Előadó: | AWS |
---|---|
Album: | Innen szép nyerni |
Megjelenés: | 2024 |
Hossz: | 0:00 |
Szövegírók: |
Stefán Tamás |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | H-Music Hungary |
Stílus: | Modern Metal |
Címkék: | Keressük! |
Futkos az idegeimen még egy-két részlet
Ami kettévágja a füstöt
Mikor házunk porrá égetted
Nem kellett visszajönnöd
Mert jobb mögötted mint szembenézni
Jobb eldobni, mint másnak adni
Vagy elveszteni és nem keresni
Mindegy, csak ne kelljen segíteni
Előre megyünk, csak éppen lefelé
Botladozunk az élet peremén
Áttetsztő vér folyt most ránk
És bennem már nincsen harag
Rég volt a lelkünkön zár
Hogy lehetnék én most a lakatod?
Nem hallok már
Nesztelen lett az égő romok között
Itt megtalálsz még
Fellelsz mindent ami már ellökött
ÉS nincsen fényá
Sötét lett mert eloltottam már
És oly szerény
Az utolsó szemért sem kár
Áttetsztő vér folyt most ránk
És bennem már nincsen harag
Rég volt a lelkünkön zár
Hogy lehetnék én most a lakatod?
A víz ami téged megtisztít
Én abban fulladok meg
Ha szilánkosra tört felseprek
Hogy téged ne szúrjon meg
Ha nekem nem lehet könnyebb
Legalább neked legyen szép
Te kihúznál még a vízből
Én meg a mélyén maradnék
Nem függetlenség ez, önző
Az odaadatlan szeretetőrző
Mindenkitől mindent kérő
A folyton mindent elfelejtő
De nem ez az utad a hatalomért
Leteszem ide ha felemeled
Nem ez a szerep a szeretetért
Úgyis már csak te vagy neked
De nem akarod nyitni a lelked soha
Mert elfelejtetik a lényed
Másképp elvesztenéd a régi önmagad
Hova tűnt már ez a tiszta szándék?
Hova tűnt már ez a tiszta szándék?
Áttetsztő vér folyt most ránk
És bennem már nincsen harag
Rég volt a lelkünkön zár
Rég elveszett, régen elveszett már
Schoblocher Barbaráék feltöltötték jó energiákkal a Park közönségét
A 2011 őszén alakult Blahalouisiana Székesfehérvárról indult. Akkor beat-rock/pop-soul zenekarként aposztrofálta magát. A csapat azonban a tavaly megjelent Sötét Villám című lemez után napjainkban már egy, az eddiginél jóval színesebb zenei világba kalauzol. Az Amore (de nem veled) című szerzeménnyel a Blahalouisiana a közelmúltban le is leplezte az új érát.
A Parkban július 17-én tartott fellépésen a már ismert számokon kívül újdonságok is várták a rajongókat: a Blahalouisiana júliusig ugyanis több új dal megjelenését tervezi, melyeknek előszele már a budapesti koncerten is érzékelhető volt. Az estét Molnár Tamás nyitotta a Blahalouisiana előtt.
Blahalouisiana-dalszövegek itt.
Az este főszereplője a Blahalouisiana, és énekesnője, Schoblocher Barbara nem arról ismert, hogy megbújik a sarokban. A frontember öltözködése, karakteres hangszíne, hangjának intenzitása és dalszövegeinek tartalma mind megköveteli a maximális figyelmet. Mindemellett Barbara igazán kellemes jelenség a személyisége szempontjából is: a közönséggel együtt lélegezve vezette végig a koncertet, jóleső együtt-rezgéseket generálva.
A már a friss sajtófotókon is egészen üde stílust magára öltött formáció a közelmúltban megjelent Amore (de nem veled) című, az új érát előrevetítő dala mellett a koncert dallistájában a legnagyobb favoritok is helyet kaptak: a Túl távol, elég közel, a Szeressetek, a Faliórák vagy a Testemnek ha engedem.
Mi is az a friss éra, amellyel beharangozták a fővárosi koncertet?
Innen szép a győzelem, Ahol összeér összeér, Éllek túl, Ott van a nap, Nem ereszt – ilyen nótákkal is pakolta tele az estét a Blahalouisiana. Barbi párja, Apey (azaz Áron András, akivel több formációban is együtt zenélnek — így az Áron András & The Black Circle Orchestra-ban is) mély hatással van az énekesnő stílusára. Áron András igazi multi-instrumentalista multitálentum, aki a metalos gyökerei ellenére otthonosan mozog többek között a country világában is. Ebben pedig Barbi is remekül működik, s egyúttal finoman, jó érzékkel be is építi a stílus elemeit saját formációjába.
Mára a konga, a szaxofon, a földszínek alkalmazása, a béke és a szeretet hangsúlyozása, hippi-életérzés mind komfortosan vibrál a Blahalouisiana dalaival.
Beat, rock, kultúrház, háttérfüggöny és táncdalfesztivál
A látvány – Beatles-koncertek és a hetvenes éveket idéző, művelődési házas diszkók archív képkockáival, valamint a színpadon háttérként alkalmazott, szintén a kultúrház-érzetet keltő, finoman megvilágított drapériákkal egészült ki. Mindez a táncdalfesztiválok korszakába repített vissza. A beat és a rock volt a főszereplő. Több volt a félháznál a Parkban, a zenekar pedig láthatóan lazán, könnyedén létezett a színpadon. Élvezték azt a felhőtlen vibe-ot, amit ez az új irány hozzád a koncerthez.
Ez az összhatás a korábbi, Kovács Kati-Schoblocher Barbi duettet is megidézte.
Ha érdekel, milyen volt a látvány és az érzések a Parkban, nézd meg ezt a videót a korábbi duettről. Remekül leírja a fővárosi Blahalouisiana-koncert hangulatát.
A Faliórák annyira csúcsra járatta az érzelmeket, hogy Barbi sírva fakadt
– Bármennyire szeretek szerelmes lenni, a mai koncert érzése annál sokkal jobb
– fogalmazott az énekesnő.
A Vaksötét ezt követően akusztikus verzióban hangzott el és adott némi nyugvópontot az estének, hogy aztán a Kedvenc naplementém ismét felrázza a közönséget. A Szeressetek pedig tovább kontrázta a hangulatot.
Az estét az új sláger, az Amore zárta: temperamentumos, olaszos életérzést hagyva maga után.
– Vigyétek el ezt a sok pozitív energiát oda, ahol a legnagyobb szükség van rá. Meg tudjuk menteni a világot, elegen vagyunk itt és most ehhez
– tette hozzá Barbi.
Fotók: Blahalouisiana