Előadó: | Isten pénze (musical) |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Müller Péter Sziámi |
Tolcsvay Nagy László |
|
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Musical |
Címkék: | Keressük! |
Mi ez a kísértetjárás ebben a házban?
Miféle szellem vonyít?
Ah! Humbug!
Nem hiszek a szellemekben!
Ja! Csak egy kutya ugat!
Kutya ugat, pénz beszél! Ebben hiszek!
Mindenki folyton csak engem térít,
de közben a zsebembe nyúl.
Bárki bármit beszél, a pénz beszél,
úgyis a pénz csak az úr!
Mindegyik álszent azt hiszi, hogy átvert,
jaj, mi mindent össze nem hord!
Csupa fontos eszme, de nincs köztük egy se,
ami feleannyit érne, mint egy font!
Mindenki oktat, hogy hogy legyünk jobbak,
a szülők, a tanító, a pap.
De nem tanít meg senki,
hogy miből fogunk enni,
ha hirtelen a jóság elapad.
Hiába kántálnak részvétet mind,
ez jószerivel semmit se mond.
Nincsen az a részvét,
ami megérne egy részvényt,
ám de mindegyiknél többet ér egy font!
Sírnak meg rínak, meg váltókat írnak,
Csak készpénzt nem bírnak egy fontot se felmutatni.
Pénz nélkül nem megy, hát éhezz és szenvedj,
Ha úgy érzed, pénz téged boldoggá nem tehet.
Csak lásd, ez súlyos öncsalás,
ha ott hagysz egy fontot, máris elvitte más!
Pénz, hogyha nincs, hidd el, kínos bilincs,
hiszen pénz nélkül moccanni se tudsz.
Ha találsz egy fontot, vidd,
ha nem is leszel boldog,
ott ne hagyd, mer’ nyúl utána húsz.
Krisztus urunk koporsóját nem őrizték ingyen,
bizony pénzbe kerül minden, ez a gond!
Pénz nélkül elhal az állam,
és felkopik az állam,
nekem semmi sem mond annyit, mint egy font.
Sírnak meg rínak, megváltónak hívnak,
Csak készpénzt nem bírnak egy fontot se felmutatni.
Pénz nélkül nem megy, hát éhezz és szenvedj,
Ha úgy érzed, pénz téged boldoggá nem tehet.
Csak lásd, ez súlyos öncsalás,
ha ott hagysz egy fontot, máris elvitte más!
Mert roppant fontos tétel,
hogy az élethez kell az étel.
És bárki bármit mond:
minden szónál fontosabb egy font!
Schoblocher Barbaráék feltöltötték jó energiákkal a Park közönségét
A 2011 őszén alakult Blahalouisiana Székesfehérvárról indult. Akkor beat-rock/pop-soul zenekarként aposztrofálta magát. A csapat azonban a tavaly megjelent Sötét Villám című lemez után napjainkban már egy, az eddiginél jóval színesebb zenei világba kalauzol. Az Amore (de nem veled) című szerzeménnyel a Blahalouisiana a közelmúltban le is leplezte az új érát.
A Parkban július 17-én tartott fellépésen a már ismert számokon kívül újdonságok is várták a rajongókat: a Blahalouisiana júliusig ugyanis több új dal megjelenését tervezi, melyeknek előszele már a budapesti koncerten is érzékelhető volt. Az estét Molnár Tamás nyitotta a Blahalouisiana előtt.
Blahalouisiana-dalszövegek itt.
Az este főszereplője a Blahalouisiana, és énekesnője, Schoblocher Barbara nem arról ismert, hogy megbújik a sarokban. A frontember öltözködése, karakteres hangszíne, hangjának intenzitása és dalszövegeinek tartalma mind megköveteli a maximális figyelmet. Mindemellett Barbara igazán kellemes jelenség a személyisége szempontjából is: a közönséggel együtt lélegezve vezette végig a koncertet, jóleső együtt-rezgéseket generálva.
A már a friss sajtófotókon is egészen üde stílust magára öltött formáció a közelmúltban megjelent Amore (de nem veled) című, az új érát előrevetítő dala mellett a koncert dallistájában a legnagyobb favoritok is helyet kaptak: a Túl távol, elég közel, a Szeressetek, a Faliórák vagy a Testemnek ha engedem.
Mi is az a friss éra, amellyel beharangozták a fővárosi koncertet?
Innen szép a győzelem, Ahol összeér összeér, Éllek túl, Ott van a nap, Nem ereszt – ilyen nótákkal is pakolta tele az estét a Blahalouisiana. Barbi párja, Apey (azaz Áron András, akivel több formációban is együtt zenélnek — így az Áron András & The Black Circle Orchestra-ban is) mély hatással van az énekesnő stílusára. Áron András igazi multi-instrumentalista multitálentum, aki a metalos gyökerei ellenére otthonosan mozog többek között a country világában is. Ebben pedig Barbi is remekül működik, s egyúttal finoman, jó érzékkel be is építi a stílus elemeit saját formációjába.
Mára a konga, a szaxofon, a földszínek alkalmazása, a béke és a szeretet hangsúlyozása, hippi-életérzés mind komfortosan vibrál a Blahalouisiana dalaival.
Beat, rock, kultúrház, háttérfüggöny és táncdalfesztivál
A látvány – Beatles-koncertek és a hetvenes éveket idéző, művelődési házas diszkók archív képkockáival, valamint a színpadon háttérként alkalmazott, szintén a kultúrház-érzetet keltő, finoman megvilágított drapériákkal egészült ki. Mindez a táncdalfesztiválok korszakába repített vissza. A beat és a rock volt a főszereplő. Több volt a félháznál a Parkban, a zenekar pedig láthatóan lazán, könnyedén létezett a színpadon. Élvezték azt a felhőtlen vibe-ot, amit ez az új irány hozzád a koncerthez.
Ez az összhatás a korábbi, Kovács Kati-Schoblocher Barbi duettet is megidézte.
Ha érdekel, milyen volt a látvány és az érzések a Parkban, nézd meg ezt a videót a korábbi duettről. Remekül leírja a fővárosi Blahalouisiana-koncert hangulatát.
A Faliórák annyira csúcsra járatta az érzelmeket, hogy Barbi sírva fakadt
– Bármennyire szeretek szerelmes lenni, a mai koncert érzése annál sokkal jobb
– fogalmazott az énekesnő.
A Vaksötét ezt követően akusztikus verzióban hangzott el és adott némi nyugvópontot az estének, hogy aztán a Kedvenc naplementém ismét felrázza a közönséget. A Szeressetek pedig tovább kontrázta a hangulatot.
Az estét az új sláger, az Amore zárta: temperamentumos, olaszos életérzést hagyva maga után.
– Vigyétek el ezt a sok pozitív energiát oda, ahol a legnagyobb szükség van rá. Meg tudjuk menteni a világot, elegen vagyunk itt és most ehhez
– tette hozzá Barbi.
Fotók: Blahalouisiana