Előadó: | Réparetekmogyoró |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: | Keressük a szövegírót! |
Tradícionális |
|
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | gyerek |
Címkék: | Keressük! |
Ott a ház falán talán
észre sem veszi aki lát
Hogy a légbe fenn , egy légy rekedt és tartja pók fonál.
Majd a pók jön ott legott,
Délcegen, ahogyan szokott,
És egy tálca már a kis kezén, min fincsi pizza vár
Épp a légy az égre néz,
Jajj, de fél, hogy ő az ebéd!
Ám a pók nosza, csak szól oda, hogy héka, nézz felém!
Én vagyok a tutti pók,
Szép nevem: Taranteló
Tán nem is olyan, de ristorante nyílik itten épp!
Icike-picike ez a kis pók-szakács, a hálója spagetti,
Csakis az amiért ma is a szíve fáj, hogy senki se hiszi neki,
Hogy ez az icike-picike ristorante oly csodákat rejthet
hogy aki ide jön eszik és jót mulat, hisz zene is van e helyen.
Óh, e pók, ki tutti jó,
- Sőt, amúgy italianó -
Meg nem enne mást, se légy se lárva nem lesz asztalán,
Csak a tészta fő ma már.
És aki csak idetalál,
Hallja: szól a nóta, évek óta pókunk itt a sztár!
Ez a kis pók-fonat lett ristorante, épp e ház falán, de
Tudod-e, Óh, Taranteló, a pók , ki pizzaszószt keverne 1
Ez a kis pók-fonat lett ristorante, épp e ház falán, de
Tudod-e, Óh, Taranteló, a pók , ki pizzaszószt kever!
Még a pók is táncra kél
Nyolc kis lába mint a fedél
Ott a lábason, csak pattog ő, ha hallja e zenét
Fő a gnocchi, pizza sül,
és a pókunk bizony örül,
Hogy terülj-terülj kis asztala ma bizton kiürül
icike-picike ez a kis pók-szakács, a hálója spagetti,
Csakis az amiért ma is a szíve fáj, hogy senki se hiszi neki,
Hogy ez az icike-picike ristorante oly csodákat rejthet
hogy aki ide jön eszik és jót mulat, hisz zene is van e helyen
Óh, e pók, ki tutti jó,
- Sőt, amúgy italianó -
Meg nem enne mást, se légy se lárva nem lesz asztalán,
Csak a tészta fő ma már.
És aki csak idetalál,
Hallja: szól a nóta, évek óta pókunk itt a sztár!
Ez a kis pók-fonat lett ristorante, épp e ház falán, de
Tudod-e, Óh, Taranteló, a pók , ki pizzaszószt keverne
Ez a kis pók-fonat lett ristorante, épp e ház falán, de
Tudod-e, Óh, Taranteló, a pók , ki pizzaszószt kever!
Schoblocher Barbaráék feltöltötték jó energiákkal a Park közönségét
A 2011 őszén alakult Blahalouisiana Székesfehérvárról indult. Akkor beat-rock/pop-soul zenekarként aposztrofálta magát. A csapat azonban a tavaly megjelent Sötét Villám című lemez után napjainkban már egy, az eddiginél jóval színesebb zenei világba kalauzol. Az Amore (de nem veled) című szerzeménnyel a Blahalouisiana a közelmúltban le is leplezte az új érát.
A Parkban július 17-én tartott fellépésen a már ismert számokon kívül újdonságok is várták a rajongókat: a Blahalouisiana júliusig ugyanis több új dal megjelenését tervezi, melyeknek előszele már a budapesti koncerten is érzékelhető volt. Az estét Molnár Tamás nyitotta a Blahalouisiana előtt.
Blahalouisiana-dalszövegek itt.
Az este főszereplője a Blahalouisiana, és énekesnője, Schoblocher Barbara nem arról ismert, hogy megbújik a sarokban. A frontember öltözködése, karakteres hangszíne, hangjának intenzitása és dalszövegeinek tartalma mind megköveteli a maximális figyelmet. Mindemellett Barbara igazán kellemes jelenség a személyisége szempontjából is: a közönséggel együtt lélegezve vezette végig a koncertet, jóleső együtt-rezgéseket generálva.
A már a friss sajtófotókon is egészen üde stílust magára öltött formáció a közelmúltban megjelent Amore (de nem veled) című, az új érát előrevetítő dala mellett a koncert dallistájában a legnagyobb favoritok is helyet kaptak: a Túl távol, elég közel, a Szeressetek, a Faliórák vagy a Testemnek ha engedem.
Mi is az a friss éra, amellyel beharangozták a fővárosi koncertet?
Innen szép a győzelem, Ahol összeér összeér, Éllek túl, Ott van a nap, Nem ereszt – ilyen nótákkal is pakolta tele az estét a Blahalouisiana. Barbi párja, Apey (azaz Áron András, akivel több formációban is együtt zenélnek — így az Áron András & The Black Circle Orchestra-ban is) mély hatással van az énekesnő stílusára. Áron András igazi multi-instrumentalista multitálentum, aki a metalos gyökerei ellenére otthonosan mozog többek között a country világában is. Ebben pedig Barbi is remekül működik, s egyúttal finoman, jó érzékkel be is építi a stílus elemeit saját formációjába.
Mára a konga, a szaxofon, a földszínek alkalmazása, a béke és a szeretet hangsúlyozása, hippi-életérzés mind komfortosan vibrál a Blahalouisiana dalaival.
Beat, rock, kultúrház, háttérfüggöny és táncdalfesztivál
A látvány – Beatles-koncertek és a hetvenes éveket idéző, művelődési házas diszkók archív képkockáival, valamint a színpadon háttérként alkalmazott, szintén a kultúrház-érzetet keltő, finoman megvilágított drapériákkal egészült ki. Mindez a táncdalfesztiválok korszakába repített vissza. A beat és a rock volt a főszereplő. Több volt a félháznál a Parkban, a zenekar pedig láthatóan lazán, könnyedén létezett a színpadon. Élvezték azt a felhőtlen vibe-ot, amit ez az új irány hozzád a koncerthez.
Ez az összhatás a korábbi, Kovács Kati-Schoblocher Barbi duettet is megidézte.
Ha érdekel, milyen volt a látvány és az érzések a Parkban, nézd meg ezt a videót a korábbi duettről. Remekül leírja a fővárosi Blahalouisiana-koncert hangulatát.
A Faliórák annyira csúcsra járatta az érzelmeket, hogy Barbi sírva fakadt
– Bármennyire szeretek szerelmes lenni, a mai koncert érzése annál sokkal jobb
– fogalmazott az énekesnő.
A Vaksötét ezt követően akusztikus verzióban hangzott el és adott némi nyugvópontot az estének, hogy aztán a Kedvenc naplementém ismét felrázza a közönséget. A Szeressetek pedig tovább kontrázta a hangulatot.
Az estét az új sláger, az Amore zárta: temperamentumos, olaszos életérzést hagyva maga után.
– Vigyétek el ezt a sok pozitív energiát oda, ahol a legnagyobb szükség van rá. Meg tudjuk menteni a világot, elegen vagyunk itt és most ehhez
– tette hozzá Barbi.
Fotók: Blahalouisiana