Előadó: | Bilicsi Tivadar |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Garai Imre |
Garai Imre |
|
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Kuplé |
Címkék: | Keressük! |
Legkisebbik lányom, a szöszi Évi,
állatkertbe vitte el apukát.
Jókat kérdez ő ott az elefántnál,
hadd mondom el néhány buti szavát:
„Apu! Hogy megy be, az a nagy elefánt
az oroszlán barlangjába?
Apu! Hogy megy be, az a nagy elefánt,
hogyha meghívják teára?
Ha csak ormányát dugja be a buta,
az egy kész könnyelműség:
mire felszívta a teáját,
leharapták rég az ormányát.
Van-e pótormánya őneki?
Apu, mondd meg, nahát!
Apu! Hogy megy be, az a nagy elefánt
az oroszlán barlangjába?
Apu! Hogy megy be, Apu hogy megy be?
Apu mondd meg már nahát!
Apu mondd meg már nahát!”
Szépen mondom, én ezt nem tudom, kérlek.
Édes kislány, kérdezz valami mást!
Erre Éva elkezd keserűn sírni,
S mással kezdi most az óbégatást:
„Apu! Pincébe, hogyan megy a zsiráf,
hogyha fát kell hozni, néki?
Ugye erszényes az a kenguru ott?
Az egy új erszény vagy régi?
Az a kis medve, mikor halat eszik,
kell-e hozzá szódavíz?
Mi a kedvence a szilvaíz,
vagy frissen megfőtt tejbegríz?
Ugye spenótot ő sem szeret?
Apu mondd meg nahát!
S főleg hogy megy be az a nagy elefánt
az oroszlán barlangjába?
Apu hogy megy be? Apu hogy megy be?
Apu mondd meg már nahát!
Apu mondd meg már nahát!”
Ajka kérdez, mint a motolla, gyorsan.
Egyszer mégis elfogy a türelem.
Hallgass Évám! Most hadd felelek néked,
hallgass énrám, édes kisgyerekem!
Éva! Pincébe sose megy a zsiráf,
sose kell fát hozni néki.
Ezt egy jó kislány, hogyha idefigyel,
hát azonnal meg is érti.
Sose hordoz pénzt az a kenguru ott,
ugye, érted Évikém?
A medvének nem kell szilvaíz,
sem a frissen megfőtt tejbegríz.
Mire Éva így szól: „Értem én,
csupán azt nem értem még:
Apu hogy megy be az a nagy elefánt
az oroszlán barlangjába?
Apu hogy megy be? Apu hogy megy be?
Apu mondd meg már nahát!
Apu mondd meg már nahát!”
Schoblocher Barbaráék feltöltötték jó energiákkal a Park közönségét
A 2011 őszén alakult Blahalouisiana Székesfehérvárról indult. Akkor beat-rock/pop-soul zenekarként aposztrofálta magát. A csapat azonban a tavaly megjelent Sötét Villám című lemez után napjainkban már egy, az eddiginél jóval színesebb zenei világba kalauzol. Az Amore (de nem veled) című szerzeménnyel a Blahalouisiana a közelmúltban le is leplezte az új érát.
A Parkban július 17-én tartott fellépésen a már ismert számokon kívül újdonságok is várták a rajongókat: a Blahalouisiana júliusig ugyanis több új dal megjelenését tervezi, melyeknek előszele már a budapesti koncerten is érzékelhető volt. Az estét Molnár Tamás nyitotta a Blahalouisiana előtt.
Blahalouisiana-dalszövegek itt.
Az este főszereplője a Blahalouisiana, és énekesnője, Schoblocher Barbara nem arról ismert, hogy megbújik a sarokban. A frontember öltözködése, karakteres hangszíne, hangjának intenzitása és dalszövegeinek tartalma mind megköveteli a maximális figyelmet. Mindemellett Barbara igazán kellemes jelenség a személyisége szempontjából is: a közönséggel együtt lélegezve vezette végig a koncertet, jóleső együtt-rezgéseket generálva.
A már a friss sajtófotókon is egészen üde stílust magára öltött formáció a közelmúltban megjelent Amore (de nem veled) című, az új érát előrevetítő dala mellett a koncert dallistájában a legnagyobb favoritok is helyet kaptak: a Túl távol, elég közel, a Szeressetek, a Faliórák vagy a Testemnek ha engedem.
Mi is az a friss éra, amellyel beharangozták a fővárosi koncertet?
Innen szép a győzelem, Ahol összeér összeér, Éllek túl, Ott van a nap, Nem ereszt – ilyen nótákkal is pakolta tele az estét a Blahalouisiana. Barbi párja, Apey (azaz Áron András, akivel több formációban is együtt zenélnek — így az Áron András & The Black Circle Orchestra-ban is) mély hatással van az énekesnő stílusára. Áron András igazi multi-instrumentalista multitálentum, aki a metalos gyökerei ellenére otthonosan mozog többek között a country világában is. Ebben pedig Barbi is remekül működik, s egyúttal finoman, jó érzékkel be is építi a stílus elemeit saját formációjába.
Mára a konga, a szaxofon, a földszínek alkalmazása, a béke és a szeretet hangsúlyozása, hippi-életérzés mind komfortosan vibrál a Blahalouisiana dalaival.
Beat, rock, kultúrház, háttérfüggöny és táncdalfesztivál
A látvány – Beatles-koncertek és a hetvenes éveket idéző, művelődési házas diszkók archív képkockáival, valamint a színpadon háttérként alkalmazott, szintén a kultúrház-érzetet keltő, finoman megvilágított drapériákkal egészült ki. Mindez a táncdalfesztiválok korszakába repített vissza. A beat és a rock volt a főszereplő. Több volt a félháznál a Parkban, a zenekar pedig láthatóan lazán, könnyedén létezett a színpadon. Élvezték azt a felhőtlen vibe-ot, amit ez az új irány hozzád a koncerthez.
Ez az összhatás a korábbi, Kovács Kati-Schoblocher Barbi duettet is megidézte.
Ha érdekel, milyen volt a látvány és az érzések a Parkban, nézd meg ezt a videót a korábbi duettről. Remekül leírja a fővárosi Blahalouisiana-koncert hangulatát.
A Faliórák annyira csúcsra járatta az érzelmeket, hogy Barbi sírva fakadt
– Bármennyire szeretek szerelmes lenni, a mai koncert érzése annál sokkal jobb
– fogalmazott az énekesnő.
A Vaksötét ezt követően akusztikus verzióban hangzott el és adott némi nyugvópontot az estének, hogy aztán a Kedvenc naplementém ismét felrázza a közönséget. A Szeressetek pedig tovább kontrázta a hangulatot.
Az estét az új sláger, az Amore zárta: temperamentumos, olaszos életérzést hagyva maga után.
– Vigyétek el ezt a sok pozitív energiát oda, ahol a legnagyobb szükség van rá. Meg tudjuk menteni a világot, elegen vagyunk itt és most ehhez
– tette hozzá Barbi.
Fotók: Blahalouisiana