


| Előadó: | Sziámi |
|---|---|
| Album: | Keressük! |
| Szövegírók: |
Müller Péter Sziámi |
| Keressük a zeneszerzőt! | |
| Kiadó: | Keressük! |
| Stílus: | Keressük! |
| Címkék: | Keressük! |

az összes elképzelhető
kamerát elképzelték már
elképzelték
kifejlesztették
legyártották
forgalmazzák
az összes elképzelhető
kamerát elképzelték már
az Isten szemét kivéve –
(de most) az is a küszöbön áll
az Isten szeme majd mindent lát
az összes térfigyelő kamerát
nem menedék az éjszaka
nem rejt el az álca
nem akadály egy fal
a fejed fölött a fedél
se az új identitásod
az Isten szeme elér
idő kérdése, idő meg van
idő az mindig van
csak már nem úgy fogjuk hívni
és ez meglesz hamarosan
Isten szeme, majd így hívják
együtt az összes kamerát
összeadódnak, hogy egyszerre
valaki mindet észlelje
az emberi tudat meghasadt
de hihetetlenül gazdag
a közeljövő, beláthatatlan, hogy
mennyi mindent hozhat
a retinaszkenner mindent szkennel
azonosítja nem csak a retinát
a bele égett utolsó képet is
látja, amit az agy még lát
és a szem majd alkalmazkodik
merészen képzeljük el
hogy most még csak a térfigyelő
kamera távfelügyel
de versenyben a permanens
technológiai forradalom
és a cseles evolúció
szerinted melyik győz vajon?
Isten szeme majd mindent lát
az összes földi kamerát
a nagy felhőben egyszerre
átfedésben észlelve
Isten szeme, majd így hívják
együtt az összes kamerát
összeadódnak, hogy egyszerre
valaki mindet észlelje
ha a kutatók győznek, a kiváltságosok
kezébe kerül a nagy kamera
korlátlan tudás, az isteni szem
a hatalomtechnológia
de ha előbb ér célba az evolúció
mindnyájunké lehet
a közvetlen tudás, a titkolhatatlan
végső, hatalmas ismeret
Isten szeme majd mindent lát
az összes földi szemkamerát
a nagy felhőben egyszerre
átfedésben észlelve
Isten szeme, majd így hívják
együtt az összes kamerát
eléd állok, ne lássák
az eleven fények forrását
jól sejted, a következő
lépés: a szem, mint kamera
és minden szem összes észlelése
rögtön a világhálóra
pontosabban egy felhőbe kerül
amihez mindenki hozzáférhet
a big data összes adata
titok nélküli, közös élet
előbb utóbb mindenki mindent
egyidejűleg láthat
a félelem és a bűntudat
mindenkit előre áthat
Isten szeme rajtad, egyetlen
álca marad akkora csak
a fedél, a fal, az új identitás
menedéket többé nem ad
Istenhez hasonlatos leszel
mindent átható, látható lény
csak egy búvóhelyed maradhat
a felhőbe vakító fehér fény
ha Isten szeme majd mindent lát
vakítsd el a kamerát
a nagy felhőt, hogy egyszerre
az összeset sose észlelje
Isten szeme, majd úgy hívják
az összes eleven szemkamerát
de ne hagyjuk, hogy meglássák
a vakító fények forrását
állj elém, hogy ne lássák
az eleven fények forrását
eléd állok, ne lássák
a fények eleven forrását



A BEAT először érkezik Budapestre, ami az ikonikus King Crimson zenekar ’80-as években született dalait állítja színpadra.
2026. július 15-én Steve Vai gitáros, a Tool dobosa Danny Carey és két eredeti King Crimson-tag Adrian Belew és Tony Levin kápráztatják el virtuóz játékukkal a magyar közönséget a Barba Negrában.
A King Crimson három semmi mással össze nem téveszthető hangzású albumot szállított a ’80-as években.
A Discipline, a Three of a Perfect Pair és a zenekar nevét is adó BEAT lemezek hagyatékát gondozza a szupercsapat, ami már évek óta járja a világot, hogy minél több ember tiszteleghessen a dalok előtt. Munkájuk gyümölcse, hogy már nemcsak az eredeti verzióban fellelhetőek a számok, hanem
az idén szeptemberben megjelent Live albumon majd 2 óráig hallhatja mindenki egyedi interpretációjukban is a számokat.
A BEAT nem egy szokványos tribute zenekar
Olyan, saját hangszerükön felejthetetlen alkotók játszanak benne, mint a gitáros legenda Steve Vai vagy a progresszív rockzene egyik legfontosabb zenekarának a dobosa, Danny Carey, aki Toolból lehet mindenkinek ismerős.
Nem véletlen, hogy a dalok így egészen egyedi ízt kapnak, a zenekar két eredeti tagja, Adrian Belew és Tony Levin egy új köntösben játszhatja el így azokat.
2024-ben 65 teltházas koncertet adtak Észak-Amerikában. 2026-ban pedig Európát járják be, nálunk zárják a 23 állomásos turnét.