Előadó: | Dzsúdló |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: | Keressük a szövegírót! |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Refr. (2x)
Hogyha rossz akarok lenni, miért ne?
Hogyha el akarom rontani, miért ne?
Hogyha meg akarom menteni, miért ne?
Én nem vagyok jó gyerek, mondd miért kéne?
Verse 1.
Hívott anyukád, kérdezte merre jársz
Lassan 2 éve a nyomomban
Azt mondta, ideje, hogy hazamenj, mert megadod a jó időt,
de meghaltok a viharban.
Pedig a 23 tényleg jobb lehetne
Minek számoljam az éveket?
Nézd a testem így is milyen nagyra nőtt,
Hiába lettem roncs lelkileg.
Mér' hozol lányokat a folyópartra,
ide kiér a víz
hány maradt mellette?
kétlem, hogy holnapra megjavulna,
én irányítok, akkor miért ne fulladjak meg?
Refr. (2x)
Hogyha rossz akarok lenni, miért ne?
Hogyha el akarom rontani, miért ne?
Hogyha meg akarom menteni, miért ne?
Én nem vagyok jó gyerek, mondd miért kéne?
Verse 2.
Állj meg, megijedtem
Eddig nem beszéltem pénzről, meg nem írtam a csajodról
(Állj meg)
pedig írhatnék,
helye meg az illata is itt van még.
Nem alszom jól
(nem, nem)
Jobbak az álmaim mostanában
Eddig bizonygattam, hogy csak nyálat bírok, de nézd a vér is megáll a számban
Milyen jól megy, faszi, jobban mint régen
Mégse én emelem ki magamat felétek
Olyan sokat hallom tőletek, hogy magasan szálltok
De csak verebeket látok, ha felnézek
Nincs futás
Nincsenek lépések
Kimért játék
Faluban a nevemet is elsuttogják,
nem maradt más amit túlélhetnék
Refr. (4x)
Hogyha rossz akarok lenni, miért ne?
Hogyha el akarom rontani, miért ne?
Hogyha meg akarom menteni, miért ne?
Én nem vagyok jó gyerek, mondd miért kéne?
Sikeres showcase-nappal indult, majd változatos kanyarokkal, katartikus pillanatokkal és felfedezésekkel folytatódott a Bartók Tavasz keretében megrendezett Ritmo.
Ígéretéhez híven élményekben gazdag, globális merítést adott a 2024-es Budapest Ritmo háromnapos zenei utazása április 11-13. között. Gérald Toto varázslatos afro–francia sanzonjai, Gaye Su Akyol galaktikus karizmája, a BCUC által vezényelt transzszeánsz és a Puuluup felszabadult folkja ejtette rabul a közönséget.
Boldog arcok, a tavaszi estén teraszon pihegő közönség, networképítő nemzetközi szakemberek töltötték meg az Akvárium Klubot a Ritmo két fő koncert napján. A „felfedezések fesztiválja” szinte mindent felvonultatott, amit a műfajtól elvárhatunk: elmélyült pillanatokat, távoli kultúrák üzenetét és önfeledt bulit.
Gérald Toto
A hazai közönség imádta Gaye Su Akyol anatóliai pszichedéliáját, a BCUC afrofuturista őrületét, Gérald Toto simogató hangját és stílusát, vagy a Duckshell és Luca Bassanese közreműködését a Bella ciao erejéig. Az Erzsébet téren a legfiatalabb korosztály is kitáncolhatta magát a Duckshell és a Hét Hat Club ingyenes koncertjein. A Puuluup megnevettette és megtáncoltatta a hallgatóságot, míg a Romano Drom Terne Čhavéval közösen adott jubileumi koncertje ünnepi hangulatban telt. Az időjárás is kedvezett a fesztivál hangulatának, amihez tökéletes aláfestést adott Cyborg Templar és Tibsā az Akvárium teraszán.
A showcase-napon a hagyományos népzenétől a dark folkon át az elektronikus fúzióig vonultak fel térségünk zenei dialektusai.
Minden produkció telt házzal ment a Szimpla Kertben, a fellépések hatására több meghívást kaptak a zenekarok, ami a Ritmo egyik kiemelt törekvése. Sikerrel, az eddigi legmagasabb részvétellel zárult a Ritmo szakmai programja is a Magyar Zene Házában. Chris Eckmann, a ljubljanai székhelyű Glitterbeat kiadó alapítója kapta idén a Budapest Ritmo Díjat és az azzal járó egyedi bakelit lemezt, amelyet Weyer Balázs, a Hangvető programigazgatója adott át. A filmprogram idei különlegessége, Vincent Moon és a Dalinda közös alkotása erős szakmai visszhangot keltett.
A világzenei fesztivál idén is hozta, amitől jellegzetes és különleges ez a programsorozatot: nemzetközi szakemberektől az olasz költő-aktivistán át a dél-afrikai punk kollektíváig és a kíváncsi közönségig, mindenki találkozott a Ritmo sajátos erőterében.
Fotók: Pesthy Márton