Előadó: | Tankcsapda |
---|---|
Album: | A legjobb mérgek |
Megjelenés: | 2004 |
Hossz: | Keressük! |
Szövegírók: |
Lukács Laci |
Lukács Laci Buzsik György Tóth Laboncz Attila (Labi) |
|
Kiadó: | Sony Music |
Stílus: | Punk-Rock |
Címkék: | Keressük! |
Egy szemétdombra szültek,
De ők is kikészültek.
Nincs semmim, nincs helyem,
Csak a fejem, hogy a falba verjem.
Én gonoszabb leszek, mint az ördög.
Ha eszembe jut, bepörgök,
Mint a kerék, meg a kormány,
Meg a mindenható kormány.
Meg a kurvám, aki sohase nedves,
De hozzám mindig kedves.
Bevesz, mint egy várat,
Én meg beleeresztem a tárat.
Mer' ő a csajom, aki ha elkap,
Elintéz egyből.
Nálam van, mióta meglépett
Az intézetből.
Ez nem New York, nem Los Angeles,
ha belemégy jobb, ha tudod mi lesz:
Nappal az ágy, éjjel az utca,
A kokóárusok összes cucca.
Stukker a zsaru kezében,
Egy másik banda kereszttüzében.
Nem lennék a helyedben,
Mikor golyó lesz a fejedben.
Mint a prédikátor a tévében,
Fasizmus van a vérében.
Üvölt, a szemén látszik:
Ő is úgy hisz, ahogy a nácik.
A kopó, ha vérszagot érez,
Először üt, aztán kérdez.
Az idő jó, de rossz a hely,
Dugd fel a botodat magadnak, seggfej!
...SEGGFEJ!
Ez dzsungel, ez börtön,
A 45-ösömet töltöm.
Ez az álom, ez az élet
Lehet, hogy most ér véget.
Ha gitárt fognál, én szólok,
Tűnj el innen, nem a te dolgod!
Csak szemétdomb, csak disznóól,
Ez a szanaszét baszott Rock'n'Roll.
Le az utcára, ki a térre,
Senki se lökhet félre.
Patkány vagyok, de nem féreg.
Az élet a legjobb méreg.
Az élet a legjobb méreg.
Az élet a legjobb méreg.
Az élet a legjobb méreg.
Yoo!
Az élet a legjobb méreg.
Az élet a legjobb méreg.
Az élet a legjobb méreg.
Az élet a legjobb méreg.
Az élet a legjobb méreg./Egy szemétdombra szültek.
Az élet a legjobb méreg./De ők is kikészültek.
Az élet a legjobb méreg./Nincs semmim, nincs helyem.
Az élet a legjobb méreg./Yoo, yoo!
Az élet a legjobb méreg.
Yoo, yoo!
Schoblocher Barbaráék feltöltötték jó energiákkal a Park közönségét
A 2011 őszén alakult Blahalouisiana Székesfehérvárról indult. Akkor beat-rock/pop-soul zenekarként aposztrofálta magát. A csapat azonban a tavaly megjelent Sötét Villám című lemez után napjainkban már egy, az eddiginél jóval színesebb zenei világba kalauzol. Az Amore (de nem veled) című szerzeménnyel a Blahalouisiana a közelmúltban le is leplezte az új érát.
A Parkban július 17-én tartott fellépésen a már ismert számokon kívül újdonságok is várták a rajongókat: a Blahalouisiana júliusig ugyanis több új dal megjelenését tervezi, melyeknek előszele már a budapesti koncerten is érzékelhető volt. Az estét Molnár Tamás nyitotta a Blahalouisiana előtt.
Blahalouisiana-dalszövegek itt.
Az este főszereplője a Blahalouisiana, és énekesnője, Schoblocher Barbara nem arról ismert, hogy megbújik a sarokban. A frontember öltözködése, karakteres hangszíne, hangjának intenzitása és dalszövegeinek tartalma mind megköveteli a maximális figyelmet. Mindemellett Barbara igazán kellemes jelenség a személyisége szempontjából is: a közönséggel együtt lélegezve vezette végig a koncertet, jóleső együtt-rezgéseket generálva.
A már a friss sajtófotókon is egészen üde stílust magára öltött formáció a közelmúltban megjelent Amore (de nem veled) című, az új érát előrevetítő dala mellett a koncert dallistájában a legnagyobb favoritok is helyet kaptak: a Túl távol, elég közel, a Szeressetek, a Faliórák vagy a Testemnek ha engedem.
Mi is az a friss éra, amellyel beharangozták a fővárosi koncertet?
Innen szép a győzelem, Ahol összeér összeér, Éllek túl, Ott van a nap, Nem ereszt – ilyen nótákkal is pakolta tele az estét a Blahalouisiana. Barbi párja, Apey (azaz Áron András, akivel több formációban is együtt zenélnek — így az Áron András & The Black Circle Orchestra-ban is) mély hatással van az énekesnő stílusára. Áron András igazi multi-instrumentalista multitálentum, aki a metalos gyökerei ellenére otthonosan mozog többek között a country világában is. Ebben pedig Barbi is remekül működik, s egyúttal finoman, jó érzékkel be is építi a stílus elemeit saját formációjába.
Mára a konga, a szaxofon, a földszínek alkalmazása, a béke és a szeretet hangsúlyozása, hippi-életérzés mind komfortosan vibrál a Blahalouisiana dalaival.
Beat, rock, kultúrház, háttérfüggöny és táncdalfesztivál
A látvány – Beatles-koncertek és a hetvenes éveket idéző, művelődési házas diszkók archív képkockáival, valamint a színpadon háttérként alkalmazott, szintén a kultúrház-érzetet keltő, finoman megvilágított drapériákkal egészült ki. Mindez a táncdalfesztiválok korszakába repített vissza. A beat és a rock volt a főszereplő. Több volt a félháznál a Parkban, a zenekar pedig láthatóan lazán, könnyedén létezett a színpadon. Élvezték azt a felhőtlen vibe-ot, amit ez az új irány hozzád a koncerthez.
Ez az összhatás a korábbi, Kovács Kati-Schoblocher Barbi duettet is megidézte.
Ha érdekel, milyen volt a látvány és az érzések a Parkban, nézd meg ezt a videót a korábbi duettről. Remekül leírja a fővárosi Blahalouisiana-koncert hangulatát.
A Faliórák annyira csúcsra járatta az érzelmeket, hogy Barbi sírva fakadt
– Bármennyire szeretek szerelmes lenni, a mai koncert érzése annál sokkal jobb
– fogalmazott az énekesnő.
A Vaksötét ezt követően akusztikus verzióban hangzott el és adott némi nyugvópontot az estének, hogy aztán a Kedvenc naplementém ismét felrázza a közönséget. A Szeressetek pedig tovább kontrázta a hangulatot.
Az estét az új sláger, az Amore zárta: temperamentumos, olaszos életérzést hagyva maga után.
– Vigyétek el ezt a sok pozitív energiát oda, ahol a legnagyobb szükség van rá. Meg tudjuk menteni a világot, elegen vagyunk itt és most ehhez
– tette hozzá Barbi.
Fotók: Blahalouisiana