
Innen szép a győzelem, Ahol összeér összeér, Éllek túl, Ott van a nap, Nem ereszt – ilyen nótákkal is pakolta tele az estét a Blahalouisiana. Barbi párja, Apey (azaz Áron András, akivel több formációban is együtt zenélnek — így az Áron András & The Black Circle Orchestra-ban is) mély hatással van az énekesnő stílusára. Áron András igazi multi-instrumentalista multitálentum, aki a metalos gyökerei ellenére otthonosan mozog többek között a country világában is. Ebben pedig Barbi is remekül működik, s egyúttal finoman, jó érzékkel be is építi a stílus elemeit saját formációjába.
Mára a konga, a szaxofon, a földszínek alkalmazása, a béke és a szeretet hangsúlyozása, hippi-életérzés mind komfortosan vibrál a Blahalouisiana dalaival.
Beat, rock, kultúrház, háttérfüggöny és táncdalfesztivál
A látvány – Beatles-koncertek és a hetvenes éveket idéző, művelődési házas diszkók archív képkockáival, valamint a színpadon háttérként alkalmazott, szintén a kultúrház-érzetet keltő, finoman megvilágított drapériákkal egészült ki. Mindez a táncdalfesztiválok korszakába repített vissza. A beat és a rock volt a főszereplő. Több volt a félháznál a Parkban, a zenekar pedig láthatóan lazán, könnyedén létezett a színpadon. Élvezték azt a felhőtlen vibe-ot, amit ez az új irány hozzád a koncerthez.
Ez az összhatás a korábbi, Kovács Kati-Schoblocher Barbi duettet is megidézte.
Ha érdekel, milyen volt a látvány és az érzések a Parkban, nézd meg ezt a videót a korábbi duettről. Remekül leírja a fővárosi Blahalouisiana-koncert hangulatát.
A Faliórák annyira csúcsra járatta az érzelmeket, hogy Barbi sírva fakadt
– Bármennyire szeretek szerelmes lenni, a mai koncert érzése annál sokkal jobb
– fogalmazott az énekesnő.
A Vaksötét ezt követően akusztikus verzióban hangzott el és adott némi nyugvópontot az estének, hogy aztán a Kedvenc naplementém ismét felrázza a közönséget. A Szeressetek pedig tovább kontrázta a hangulatot.
Az estét az új sláger, az Amore zárta: temperamentumos, olaszos életérzést hagyva maga után.
– Vigyétek el ezt a sok pozitív energiát oda, ahol a legnagyobb szükség van rá. Meg tudjuk menteni a világot, elegen vagyunk itt és most ehhez
– tette hozzá Barbi.
Fotók: Blahalouisiana