Előadó: | P. Mobil |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Schuster Lóránt |
Tunyogi Péter |
|
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Hard Rock |
Címkék: | Keressük! |
Leviszem a szemetet, hogyha kell,
A feleségem hátulról is érdekel,
Nem bánom, de 6 év múlva 2000
Nyár utcai negyedik emelet
Újpesten is Fradi-drukker lehetek
Közel van a kórház, idejében átérek
Még egyszer fenn a színpadon,
Nagyon jó, nagyon jó
Eljátszunk még egy rock & rollt
Az utolsót, az utolsót
Semmi dolgom, egész héten ráérek
Csengetésre ajtót nyitok, kinézek
Hozzám minden jó csaj bejöhet
Lemegyünk a telekre, de nem én vezetek
Ülök a parton, és nézem a vizet
Ha nincs kapás, eszem egy kis bablevest
Még egyszer fenn a színpadon,
Nagyon jó, nagyon jó
Eljátszunk még egy rock & rollt
Az utolsót, az utolsót
Utána meg benyomom a sörömet
Megiszom a bort is meg a rövidet
A kertben minden munkát elvégzek
Játszani a hajóra már nem megyek
Időközben felnőttek a gyerekek
A hétvégén rock kocsmában zenélek
Még egyszer fenn a színpadon,
Nagyon jó, nagyon jó
Eljátszunk még egy rock & rollt
Az utolsót, az utolsót
A fiam néha alaposan elverem
Az a baj, hogy rám hasonlít teljesen
A kis Tunyót ismerik a környéken
A két lányom már nálam jobban énekel
Jól keresnek, haza jönnek mikor kell
Én vagyok az apjuk, az anyjuk meg a menedzser.
Rekordösszegű, több mint 2 milliárd forint jogdíjat fizet ki idén a hangfelvételek 2024. évi felhasználása után az Előadóművészi Jogvédő Iroda Egyesület.
Megkezdte a több mint 2 milliárd forint jogdíj kifizetését az EJI
Több mint 100 előadóművész kap egymillió forint feletti jogdíjat, további mintegy 300 muzsikus jogdíja haladta meg az ötszázezer, míg több mint kétezer előadó jogdíja a 100 ezer forintot.
A most lezárt nagy felosztás kiterjedt a 2024. évi internetes jogdíjakra, a rádiós és televíziós játszási, a háttérzenei jogdíjakra, a hangfelvételi kiegészítő díjakra, valamint a rádiós ismétlési jogdíjakra és a 2023. évet felölelő jogosultkutatás eredményeként az internetes elhangzásokra vonatkozó járandóságokra, kiegészítve a 2025 második negyedévében külföldről beszedett jogdíjakkal.
A rádiós és televíziós jogdíjat az EJI idén is csaknem 100 hazai rádió, illetve televízió adatai alapján osztotta fel.
Ez a tavalyinál kevesebb, mintegy 600 ezer különböző felvétel beazonosítását jelentette, amelyeket azonban idén gyakrabban játszottak a rádiók.
A tíz legmagasabb jogdíj előadói között többségben vannak a magyar művészek, részükre az EJI most összesen több mint 50 millió forintot fizet ki.
A magyar felvételek aránya az összesített adatok alapján csaknem 40 százalék, lényegében az elmúlt évivel azonos, az idén harminckilenc előadó jogdíja haladta meg az egymillió forintot.
Ugrásszerűen növekedtek a lehívásos (internetes) jogdíjak
Ebben a prémium előfizetők számának növekedése, valamint az EJI Felosztási Szabályzatának módosítása játszik szerepet. E szerint most már a magánmásolási díj nagyobb része kerül az internetes elhangzások alapján felosztásra.
Az egyesület minden eddiginél több, összesen 7,5 milliárd stream (lejátszás) adatát dolgozta fel
Összesen 130 ezer előadó számára állapított meg jogdíjat, a 10 legmagasabb összegű jogdíj együttes összege 30 millió forint, míg egymillió forintot meghaladó jogdíjban 18 előadó részesült.
Az EJI teljesítményének javulását jellemzi egyebek között, hogy a korábbiaknál is több bolt és vendéglátóhely adatát dolgozta fel, és ezzel jelentősen pontosította a jogdíjfelosztás eredményét. Ezeken a helyeken
230 millió alkalommal 100 ezer különböző felvételt játszottak le, amelyekben csaknem 30 ezer előadó működött közre az év során.
Ezeken elenyésző arányban, alig hat százalékban szerepeltek magyar művészek, a legmagasabb 10 jogdíj jogosultjai között egy magyar van.
A kiegészítő jogdíjak összege az elmúlt évihez képest 116 százalékkal nőtt
A magyar retro felvételek iránt magasabb az érdeklődés, mint a hasonló időszakban készült nemzetközi repertoár iránt, azonban ezen a jogcímen egyelőre még elenyésző bevételre tesznek szert az előadók.
A rádiós ismétlési jogdíj a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap által készített, kereskedelmi forgalomba soha nem került felvételek ismételt sugárzása után illeti meg az előadókat – túlnyomó részt magyar művészeket.