


| Előadó: | Csaknekedkislány |
|---|---|
| Album: | Keressük! |
| Szövegírók: |
Csepella Olivér |
| Keressük a zeneszerzőt! | |
| Kiadó: | Keressük! |
| Stílus: | Keressük! |
| Címkék: | Keressük! |

Hozzánk fel nem jöhet, túl nehéz ember,
Mi meg lenn dugig vagyunk zenészekkel -
Így vitáznak róla, a mérlegre mit tegyek?
Mérjem szeme színét, mér’ nem szép száját,
Nehéz szívét, vagy könnyű máját?
Úgy mérjem, öregember, vagy úgy, hogy kisgyerek?
Halottunk ügyében mégis előre
Nem jut a pokol, és a menny képviselője,
Váratlan’ végül így szól a halott:
Jó napot kívánok, alászolgája,
Látják, kérem, a meghalás dolgára
Én teljességgel alkalmatlan vagyok.
Vedd elő a gitárt, élettel a halált!
Vedd elő a gitárt, élettel a halált!
Hiába vizsgálnak, mert a Föld ölébe’
Nem fekhetem el, sem pedig fölébe,
Fölébredek, nyugodni nem tud a testem.
Egy hely van nekem, a magyar földszint,
Ahol trolipiros, koszos-fehér és zöld színt
Hord a Duna át gyönyörű Budapesten.
Amim van: cipő, kabát, test, álom,
Dal és rák, mindenemet reád testálom,
Hordd ezentúl - rendelkezett halottunk.
Ellenvetés van-e? - kérdi végül. - Á, nem. -
Von vállat a patás, és a szárnyas szól: ámen,
És elszórták felettünk, míg aludtunk.
Vedd elő a gitárt, élettel a halált!
Vedd elő a gitárt, élettel a halált!
Hát így szórták el Cseh Tamást, mint a magot,
Visszajött, itt lakik, él, pedig halott,
Felröppennek a galambok, ha bokáját összecsapja.
Rákja van, amennyi kenyéren a penész.
Vagyona akkora, ahány utcazenész,
És ő, mint a budapesti részegség összes apja.
Hunyorgó neoncső-szemével kacsint,
Felfúj egy szoknyát, s hogy elfedje a csínyt,
Hangosan fütyül az utcákon, ha ő a szél.
Géza, ha eljössz, írhatnánk dalokat,
Majd zúgják a csövek, éneklik a madarak –
Egy rekedt hangos bemondó valahol így beszél.
Elő a gitárt, a harc ugyanaz, csak a csata más!
Élettel a halál ellen, ahogy akkor Cseh Tamás.
Elő a gitárt, a harc ugyanaz, csak a csata más!
Élettel a halál ellen, ahogy akkor Cseh Tamás.
Vedd elő a gitárt...


Flea, a Red Hot Chili Peppers legendás basszusgitárosa, hosszú szólócsendet követően jelentkezik új anyaggal.
Az A Plea-vel, az első Flea-szólódal 2012 óta, ma vált elérhetővé, egyben megjelent hozzá egy provokatívan kortárs és koncepcionálisan gazdag klip is, amelyet Clara Balzary rendezett.
A dalban Flea visszatér első hangszeréhez, a trombitához, miközben basszusgitáron és éneken is hallható.
Az új anyag elkészítéséhez Flea modern jazz- és kísérleti zene világsztárokat gyűjtött maga köré
Vele zenél Anna Butterss, Jeff Parker, Deantoni Parks, Mauro Refosco, Rickey Washington és Vikram Devasthali. Chris Warren vokálosként csatlakozott és a dal producere, Josh Johnson emellett alt szaxofonon is közreműködik.
Az A Plea üzenete a szeretet, az összetartás és az emberi kapcsolatok fontosságát hangsúlyozza.
A dal szövege a világ megosztottságát tükrözi
„Vágyakozás egy túlvilági hely után, egy szeretetteljes helyre, ahol kifejezhetem a véleményem és önmagam lehetek. Mindig csak próbálok önmagam lenni.
Nem érdekel a politika aktusa. Szerintem van egy sokkal magasabb, transzcendensebb hely, ahol érdemi párbeszéd folyhat, ami valóban segítheti az emberiséget, és segíthet mindannyiunknak harmonikusan és produktívan élni, egészséges módon a világ számára. Van egy hely, ahol találkozunk, és az a szeretet.”
A videóklip, amelyet Clara Balzary rendezett, lenyűgöző, kortárs, kifejező és koncepcionális. A koreográfiát Sadie Wilking jegyzi, amely nem a megszokott táncnyelvet követi, hanem vizuálisan, operatőri bravúrokkal és érzelmileg is mélyen átélhető élményt teremt, tökéletesen kiegészítve a dal társadalmi és kulturális üzenetét.
Ez a dal előfutára Flea 2026-ban megjelenő, új szólóalbumának a Nonesuch Records gondozásában. A további részletek a jövő év elején várható.
Fotók: Flea/Magneoton