Előadó: | Tankcsapda |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Lukács László |
Sidlovics Gábor (Sidi) Fejes Tamás Lukács László |
|
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Akinek az életcélja a robbantás
Annak nem rockbandás a pólója
Az életét a halállal pótolja
Minden nap jut a hírekből
Mindent leír egyből
Mindenki, nincsen válogatás
Akinek az életcélja a túlélés
Mindent túlél, és útközben
Elmarad a lényeg, azt elfelejti
Hogy minden csak nézőpont
Kérdése, mert a néző pont
Annyit lát, amennyit hagynak a tények
Van, aki feláldozta érettünk
Az egyetlen fiát
Van, akinek a lábai előtt
Ott hever az egész világ
Kéne már egy jel
Valami égi
Mert az ember az új
De a gyűlölet a régi
Akinek az életcélja a kálvária
Végig kell próbálnia
Fájdalmak minden formáját
De ha nincs kedved hozzá
Attól még nem válsz gonosszá
Hogy nem járod végig ezt a kanosszát
Akinek az életcélja a bosszú
Annak nemigen lesz hosszú
Ebben a porhüvelyben a pályafutása
De a nap alatt mindig van új és új
Helyzet rá, hogy megtisztulj
A boldogulás a lelked választása
Van, aki feláldozta érettünk
Az egyetlen fiát
Van, akinek a lábai előtt
Ott hever az egész világ
Kéne már egy jel
Valami égi
Mert az ember az új
De a gyűlölet a régi
Akinek az életcélja a látás
Annak a paradigmaváltás
Nem pusztán a pusztába kiáltás
És nem mese, hogy Róma se
Egy nap alatt épült, csak kérned kell
És rajtad is ott van az áldás
Van, aki feláldozta érettünk
Az egyetlen fiát
Van, akinek a lábai előtt meg
Ott hever lassan az egész világ
Kéne már egy jel
Valami égi
Mert az ember lehet, hogy új
De a szívében a gyűlölet a régi
Vesztes mind
Aki maga ellen fordítja önmagát
Schoblocher Barbaráék feltöltötték jó energiákkal a Park közönségét
A 2011 őszén alakult Blahalouisiana Székesfehérvárról indult. Akkor beat-rock/pop-soul zenekarként aposztrofálta magát. A csapat azonban a tavaly megjelent Sötét Villám című lemez után napjainkban már egy, az eddiginél jóval színesebb zenei világba kalauzol. Az Amore (de nem veled) című szerzeménnyel a Blahalouisiana a közelmúltban le is leplezte az új érát.
A Parkban július 17-én tartott fellépésen a már ismert számokon kívül újdonságok is várták a rajongókat: a Blahalouisiana júliusig ugyanis több új dal megjelenését tervezi, melyeknek előszele már a budapesti koncerten is érzékelhető volt. Az estét Molnár Tamás nyitotta a Blahalouisiana előtt.
Blahalouisiana-dalszövegek itt.
Az este főszereplője a Blahalouisiana, és énekesnője, Schoblocher Barbara nem arról ismert, hogy megbújik a sarokban. A frontember öltözködése, karakteres hangszíne, hangjának intenzitása és dalszövegeinek tartalma mind megköveteli a maximális figyelmet. Mindemellett Barbara igazán kellemes jelenség a személyisége szempontjából is: a közönséggel együtt lélegezve vezette végig a koncertet, jóleső együtt-rezgéseket generálva.
A már a friss sajtófotókon is egészen üde stílust magára öltött formáció a közelmúltban megjelent Amore (de nem veled) című, az új érát előrevetítő dala mellett a koncert dallistájában a legnagyobb favoritok is helyet kaptak: a Túl távol, elég közel, a Szeressetek, a Faliórák vagy a Testemnek ha engedem.
Mi is az a friss éra, amellyel beharangozták a fővárosi koncertet?
Innen szép a győzelem, Ahol összeér összeér, Éllek túl, Ott van a nap, Nem ereszt – ilyen nótákkal is pakolta tele az estét a Blahalouisiana. Barbi párja, Apey (azaz Áron András, akivel több formációban is együtt zenélnek — így az Áron András & The Black Circle Orchestra-ban is) mély hatással van az énekesnő stílusára. Áron András igazi multi-instrumentalista multitálentum, aki a metalos gyökerei ellenére otthonosan mozog többek között a country világában is. Ebben pedig Barbi is remekül működik, s egyúttal finoman, jó érzékkel be is építi a stílus elemeit saját formációjába.
Mára a konga, a szaxofon, a földszínek alkalmazása, a béke és a szeretet hangsúlyozása, hippi-életérzés mind komfortosan vibrál a Blahalouisiana dalaival.
Beat, rock, kultúrház, háttérfüggöny és táncdalfesztivál
A látvány – Beatles-koncertek és a hetvenes éveket idéző, művelődési házas diszkók archív képkockáival, valamint a színpadon háttérként alkalmazott, szintén a kultúrház-érzetet keltő, finoman megvilágított drapériákkal egészült ki. Mindez a táncdalfesztiválok korszakába repített vissza. A beat és a rock volt a főszereplő. Több volt a félháznál a Parkban, a zenekar pedig láthatóan lazán, könnyedén létezett a színpadon. Élvezték azt a felhőtlen vibe-ot, amit ez az új irány hozzád a koncerthez.
Ez az összhatás a korábbi, Kovács Kati-Schoblocher Barbi duettet is megidézte.
Ha érdekel, milyen volt a látvány és az érzések a Parkban, nézd meg ezt a videót a korábbi duettről. Remekül leírja a fővárosi Blahalouisiana-koncert hangulatát.
A Faliórák annyira csúcsra járatta az érzelmeket, hogy Barbi sírva fakadt
– Bármennyire szeretek szerelmes lenni, a mai koncert érzése annál sokkal jobb
– fogalmazott az énekesnő.
A Vaksötét ezt követően akusztikus verzióban hangzott el és adott némi nyugvópontot az estének, hogy aztán a Kedvenc naplementém ismét felrázza a közönséget. A Szeressetek pedig tovább kontrázta a hangulatot.
Az estét az új sláger, az Amore zárta: temperamentumos, olaszos életérzést hagyva maga után.
– Vigyétek el ezt a sok pozitív energiát oda, ahol a legnagyobb szükség van rá. Meg tudjuk menteni a világot, elegen vagyunk itt és most ehhez
– tette hozzá Barbi.
Fotók: Blahalouisiana