


| Előadó: | Sziámi |
|---|---|
| Album: | Keressük! |
| Szövegírók: |
Müller Péter Sziámi |
| Keressük a zeneszerzőt! | |
| Kiadó: | Keressük! |
| Stílus: | Keressük! |
| Címkék: | Keressük! |

Mi az a next step, amit, ha vesztek, mert már
nem engem vesztek, nem kajáltok engem,
mi lesz majd akkor az, amihez kezdek,
mit töltök még ki bennetek, milyen
űrt, milyen teszteket?
Ha az eszem majd elment, milyen eszement
helyzetekbe kergetlek be? Milyen szövegekbe,
milyen zenékbe? Fedezékbe, mert még
akkor is mondhatom majd, hogy nesztek,
ha öregek lesztek, a kezetek-lábatok
reszket, és már csak elvétve,
és nem is az ágyban, max. csak az agyban,
a kései agyömlés mámoros nyomorában
nyomatjátok a virtuális szexet, még
akkor is az lehet nektek a legszebb zene
a legjobb szöveg!
Csak ez már nem az a zóna, és nem is az a zene, amin
megakad az embernek a füle meg a szeme-szája
tátva marad attol, amit átél, ez a
hadüzenetzene már csak homályos háttér,
rock-popy... pop-rocky...
pompás kis popmás…,
paste és copy, és nem elég tiszta forrás.
Mindenből zene fakad, de a lemez akad, a
lemez akad-, a lemez akad.
A zeneakad-, a zeneakad-,
a Zeneakadémián akad zene, de
van egy neonfelirat a homlokzaton, ami meg
kihagy, – hogy ki tudja írni, hogy
ki vagy, ki itt belépsz, a zen-zen-, zen-akadémiára lépsz!
(Tudjátok,) valahonnan jön minden, például
onnan es akkor, vagy most és innen,
az is, ami ma éjjel csak lábat rázat, és
lázat keltve lázad náald az agyba’,
a forrása annak is megvan, csak zagyva,
hogy kelta vagy Jalta, vagy a fifties-ből egy szamba,
vagy valami hazai… ős-valami, és ezt
ki is lehet simán hallani. mert az
eredet bizonytalan ugyan, s erősen
titkolva van, hogy a modern mantra
mikből áll össze, de nem ám a semmiből, bár
közben azért van olyan közte, de
alapvetöen ott van az a hagyaték,
a rengeteg torzó meg rom meg maradék,
amikből mondod, és azt hiszed, hogy
előzmeny nélkül mondod a magadét
Vagy az, amiről azt hiszed, hogy most teszed avulttá,
idejét múlttá a múltat,
ha letagadod, hogy honnan tanultad, vagy,
ne adj' Isten, hogy honnan is nyúltad.
Ihlet, szerencse, emlékfoszlány,
a muníció még most sincs fogytán, a
hajdani… vagy a majdani gyilkosod
utolsó szavai, a kitörés hangjai.
Pár kazetta van még, de alig recseg, és a
bakelit inkább hóbort, és mert
én vagyok MP, mp3-ban
őrizgetem, ha alami jó volt
megértem, aki Kispált hallgat meg
Tankcsapdát, Kiadót meg Quimbyt, és a
hiperkarmától a hiperkarma a
mai napig mindig beindít, a
Mennyország tourist, az teljesen állat,
a dob meg a basszus telitalálat,
és kifejezetten izgat a jövő múltja,
mikor a Bérczesi Robi a múlhatatlant felül-
múlja, de a klónokat nem hallgatom, sőt még
URH-t se meg Kontrollt se, és
Sziámit is csak a Gas miatt néha, hogy
rájöjjek, igazat gondolt-e...
És akkor ez még csak a hazai pálya, de
mindenütt tetőz a cool trackek árja, csak
minek, ha bárki olcsón vesz egy kütyüt, hogy
egyre-másra, gombnyomásra gyártsa? Ezekhez
nem is igazán viszonyulok, akkor már
inkább visszanyúlok, ha kell, mert bizony
iszonyú sok viszonylag jó zene van, ami
viszonylag senkit nem érdekel, csak ha a
hulladékból egy elveszett remekmű, egy
ismeretlen táncdal bukkan néha fel,
ha onnan jön az üzenet, a tanítás,
érvényes életjel...
Viszont ha akarod tudni, hogy mi az, amivel az
időmet mostanság magamba töltöm, hát
azon agyalok, hogy milyen is lesz majd az
utolsó zene a földön.
Valami komoly? Valami new-jazz? Valami
lesz, vagy lesz, ami lesz? Valami
Gasner-Kirschner rakenroll? Valami
tucca-cucc, amit a haver tol?
A sínyaralásban egy groovy funky? Egy
reggae? Valami punky-junky? Valami
hip-hop, etno? Valami trash? Valaki
sejti már? Valaki tudja még, hogy a
rest of the best, az a
remekmű abból a hulladekból, az az
utolsó zene mi lesz?
Az utolsó zene, az milyen lesz?
Az utolsó zene mi lesz?
Az utolsó zene a Földön
az utolsó zene mi lesz?
Az utolsó zene mi lesz?
Az utolsó zene, az milyen lesz?
Az utolsó zene mi lesz?
Az utolsó zene a Földön,
az utolsó zene mi lesz?



A BEAT először érkezik Budapestre, ami az ikonikus King Crimson zenekar ’80-as években született dalait állítja színpadra.
2026. július 15-én Steve Vai gitáros, a Tool dobosa Danny Carey és két eredeti King Crimson-tag Adrian Belew és Tony Levin kápráztatják el virtuóz játékukkal a magyar közönséget a Barba Negrában.
A King Crimson három semmi mással össze nem téveszthető hangzású albumot szállított a ’80-as években.
A Discipline, a Three of a Perfect Pair és a zenekar nevét is adó BEAT lemezek hagyatékát gondozza a szupercsapat, ami már évek óta járja a világot, hogy minél több ember tiszteleghessen a dalok előtt. Munkájuk gyümölcse, hogy már nemcsak az eredeti verzióban fellelhetőek a számok, hanem
az idén szeptemberben megjelent Live albumon majd 2 óráig hallhatja mindenki egyedi interpretációjukban is a számokat.
A BEAT nem egy szokványos tribute zenekar
Olyan, saját hangszerükön felejthetetlen alkotók játszanak benne, mint a gitáros legenda Steve Vai vagy a progresszív rockzene egyik legfontosabb zenekarának a dobosa, Danny Carey, aki Toolból lehet mindenkinek ismerős.
Nem véletlen, hogy a dalok így egészen egyedi ízt kapnak, a zenekar két eredeti tagja, Adrian Belew és Tony Levin egy új köntösben játszhatja el így azokat.
2024-ben 65 teltházas koncertet adtak Észak-Amerikában. 2026-ban pedig Európát járják be, nálunk zárják a 23 állomásos turnét.