Előadó: | Ruttkai Éva |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Adamis Anna |
Másik János |
|
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Emeld a lábad!
Egy-két-há-négy
Tükrök előtt lépek
Tükrök között élek
Tükrök között lépek
Tükrök előtt élek
De ha felmegy a függöny, szabad vagyok
A megírt szerepben mozoghatok
A megírt gondolat többé tehet
A biztonságérzet enyém lehet
Mert a koreográfus megkomponál
A rendező már meghangszerel
És a partitúra mindig meg van írva
Mert rend a lelke mindennek
Rend van, hála Istennek
Korlát mellett forgok
Korlátok közt mozgok
Korlátok közt forgok
Korlát mellett mozgok
De este 7-kor a színpad enyém
Minden szál deszka minden szögén
Uralkodom, mert biztos vagyok
Ha engedélyezték az akaratok
Mert a koreográfus megkomponál
A rendező már meghangszerel
Hisz a partitúra mindig meg van írva
Mert rend a lelke mindennek
Rend van, hála Istennek
Időprésben sajgok
Csontjaimban romlok
Csontjaimban sajgok
Időprésben romlok
S ha feldobnak, én már fenn maradok
Ha átvágnak, én már átfordulok
Ha kiütnek, én már fel se veszem
Csak áttáncolok az életemen
Hisz a koreográfus megkomponál
A rendező már meghangszerel
Mert a partitúra régen meg van írva
Hisz rend a lelke mindennek
Rend van, hála Istennek
Cipőm lehet fényes
Titkom lehet kétes
Sarkam lehet véres
Titkom lehet fényes
Csak én nem vagyok már régen én
Kétségeimnek legmélyén
Csak én nem vagyok már régen én
Áttáncoltam a lényegén
Mert a koreográfus megkomponál
A rendező is meghangszerel
És a partitúra régen meg van írva
Mert rend a lelke mindennek
S a rendbe szépen betesznek
S így rend van, hála Istennek
Egy-két-há-négy
Egy-két-há-négy...mosolyogni!
Egy-két-há-négy
Egy-két-há-négy...emeld a lábad!
Úgy, úgy, úgy, úgy
Egy-két-há-négy...ne figyelj másra!
Egy-két-há-négy...mosolyogni!
Egy-két-há-négy
Egy-két-há-négy...emeld a lábad!
Emeld a lábad magasabbra!
Úgy, úgy, mosolyogni!
Mindig mosolyogni!
Ne figyelj másra!
Korlátok közt
Tükrök előtt
Tükrök előtt
Korlátok közt
Tükrök előtt
Mosolyogni
Korlátok közt
Tükrök előtt
Mosolyogni
Korlátok közt
Tükrök előtt
Schoblocher Barbaráék feltöltötték jó energiákkal a Park közönségét
A 2011 őszén alakult Blahalouisiana Székesfehérvárról indult. Akkor beat-rock/pop-soul zenekarként aposztrofálta magát. A csapat azonban a tavaly megjelent Sötét Villám című lemez után napjainkban már egy, az eddiginél jóval színesebb zenei világba kalauzol. Az Amore (de nem veled) című szerzeménnyel a Blahalouisiana a közelmúltban le is leplezte az új érát.
A Parkban július 17-én tartott fellépésen a már ismert számokon kívül újdonságok is várták a rajongókat: a Blahalouisiana júliusig ugyanis több új dal megjelenését tervezi, melyeknek előszele már a budapesti koncerten is érzékelhető volt. Az estét Molnár Tamás nyitotta a Blahalouisiana előtt.
Blahalouisiana-dalszövegek itt.
Az este főszereplője a Blahalouisiana, és énekesnője, Schoblocher Barbara nem arról ismert, hogy megbújik a sarokban. A frontember öltözködése, karakteres hangszíne, hangjának intenzitása és dalszövegeinek tartalma mind megköveteli a maximális figyelmet. Mindemellett Barbara igazán kellemes jelenség a személyisége szempontjából is: a közönséggel együtt lélegezve vezette végig a koncertet, jóleső együtt-rezgéseket generálva.
A már a friss sajtófotókon is egészen üde stílust magára öltött formáció a közelmúltban megjelent Amore (de nem veled) című, az új érát előrevetítő dala mellett a koncert dallistájában a legnagyobb favoritok is helyet kaptak: a Túl távol, elég közel, a Szeressetek, a Faliórák vagy a Testemnek ha engedem.
Mi is az a friss éra, amellyel beharangozták a fővárosi koncertet?
Innen szép a győzelem, Ahol összeér összeér, Éllek túl, Ott van a nap, Nem ereszt – ilyen nótákkal is pakolta tele az estét a Blahalouisiana. Barbi párja, Apey (azaz Áron András, akivel több formációban is együtt zenélnek — így az Áron András & The Black Circle Orchestra-ban is) mély hatással van az énekesnő stílusára. Áron András igazi multi-instrumentalista multitálentum, aki a metalos gyökerei ellenére otthonosan mozog többek között a country világában is. Ebben pedig Barbi is remekül működik, s egyúttal finoman, jó érzékkel be is építi a stílus elemeit saját formációjába.
Mára a konga, a szaxofon, a földszínek alkalmazása, a béke és a szeretet hangsúlyozása, hippi-életérzés mind komfortosan vibrál a Blahalouisiana dalaival.
Beat, rock, kultúrház, háttérfüggöny és táncdalfesztivál
A látvány – Beatles-koncertek és a hetvenes éveket idéző, művelődési házas diszkók archív képkockáival, valamint a színpadon háttérként alkalmazott, szintén a kultúrház-érzetet keltő, finoman megvilágított drapériákkal egészült ki. Mindez a táncdalfesztiválok korszakába repített vissza. A beat és a rock volt a főszereplő. Több volt a félháznál a Parkban, a zenekar pedig láthatóan lazán, könnyedén létezett a színpadon. Élvezték azt a felhőtlen vibe-ot, amit ez az új irány hozzád a koncerthez.
Ez az összhatás a korábbi, Kovács Kati-Schoblocher Barbi duettet is megidézte.
Ha érdekel, milyen volt a látvány és az érzések a Parkban, nézd meg ezt a videót a korábbi duettről. Remekül leírja a fővárosi Blahalouisiana-koncert hangulatát.
A Faliórák annyira csúcsra járatta az érzelmeket, hogy Barbi sírva fakadt
– Bármennyire szeretek szerelmes lenni, a mai koncert érzése annál sokkal jobb
– fogalmazott az énekesnő.
A Vaksötét ezt követően akusztikus verzióban hangzott el és adott némi nyugvópontot az estének, hogy aztán a Kedvenc naplementém ismét felrázza a közönséget. A Szeressetek pedig tovább kontrázta a hangulatot.
Az estét az új sláger, az Amore zárta: temperamentumos, olaszos életérzést hagyva maga után.
– Vigyétek el ezt a sok pozitív energiát oda, ahol a legnagyobb szükség van rá. Meg tudjuk menteni a világot, elegen vagyunk itt és most ehhez
– tette hozzá Barbi.
Fotók: Blahalouisiana