


| Előadó: | Isten pénze (musical) |
|---|---|
| Album: | Keressük! |
| Szövegírók: |
Müller Péter Sziámi |
|
Tolcsvay Nagy László |
|
| Kiadó: | Keressük! |
| Stílus: | Musical |
| Címkék: | Keressük! |

Bácsikám, jó öreg Fezziwig,
megjárta Amerikát.
Oda meg vissza, mert nem soká bírta,
hajózott óceánon át.
Sok unatkozó utasnak ő
mindig tudott egy jó mesét,
Olyat, mi vigasztal,
a Nagy Kerekasztal óriás hőseiét:
Hős trubadúr volt Sir Gawain,
a Zöldképű Lovag,
Amerre járt, ott szűz leányok,
meg fejek hulltanak.
De nagy feledékeny is volt e vitéz,
bolond hírében állt:
Beszélték róla, hogy leölt egy szüzet,
s egy sárkányt felcsinált.
Igen derék volt másik is,
mázsás Sir Lavolat.
Páncélt se húzott,
már sorra dőltek alóla a lovak.
Csak egyszer volt, hogy páncélba bújt,
mielőtt lóra ült,
S a nagy melegben, lám, szegény,
saját zsírjába sült.
No, csak kupát erre gyorsan!
Igyunk, ameddig csak bor van!
Igyunk! Ájriájrihé!
Igyunk! Ájdihajdihó!
Gyerünk! Hörpintsük ki gyorsan!
Igyunk, ameddig csak bor van!
Igyunk, hadd repüljön még jobban
e lusta vén hajó!
De jó lovagok közt a legkülönb
a dicső Parsifal.
A szűz lovag, kinek írva volt,
hogy övé lesz a Grál.
Bár mondták róla, nem helyes,
hogyha túl sokat ugrál,
Mert fogalma sincs,
hogy mi is az a kincs,
mit úgy hívnak, hogy Grál!
Fezziwig, hóbortos bácsikám
részeg volt akkorra már.
Lovagi torna, ha adódott volna,
biztosan sorompóba áll.
Se Sir Sagramont, se Sir Dilodan
őt nem rettenti el,
Ha ott a kezében egy jó kupa bor,
minek őneki Grál-kehely!
No, csak kupát erre gyorsan!
Igyunk, ameddig csak bor van!
Igyunk! Ájriájrihé!
Igyunk! Ájdihajdihó!
Gyerünk! Hörpintsük ki gyorsan!
Igyunk, ameddig csak bor van!
Igyunk, hadd repüljön még jobban
e lusta vén hajó!
No, csak kupát erre gyorsan!
Igyunk, ameddig csak bor van!
Igyunk! Ájriájrihé!
Igyunk! Ájdihajdihó!
Gyerünk! Hörpintsük ki gyorsan!
Igyunk, ameddig csak bor van!
Igyunk,
||: hadd repüljön még jobban e lusta vén hajó! : ||
Hejhó!



Harcsa Veronika Flow By című albuma, amely egyszerre zenei és vizuális kísérlet, Vancsó Zoltán fotós slideshow-jával december 1-jén debütál a Müpa Fesztivál Színházában.
Az új zenei projekt a közönség és az előadó közötti határokat kívánja feloldani
A dalok karaktereihez olyan képi narratívák születtek, amelyek rejtett szálakon kísérik és egészítik ki a hallottakat. Az InterAction című esten az énekes Nora Thiele német ütőhangszeressel és a Soharóza kórussal lép színpadra.
Az előadóhoz kapcsolódó dalszövegek itt.
Harcsa Veronika tudatosan fordult az interaktív, közösségi élményt teremtő zene felé
Régóta vezet workshopokat, 2024-ben pedig a Pécsi Tudományegyetem zeneterápia szakán szerzett diplomát. Új albuma, a Flow By ennek a szemléletnek a folytatása.
A szerzemények úgy születtek, hogy az élő előadás során a közönség aktív részese lehessen a zene formálásának: a taps, a hangadás, a ritmikus gesztusok mind a közös flow-élmény részévé válnak.
- A dalokat úgy írtam, hogy belekomponáltam a közönség jelenlétét. Élőben erre épül minden, az viszont további ötletelést igényelt, hogy lemezként hogyan fog működni mindez.
A koncepcióba belevettem a Soharóza kórust, amely híres kísérletező kedvéről. A lemezen ők teremtik meg a közösségi hangzást
és a Müpa-beli koncerten is jelen lesznek, hogy a közönség közé vegyülve erősítsék a hangadást - fogalmazott Harcsa Veronika.
Fotó: Harcsa Veronika Facebook oldala
A lemezen és a koncerten közreműködő Nora Thiele német ütőhangszeres zeneszerzővel és hangszerépítővel az énekes berlini évei alatt ismerkedett meg. Thiele világzenei ihletésű hangszereivel, frame drum- és ritmuskísérleteivel különleges textúrát ad a hangzásnak.
Vancsó Zoltán 2005-ben fedezte fel, majd az elmúlt években művészi szintre emelte a zenével kísért fotó slideshow műfaját. Több száz rövid és csaknem egy tucat egész estés fotófilmet hozott létre, számos alkotása moziban is látható volt.
- Látom a zenét és hallom a képet, érzem e két világ összefonódásának lehetőségét. Ez a műfaj lehetőséget kínál több tucat fotó összefűzésére, ahol a szerkesztés önálló és rendkívül kreatív folyamattá válik.
A képek közötti áttűnések dramaturgiai és esztétikai szerepe, valamint a zenei kíséret hozzájárul ahhoz, hogy a vizuális élmény komplexebbé és átélhetőbbé váljon.
A lemez hangulatához 2017-ig nyúltam vissza az archívumomban, hogy korábban nem publikált képekkel dolgozhassak. Nem konkrét történeteket mesélnek el, hanem a zene tudatalattijába vezetik el a nyitott nézőt - részletezte az alkotó.
A rendhagyó koncepcióból születő lemez egyedi online megjelenést kívánt
- Ma már nagyon kevesen hallgatnak meg elejétől a végéig egy lemezt, de bízom benne, hogy ez az album a vizuális élmény miatt kivétel lesz. Éppen olyan hosszú, mint egy sorozat epizódja - tette hozzá Harcsa Veronika.
Kiemelt kép: Harcsa Veronika Facebook oldala