Előadó: | AWS |
---|---|
Album: | Innen szép nyerni |
Megjelenés: | 2024 |
Hossz: | 0:00 |
Szövegírók: | Keressük a szövegírót! |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | H-Music Hungary |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Emlékszem még, ahogy jött a pánik
Először álltunk ketten a hídon
Tiszta szándék
Csillog a zöld szemekben a hatalom
Csendes minden, üres város
Tompa fények, a hangod hallom
Mondd miért?
Miért marad meg szépnek minden?
Hisz tudom, hogy mi lett a vége
Mondd meg, miért csak tőled félek?
Hát mondd meg miért ne
Néha nem fáj
Úgysem férek a képeidre
Már nem kár
Csak tudnod kéne, hogy velem maradtál
Néha nem fáj
Úgysem férek a képeidre
Már nem kár
Csak tudnod kéne, hogy velem maradtál
Emlékszem még, ahogy nyitod az ajtót
Hárman voltunk együtt otthon
A könnyű álom
A jövőtervek, azóta senkinek sem mondom
Hogy hazamegyek majd
Hisz nincsen már hely
És nincsen semmi ami ugyanúgy vár
Pont, amit még a hűtőmre rajzoltál
Már semmi se vár
Néha nem fáj
Úgysem férek a képeidre
Már nem kár
Csak tudnod kéne, hogy velem maradtál
Néha nem fáj
Úgysem férek a képeidre
Már nem kár
Csak tudnod kéne, hogy velem maradtál
Hát mondd, miért szép
Ahogyan a fejemben látlak téged?
Mondd, miért szép
Ahogyan a fejemben látlak téged?
Hát mondd, miért szép
Ahogyan a fejemben látlak téged?
Mondd, miért szép
Ahogyan a fejemben látlak téged
Hát mondd, miért szép
Ahogyan a fejemben látlak téged?
Mondd, miért szép
Ahogyan a fejemben látlak téged
[Kórus]
Hát mondd, miért szép
Ahogyan a fejemben látlak téged?
Mondd, miért szép
Ahogyan a fejemben látlak téged
Mondd, miért?
Rekordösszegű, több mint 2 milliárd forint jogdíjat fizet ki idén a hangfelvételek 2024. évi felhasználása után az Előadóművészi Jogvédő Iroda Egyesület.
Megkezdte a több mint 2 milliárd forint jogdíj kifizetését az EJI
Több mint 100 előadóművész kap egymillió forint feletti jogdíjat, további mintegy 300 muzsikus jogdíja haladta meg az ötszázezer, míg több mint kétezer előadó jogdíja a 100 ezer forintot.
A most lezárt nagy felosztás kiterjedt a 2024. évi internetes jogdíjakra, a rádiós és televíziós játszási, a háttérzenei jogdíjakra, a hangfelvételi kiegészítő díjakra, valamint a rádiós ismétlési jogdíjakra és a 2023. évet felölelő jogosultkutatás eredményeként az internetes elhangzásokra vonatkozó járandóságokra, kiegészítve a 2025 második negyedévében külföldről beszedett jogdíjakkal.
A rádiós és televíziós jogdíjat az EJI idén is csaknem 100 hazai rádió, illetve televízió adatai alapján osztotta fel.
Ez a tavalyinál kevesebb, mintegy 600 ezer különböző felvétel beazonosítását jelentette, amelyeket azonban idén gyakrabban játszottak a rádiók.
A tíz legmagasabb jogdíj előadói között többségben vannak a magyar művészek, részükre az EJI most összesen több mint 50 millió forintot fizet ki.
A magyar felvételek aránya az összesített adatok alapján csaknem 40 százalék, lényegében az elmúlt évivel azonos, az idén harminckilenc előadó jogdíja haladta meg az egymillió forintot.
Ugrásszerűen növekedtek a lehívásos (internetes) jogdíjak
Ebben a prémium előfizetők számának növekedése, valamint az EJI Felosztási Szabályzatának módosítása játszik szerepet. E szerint most már a magánmásolási díj nagyobb része kerül az internetes elhangzások alapján felosztásra.
Az egyesület minden eddiginél több, összesen 7,5 milliárd stream (lejátszás) adatát dolgozta fel
Összesen 130 ezer előadó számára állapított meg jogdíjat, a 10 legmagasabb összegű jogdíj együttes összege 30 millió forint, míg egymillió forintot meghaladó jogdíjban 18 előadó részesült.
Az EJI teljesítményének javulását jellemzi egyebek között, hogy a korábbiaknál is több bolt és vendéglátóhely adatát dolgozta fel, és ezzel jelentősen pontosította a jogdíjfelosztás eredményét. Ezeken a helyeken
230 millió alkalommal 100 ezer különböző felvételt játszottak le, amelyekben csaknem 30 ezer előadó működött közre az év során.
Ezeken elenyésző arányban, alig hat százalékban szerepeltek magyar művészek, a legmagasabb 10 jogdíj jogosultjai között egy magyar van.
A kiegészítő jogdíjak összege az elmúlt évihez képest 116 százalékkal nőtt
A magyar retro felvételek iránt magasabb az érdeklődés, mint a hasonló időszakban készült nemzetközi repertoár iránt, azonban ezen a jogcímen egyelőre még elenyésző bevételre tesznek szert az előadók.
A rádiós ismétlési jogdíj a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap által készített, kereskedelmi forgalomba soha nem került felvételek ismételt sugárzása után illeti meg az előadókat – túlnyomó részt magyar művészeket.