Előadó: | Carson Coma |
---|---|
Album: | IV |
Megjelenés: | 2023 |
Hossz: | 5:11 |
Szövegírók: | Keressük a szövegírót! |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Feldobom a követ, az ráesik a fejemre,
New York-ban jut eszembe Ady Endre,
Szívemre tűzöm a trikolor zászlót,
Elviszem magammal Kollár-Klemencz Lászlót.
Biztosak abban, hogy szakítanunk kéne,
De én nem szakítok, tizenhat éve,
Beszélni róla nem fekete mágia,
Mégsem elég az a párterápia.
Szívd csak a cigit, azt hiszed segít?
Ki magával harcol az mindig csak veszít,
De a szakadékok az értékrendben,
Nem szűkülnek attól, hogy ‘értem, rendben.’
Tudtam, hogy sírni fogsz, lassan tipikus,
Mindig ez van, ha én vagyok kritikus,
Megafonba üvöltöd az igazságod,
Míg a végén te is valóságnak látod.
Lehet, hogy seggfejség, hisz befogadtál,
Azon az ablakon mászok ki, amit nyitva hagytál,
Éjszaka, hogy levegőt kapjak,
Szűk ez a szoba, megfojt, hogy itt maradjak.
Pedig én tényleg, tényleg, tényleg szeretlek,
Más emberekben téged kereslek,
Ha mégis két eletem volna,
Az egyik csak rólad szólna.
Feldobom a követ, az ráesik a fejemre,
New York-ban jut eszembe Ady Endre,
Szívemre tűzöm a trikolor zászlót,
Elviszem magammal Kollár-Klemencz Lászlót.
Biztosak abban, hogy szakítanunk kéne,
De én még itt lakom tizenhat éve,
Kétezerhét, nulla, hat, tizennyolc,
Kelet-Európa, felső polc.
Haragszol? lassan tipikus,
Mindig ez van, ha én vagyok kritikus,
Utcai harcos orcán fintor,
Ki fogod sípolni hogy ***?
Mikor az ember strómanként viccel,
Mandinerből a gyűlölet spriccel,
Csak a négy-hat meg a hat-három,
De ne kelljen már útlevél kifele a határon.
Lássuk be, ez egy kicsikét toxik,
A maszkulinitásod szertefoszlik,
Disznóvágás, nepotizmus,
Pálinkagőzös hedonizmus.
A plakátról bámul vissza rád egy stock fotó,
Itt még a csecsemő sem ingyen mosolyog,
És ha van pénz, az sem ér semmit,
Itt pénzzel is sikerül szegénynek lenni.
Mogorva emberek a kisboltban,
Te meg máris érzed a gyomrodban, hogy
Nem a te hibád, nem a te hibád, nem a te hibád,
Nem a te hibád, nem a te hibád, nem a te hibád!
Nem a te hibád, nem a te hibád, ne ma, ne ma
Nem a te hibád, nem a te hibád, ne ma, ne ma
Tudom, hogy seggfejség, hisz befogadtál,
Azon az ablakon mászok ki, amit nyitva hagytál ,
Éjszaka, hogy levegőt kapjak,
Szűk ez a szoba, megfojt, hogy itt maradjak.
Pedig én tényleg, tényleg, tényleg szeretlek,
Más országokban téged kereslek,
Ha mégis két életem volna,
Az egyik csak rólad szólna.
Feldobom a követ, az ráesik a fejemre,
New York-ban jut eszembe Ady Endre,
Szívemre tűzöm a trikolor zászlót,
Elviszem magammal Kollár-Klemencz Lászlót.
Ahogy az ember megöregszik,
Rohadt kínos, kicsit mégis tetszik,
A puszta tény, hogy Ady Endre
Remekül rímel a 'the end'-re.
A világhírű izlandi énekesnő, Björk Cornucopia (Bőségszaru) című koncertfilmjét láthatja a közönség május 16-án az Uránia Nemzeti Filmszínházban.
A filmet 2023 szeptemberében a lisszaboni Altice Arénában rögzítették élőben, miután Björk négy éven át járta ezzel a különleges előadással a világot.
A látványos színpadi produkció során az izlandi sztár a korai, kilencvenes évekbeli, poposabb lemezeitől kezdve a későbbi kísérletező albumaiig (Utopia - 2017, Fossora - 2023) adott elő dalokat.
A koncerten különleges hangszerek szólalnak meg, köztük mágneses hárfa, körfuvola, alufon és zengetőkamra.
Színpadra lép a multiinstrumentalista Bergur Thórisson, Manurah Delago ütőhangszeres, a VIIbra fuvolaszeptett, Ha Buck és Kati Buck hárfás is.
A digitálisan animált mozgó hátterek modern laterna magicát vetítenek az élő zenéhez, a 21. századi VR látványvilágot egy 19. századi színház pompájává varázsolva, amit a Dolby Atmos térhangzás tesz még nagyobb élménnyé.
A filmet Ísold Uggadóttir rendezte, maga Björk pedig a hang- és vizuális kreatív rendezést vállalta. James Merry volt a vizuális kreatív társrendező, az eredeti animációk Tobias Gremmler munkái. További közreműködők: Andrew Thomas Huang, Gabríela Fridriksdóttir, Pierre-Alain Giraud, Nick Knight, Warren Du Preez és Nick Thornton-Jones.
Minden idők egyik legkarizmatikusabb és legtitokzatosabb alternatív popsztárja (született Björk Gudmundsdóttir) a nyolcvanas években számos izlandi rockzenekarban (Tappi Tíkarrass, Kukl, Sugarcubes) énekelt, a szélesebb közönség azonban első szólólemeze, az 1993-ban megjelent Debut kapcsán figyelt fel hangjára.
Azóta még kilenc saját albumot adott ki és készített filmzenéket is. 2000-ben a cannes-i fesztiválon a legjobb színésznőnek járó díjat kapta Lars von Trier Táncos a sötétben című filmjében nyújtott alakításáért. 1995-ben Magyarországon is fellépett a Petőfi Csarnokban.