Előadó: | Carson Coma |
---|---|
Album: | IV |
Megjelenés: | 2023 |
Hossz: | 5:11 |
Szövegírók: | Keressük a szövegírót! |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Feldobom a követ, az ráesik a fejemre,
New York-ban jut eszembe Ady Endre,
Szívemre tűzöm a trikolor zászlót,
Elviszem magammal Kollár-Klemencz Lászlót.
Biztosak abban, hogy szakítanunk kéne,
De én nem szakítok, tizenhat éve,
Beszélni róla nem fekete mágia,
Mégsem elég az a párterápia.
Szívd csak a cigit, azt hiszed segít?
Ki magával harcol az mindig csak veszít,
De a szakadékok az értékrendben,
Nem szűkülnek attól, hogy ‘értem, rendben.’
Tudtam, hogy sírni fogsz, lassan tipikus,
Mindig ez van, ha én vagyok kritikus,
Megafonba üvöltöd az igazságod,
Míg a végén te is valóságnak látod.
Lehet, hogy seggfejség, hisz befogadtál,
Azon az ablakon mászok ki, amit nyitva hagytál,
Éjszaka, hogy levegőt kapjak,
Szűk ez a szoba, megfojt, hogy itt maradjak.
Pedig én tényleg, tényleg, tényleg szeretlek,
Más emberekben téged kereslek,
Ha mégis két eletem volna,
Az egyik csak rólad szólna.
Feldobom a követ, az ráesik a fejemre,
New York-ban jut eszembe Ady Endre,
Szívemre tűzöm a trikolor zászlót,
Elviszem magammal Kollár-Klemencz Lászlót.
Biztosak abban, hogy szakítanunk kéne,
De én még itt lakom tizenhat éve,
Kétezerhét, nulla, hat, tizennyolc,
Kelet-Európa, felső polc.
Haragszol? lassan tipikus,
Mindig ez van, ha én vagyok kritikus,
Utcai harcos orcán fintor,
Ki fogod sípolni hogy ***?
Mikor az ember strómanként viccel,
Mandinerből a gyűlölet spriccel,
Csak a négy-hat meg a hat-három,
De ne kelljen már útlevél kifele a határon.
Lássuk be, ez egy kicsikét toxik,
A maszkulinitásod szertefoszlik,
Disznóvágás, nepotizmus,
Pálinkagőzös hedonizmus.
A plakátról bámul vissza rád egy stock fotó,
Itt még a csecsemő sem ingyen mosolyog,
És ha van pénz, az sem ér semmit,
Itt pénzzel is sikerül szegénynek lenni.
Mogorva emberek a kisboltban,
Te meg máris érzed a gyomrodban, hogy
Nem a te hibád, nem a te hibád, nem a te hibád,
Nem a te hibád, nem a te hibád, nem a te hibád!
Nem a te hibád, nem a te hibád, ne ma, ne ma
Nem a te hibád, nem a te hibád, ne ma, ne ma
Tudom, hogy seggfejség, hisz befogadtál,
Azon az ablakon mászok ki, amit nyitva hagytál ,
Éjszaka, hogy levegőt kapjak,
Szűk ez a szoba, megfojt, hogy itt maradjak.
Pedig én tényleg, tényleg, tényleg szeretlek,
Más országokban téged kereslek,
Ha mégis két életem volna,
Az egyik csak rólad szólna.
Feldobom a követ, az ráesik a fejemre,
New York-ban jut eszembe Ady Endre,
Szívemre tűzöm a trikolor zászlót,
Elviszem magammal Kollár-Klemencz Lászlót.
Ahogy az ember megöregszik,
Rohadt kínos, kicsit mégis tetszik,
A puszta tény, hogy Ady Endre
Remekül rímel a 'the end'-re.
„Tovább állsz, én meg csak állok, megtanulok boldog lenni nélküled”
Lil Frakk új dallal és régóta első klipjével jelentkezik, melyek nemcsak a közelgő nagylemezét vezetik fel, de visszacsatolnak a tavasszal megjelent stúdióalbum önterápiás korszakára. A „Melegítő” című track szól mindarról, mi marad a Happy End harmadnapján, azaz egy kapcsolat után, és hogyan lehet továbblépni, amikor még semmi sincs rendben.
A ’Harmadnap’ című érkező LP a ’A Happy End Után Is Van Másnap’ lemez közvetlen folytatása vagy, ahogy Frakk mondja: „B-oldala”.
- Ezt a dalt akkor írtam, amikor elköltöztem a 16. kerületi lakásomból és újból talpra álltam, egyedül, ezt már az új helyen raktam össze. Az új lemez továbbviszi azt a processzálós, traumafeldolgozós vonalat
- fogalmaz Lil Frakk.
A „Melegítő” ebből az ívből hozza a legfrissebb pillanatot
Lassan hömpölygő pop-rap, szívszorító nyitottsággal és meglepően fülbemászó refrénnel. Szövegeiben Frakk ismét tűpontosan találja el a generációja által átélt, de kimondatlan érzéseket:
„Tovább állsz, én meg csak állok, megtanulok boldog lenni nélküled" - hangzik el a dalban, amitől egyszerre ráz ki a hideg és csorog le a nyárvégi melegítőn a késő szeptemberi eső.
A „Melegítő” vizuálisan is erős
Frakk hosszú idő után új videóklippel jelentkezik, amely a dal megjelenésével egy időben érkezik. A klip visszafogott, érzelmes, és egyetlen női szereplő köré épül.
Lil Frakk mára a magyar alternatív hiphop egyik legtudatosabb alkotója
A 2019-es indulás óta végigjárta a punchline-os önirónia, a klubhős lét, majd az önismereti önfeltárás útját. A „Honnan a név” után megjelent ’Innen a név’ lemez korszakzárás volt, ’A Happy End Után Is Van Másnap’ viszont már egy terápiás napló. A WaTa, Kapitány Máté és DOÓR produceri támogatásával készült anyag több mint egymillió lejátszást generált öt hónap alatt, olyan vendégekkel, mint bongor, Filo, Mehringer vagy Lusta Geri.
Lil Frakk zeneileg sosem volt ennyire sokszínű
Pop, trap, drum and bass, house, rock – amiben működik a sztori, ott megszólal. Frakk ráadásul nemcsak előadóként, de házigazdaként is aktív: szeptember 14-én indult a Sávlekötő Backstage, ahol minden héten más előadó koncertjébe és másnapjába kíséri el a nézőket.
Fotók: Lil Frakk hivatalos