


| Előadó: | Szakács Gergő |
|---|---|
| Album: | Evolúció |
| Megjelenés: | 2022 |
| Hossz: | 3:00 |
| Szövegírók: |
Hujber Szabolcs Szakács Gergő |
|
Somogyvári Dániel Szakács Gergő |
|
| Kiadó: | Supermanagement |
| Stílus: | Keressük! |
| Címkék: | Keressük! |

Fél három, kopog a hajnal
A fejemben már üvöltő zajjal
Próbálom összeírni
Azt, ami az ötleteim örökíti
Mit várok? Mit agyalom túl?
Pörög a lábam, a gondolat lassul
Én igyekszem feléd is nyitni
A fejem másikra cserélni
Megint mondanom kéne gyorsan
Helyette itt egy hosszú csend
Szavak állnak a fejemben sorban
Parancsra nem jön ki egy sem
Szabadon rohan el a világ mellettem
Ha befelé feszülök, vesztettem
Egyedül teszek itt rendet benn
Levegőt veszek és elkezdem
Rám nézel, de zavaromban
Kihagyom az esélyt, pedig ott van
Én szólnék, de nekem könnyebb
Ha helyette megkerülöm a földet
Ha megcsörgetsz, biztosan látom
Hisz folyton a mobilom pásztázom
De megvárom, amíg csönd lesz
Utálok telózni, higgy nekem
Megint mondanom kéne gyorsan
Helyette itt egy hosszú csend
Szavak állnak a fejemben sorban
Parancsra nem jön ki egy sem
Szabadon rohan el a világ mellettem
Ha befelé feszülök, vesztettem
Egyedül teszek itt rendet benn
Levegőt veszek és elkezdem
Ha szembefutnék, és eszedbe jutna kérni
Egy közös képet csak emlékképp
A tudatom le akar majd lépni
S lehet letagadom, hogy én vagyok én
Pedig szűk már ez a jelmez
Amit a kishitűségem tervez
Magamból én vagyok, aki mindig elvesz
Örökre maradnék idegen
Pedig csak mondanom kéne gyorsan
S megszűnne a hosszú csend
Szavak állnak a fejemben sorban
Kint elég lenne egyetlen
Szabadon rohan el a világ mellettem
Ha befelé feszülök, vesztettem
Egyedül teszek itt rendet benn
Levegőt veszek és elkezdem
Megint mondanom kéne gyorsan
Helyette itt egy hosszú csend
Szavak állnak a fejemben sorban
Parancsra nem jön ki egy sem
Szabadon rohan el a világ mellettem
Ha befelé feszülök, vesztettem
Egyedül teszek itt rendet benn
Levegőt veszek és elkezdem



Harcsa Veronika Flow By című albuma, amely egyszerre zenei és vizuális kísérlet, Vancsó Zoltán fotós slideshow-jával december 1-jén debütál a Müpa Fesztivál Színházában.
Az új zenei projekt a közönség és az előadó közötti határokat kívánja feloldani
A dalok karaktereihez olyan képi narratívák születtek, amelyek rejtett szálakon kísérik és egészítik ki a hallottakat. Az InterAction című esten az énekes Nora Thiele német ütőhangszeressel és a Soharóza kórussal lép színpadra.
Az előadóhoz kapcsolódó dalszövegek itt.
Harcsa Veronika tudatosan fordult az interaktív, közösségi élményt teremtő zene felé
Régóta vezet workshopokat, 2024-ben pedig a Pécsi Tudományegyetem zeneterápia szakán szerzett diplomát. Új albuma, a Flow By ennek a szemléletnek a folytatása.
A szerzemények úgy születtek, hogy az élő előadás során a közönség aktív részese lehessen a zene formálásának: a taps, a hangadás, a ritmikus gesztusok mind a közös flow-élmény részévé válnak.
- A dalokat úgy írtam, hogy belekomponáltam a közönség jelenlétét. Élőben erre épül minden, az viszont további ötletelést igényelt, hogy lemezként hogyan fog működni mindez.
A koncepcióba belevettem a Soharóza kórust, amely híres kísérletező kedvéről. A lemezen ők teremtik meg a közösségi hangzást
és a Müpa-beli koncerten is jelen lesznek, hogy a közönség közé vegyülve erősítsék a hangadást - fogalmazott Harcsa Veronika.
Fotó: Harcsa Veronika Facebook oldala
A lemezen és a koncerten közreműködő Nora Thiele német ütőhangszeres zeneszerzővel és hangszerépítővel az énekes berlini évei alatt ismerkedett meg. Thiele világzenei ihletésű hangszereivel, frame drum- és ritmuskísérleteivel különleges textúrát ad a hangzásnak.
Vancsó Zoltán 2005-ben fedezte fel, majd az elmúlt években művészi szintre emelte a zenével kísért fotó slideshow műfaját. Több száz rövid és csaknem egy tucat egész estés fotófilmet hozott létre, számos alkotása moziban is látható volt.
- Látom a zenét és hallom a képet, érzem e két világ összefonódásának lehetőségét. Ez a műfaj lehetőséget kínál több tucat fotó összefűzésére, ahol a szerkesztés önálló és rendkívül kreatív folyamattá válik.
A képek közötti áttűnések dramaturgiai és esztétikai szerepe, valamint a zenei kíséret hozzájárul ahhoz, hogy a vizuális élmény komplexebbé és átélhetőbbé váljon.
A lemez hangulatához 2017-ig nyúltam vissza az archívumomban, hogy korábban nem publikált képekkel dolgozhassak. Nem konkrét történeteket mesélnek el, hanem a zene tudatalattijába vezetik el a nyitott nézőt - részletezte az alkotó.
A rendhagyó koncepcióból születő lemez egyedi online megjelenést kívánt
- Ma már nagyon kevesen hallgatnak meg elejétől a végéig egy lemezt, de bízom benne, hogy ez az album a vizuális élmény miatt kivétel lesz. Éppen olyan hosszú, mint egy sorozat epizódja - tette hozzá Harcsa Veronika.
Kiemelt kép: Harcsa Veronika Facebook oldala