hűvös szellő, voltaképpen izgultál
búfelejtő, minden téren a pohár
lágy az első, de utána rákaptál
mára ilyet mondani kár
elég a húsod szaga, elfér a tenyerében
beérett már a szava, miközben te meg én nem
tudtuk, hogy na most hova, de már nem, idejében
odaérni, ugyan nincsen már hova, vesztettünk, s míly ostoba
Táncot jár Babám az árulás
Ha én kapom Te adod és nincsen itt már semmi más mert
Táncot jár Babám az árulás, az árulás
Bűnös első, Más szemében láttat mást
Eltöpreng Ő, Miről mesél a folytatás
Ha úgy az első, Mit féltél hisz most oly csodás
Ez általában így szokás.
Fél kézzel húzod haza, Megférhet a sötétben
Oda bújsz és nem is csoda, Megtartod, de ha mégsem
Kérnéd hát hajítsd oda, Hadd vesszen el az éjben
Visszahúzni ugyan nem tud már soha, Vesztettünk, s míly ostoba
Táncot jár Babám az árulás
Ha én kapom Te adod és nincsen itt már semmi más mert
Táncot jár Babám az árulás, az árulás
"Úgy érzem, egy életem van, nem leszek félember
mer’ bent izzik a szabadság a véremben"
Nyolcszámos lemezzel jelentkezik májusi tripla Aréna-koncertje előtt Magyarország legnépszerűbb előadója. A skatulya I. című lemezről a mariana.árok már túlszárnyalta a 2,5 milliós megtekintést YouTube-on, a cipoe pedig szintén hasít: 1,6 millió megtekintésnél jár. Ezekhez érkezik most hat további dal.
A dalszerző-előadó így mesél a lemezről: „Korábban mindig próbáltam előre összeírni, megtervezni minden dalt, aszerint haladni az alkotómunkával, ahogyan a fejemben egy album összeállt. Viszont a zenekészítési folyamat ennek a szöges ellentéte. Megannyi ilyen tapasztalat után biztosra mondom, hogy a legjobb hangulatok, illetve a legértékesebb gondolatok és dallamok mindig akkor érkeznek, amikor nincs előre felvázolva, hogy vajon milyen lesz a teljes egész.
A skatulya I. című lemezen Azahriah új területekre lép. Ő maga így fogalmaz: „A skatulya albumsorozattal igyekszem a legkísérletezőbb, legszélsőségesebb hangzásokat próbálgatni, aztán a legjobbakat leválogatom, s végül egy összefüggő sztorivá igyekszem formálni a lemezen.” S hogy a kísérletezést mennyire komolyan veszi, azt mi sem bizonyítja jobban, mint a tartarosz című dal – ami egy metálszám. Hasonlóra – hogy egy, a karrierje csúcsán járó popsztár metáldallal rukkoljon elő – még a nemzetközi színtéren se nagyon akad példa. De hát ő maga énekli: izzik a szabadság a vérében.
A visualizerekben a mariana.árok klipjének különös, enigmatikus látványvilága köszön vissza (Emil Goodman munkái), a szövegek pedig a carpe diemtől a világvége-flessig igen széles skálán mozognak. Egy biztos: úgy lángol, hogy még a tenger mélyén se lehet kioltani.
Fotó: Azahriah