Előadó: | Majmok Bolygója |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: | Keressük a szövegírót! |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Süti:
Amiről te beszélsz az nonsense you know im saying yeah majmok B
Nem adom fel a harcot sem a csekket a postán
Előveszem a puskám
Neked véged apuskám
Ez komoly zene csak semmi Puskin
Zavargás vár az ablakba készítsd a puskatust ki
Ezeknek Mozart kiürül a kóceráj
Rasztában mászkál közbe a kóc lejár
Kérdezd meg a Hajas Lacit többé nem aggódsz
Olyan fésű van a polcán az agyadba sem lesz góc
Mi van veled látom elvitt a reklám
Vörös vagy mint a cékla felém se látsz mint a cég lát
Az építkezésen nehéz megtalálni a téglát
Süllyed a talaj nincs alattatok két ép láb
Ez egy mély láp csak álom a kéjlak
A castingon ha kellessz hívnak
Hagyjad a mellébeszélést rólad nem írnak
Húzzál gyorsan gyárba mer' a pulyák otthon rínak
Essemm:
Elment a feketevonat mindegy G-Funk
Már ócska ribanc száját húzom a faszra alatta a tócsa
Keselyűnek nem engedem hogy a hiénát oltsa
A krinolinnál nagyobb B nincs soulja
Nem oltom szét a gyereket de kivan
A streeten meg dagad a faszom ha sok a pina
A főtéren nyomulok szólok a spanomnak hogy mivan
Egy csaj kurva meg egy fórumos utána jön egy fika
El tudod képzelni mennyire le vagy szarva
Téged már rég hazabasztunk mégsem írtunk fel a falra
A kanapén fekszek áll a faszom a csaj meg lelép
Én kiásom a sírod liba csak fogd meg a nyelét
Leszopatom az összes menő gárét
Mert ameddig szeretsz szopni én átmegyek a szádért
Az MB-re még azt mondják hogy pár év
Krinolin szleng haver elmegyünk a szádért
Süti:
Yeah a kezembe Kalasnyikov
Pórázon a cápám nem 1 halas nyikog
Egyetlen perc és kiürítem a medencét
Ha megírja a New York Times evakuálják Velencét
A Garage meg a többi nem egy cég
Deportállak téged és aládgyújtom a kemencét
Felállítom az utcádba a kelepcét
A szomszéd kisasszonyt a hajadon kenem szét
Nem leszel hajadon
Mi a faszom ez a rútszleng evezel a kis kajakon
Hamar repedés lesz az ajakon
Kifolyik az F.-edik a földön a fogad a lepedék
Vergődik a sok lepel egytől-egyik ellep a láp
Meglapul a lábad levegőt vegyél legalább
Belédnyilal a bolygó mint a Legolas
Ez a legolaszabb
Hiába a fohász mint egy nagy fasz itt lelohad
Essemm:
Kinyílnak a bankok lent a soron várjuk a lét
De dzsukel mikor a sok fagyi fekszik mert elalélt
Kabát alatt mp4-ből benyomod az MB-t
Mi egy kurva várost viszünk spanom amíg ti egy LT-t
Sikátorok mélyén minden arcon van egy retesz
Fanok évek óta várnak nem kérdezik mi lehet ez
A borítós gagyikat én meg találom a buszba
A kisfiúkat el kell adni a fasziknak 20ba
Mi van péló látom tetted lyukba faszod
Szerencséd van remélem azt több évtizedig baszod(baszod)
Függő lett az életem de leszokott
Én akármelyik kiscsajt hívtam át mindegyik leszopott
Nincsen disco ahol nincsen legalább egy Jet Li
De amelyik benézett ide legelőször az lett ki
Minek ugatsz ha nem harapsz az elitből menj ki
Ha velünk baszol a faszodat a gatyából szedd ki
– A fesztiválszezon végén már csak a karszalag fakó lenyomata emlékeztet a nyárra, de a közösen átélt kalandok, a felejthetetlen koncertélmények és a frissen megtapasztalt szabadság érzése velünk maradnak. Ezeket az élményeket és az általuk felvetett kérdéseket vizsgálja a Fesztiválország című zenés mozifilm – szól a beharangozó.
Fotó: JUNO11
Kötelező és marginális nyilatkozatok a Fesztiválországban
A legismertebb magyar fesztiválszervezők szólalnak meg: Lobenwein Norbert, Fülöp Zoltán, Márta István, Oszkó-Jakab Natália, Valde Orsolya, Varga Balázs, Lovasi András és persze kihagyhatatlan Gerendai Károly és Müller Péter Sziámi. Emellett Lovasi András, a Halott Pénz, a Bagossy Brothers Company, a Quimby, Дeva, Sisi, a Margaret Island, a Blahalouisiana is mesél a fesztivál-élményekről.
Müller Péter Sziámi a film díszbemutatóján
Fotó: JUNO11
De miért maradtak ki olyan fesztiválok, amelyek máig meghatározó szereplői (Campus) vagy azok voltak (Hegyalja) a hazai fesztivál-történelemnek? Irreleváns a Dope Calypso és Soma Mamagésa megszólalása. Soma talán épp a forgatás idején lépett fel az Everness Fesztiválon és ezért nyilatkozott, nem derül ki. Önnön erőltetett poénjain nevetgélő, a Szigeten felbukkanó Nánásiék sem adnak hozzá a filmhez. Megszólal még Sisitől Grandpierre Attilán, az átszellemült Varga Líviuson át Beton.Hofiig Beck Zoli és Eke Angéla is, azonban a film készítőinek koncepciója így sem nyilvánvaló.
– A szerkesztési elvem az volt, hogy a hazai fesztiválvilág sokszínűségét mutassuk be, tehát egy-egy fesztiváltípus vagy szubkultúra reprezentálója került be a filmbe – fogalmazott Csizmadia Attila, rendező.
Csizmadia Attila rendező és Varga Lívius (Quimby)
a díszbemutatón
Indokolatlan, hogy a széttetovált, extrém külsejű modell Szintia, aki életében először járt (a Sziget) fesztiválon, egy önálló szeckiót kapjon a filmben. Nem elegáns az sem, hogy olyan nyilatkozatok is vannak, amelyek arról tanúskodnak, hogy egyes előadók mely fesztiválokat nem ismerik. Elmondható kulturáltan (ahogyan a Gryllus-testvérek megbeszélik az Ozora Fesztivált – és ez még vicces is), de ha mégsem sikerül, talán célszerűbb kihagyni az adott véleményt.
A Gryllus-fivérek a film egyik jelenetében
Fotó: JUNO
Függetlenül attól, hogy mit gondolunk a Bánkitó Fesztiválról vagy hogy ismerjük-e a Fekete Zajt, nem tanácsos sértő megjegyzésekkel illetni az adott műfaj kedvelőit. Zenei stílusokról és azok rajongóiról illetlenség bántó dolgokat mondani, pláne ha színpadi ember az illető. Így épp az az elfogadás és nyitottság veszik el a történetből, amelyet hangsúlyoz.
Történetmesélés
Talán épp egy fiktív szereplős történet tette volna kerekké a filmet és törölte volna el a kissé nyers, dokumentumfilmes jelleget? (Ahogyan a Mi vagyunk Azahriah-filmnek jót tett az extra eseményszál.) A Fesztiválország a közlemény szerint abba a filmes hagyományba szeretne illeszkedni, amelynek mérföldkövei az Oscar-díjas Woodstock (Michael Wadleigh, 1970), a Glastonbury (Julien Temple, 2006) vagy az avantgárd Global Groove (Nam June Paik, 1973). Ez sajnos, nem sikerül neki.
Remek lépés volt az archív felvételek modern kori újraforgatása
Gerendai Károlyt már az első Sziget Fesztiválok idején is kamerák kísérték. Számos legendás lépésének (ahogyan sétál a K-hídon vagy a Hajógyárin) eredetijét és reprodukcióját is láthatjuk a Fesztiválországban. A kilencvenes években a fiatalok mertek nagyot álmodni. Megteremtették azt az atmoszférát, amely hazánkat Európa fesztivál-nagyhatalmává tette. Így lett a Diákszigetből Európa legsokszínű fesztiválja. Így élte az álmát a fiatal Gerendai is.
Lovasi András mesél arról, hogy hogyan találták ki a Fishing On Orfű fesztivált. Márta István arról sztorizik, hogy hogyan gyökerezett ki a Balaton-felvidéki falu pajtájából a Művészetek Völgye, amelyet aztán a Gryllus-fivérek értékes munkája is formált. Olyanná, amely ma lehetővé teszi, hogy az egykori Kapolcsi Művészeti Napok mára a nyár egyik legnagyobb kulturális ünnepe legyen.
Lovasi András, a Kispál és a Borz frontembere a film egyik
jelenetében
Fotó: JUNO11
A legjobb plakátragasztók a KFT-nek dolgoztak: a Volt Fesztivál alapítói
Szívmelengető érzés, ahogyan Fülöp Zoltán és Lobenwein Norbert abban a tornateremben mesél, amelyben a legendás soproni fesztivál alapjait lefektették. Kezdetben maguk plakátoltak. Majd híre ment, hogy ezt milyen jól csinálják, a KFT zenekar is felkérte őket a feladatra.
Fülöp Zoltán és Lobenwein Norbert fesztiválszervezők a film
díszbemutatóján
Fotó: JUNO11 Facebook
A Sziget Fesztiválon Torgyán József is tiszteletét tette
A Független Kisgazdapárt elnöke nyomatékosította a fiatal srácokban, hogy az a fontos, hogy a csajoknál jól teljesítsenek. Akkoriban a rendezvényen Drogbusz is volt – a szerhasználat ellen kampányolt – nevét sokan félreértelmezték.
Lemmy (Motörhead), David Bowie, vagy épp a az egyik utolsó Linkin Park-koncert az énekes tragikus öngyilkossága előtt Sopronban. A balatoni nyár vízparti élményei, a Bánki-tó bája, a Fekete Zaj experimentális zenéinek sötét mélysége és Paloznak lankáin szálló melódiák egy pohár gyöngyöző bort kortyolgatva – ez mind része a magyar fesztivál-kultúrának.
És a porból lett szabadság, ahogyan a film mottója hangzik. Pillanatnyi emlékképek, a hazai fesztivál-történelem hangulatos mementói, amelyek jólesőn melengetik a néző szívet.
A Blahalouisiana fesztiválkoncertje
Fotó: JUNO11
Életed mozija – hangzik a film másik szlogenje
A fiatalabb generációknak is annyit ad ez a film, mint a hőskor fesztiválozóinak? Inkább azok számára gazdag és üdítő, akik nem a zenei szektor szereplői és most pillantanak be először a magyar fesztiválok kulisszái mögé?
Egy korszak vége a hazai fesztiválozásban
Ahogyan Lobeinwein Norbert fogalmaz: most jött el egy korszak vége. Noresz az idei Strand Fesztiválon, a Dalszerző podcastjében beszélt arról, hogy a közelmúltban beszélgettek a szervező kollégákkal arról, hogy hogyan haladhat tovább a fesztiválok jövője a mai Magyarországon.
Vajon a jövő generációja is megtapasztalhatja majd, hogy milyen érzés a porból lett szabadság?
Közönség-találkozós vetítések listája itt.
A Fesztiválország 2025. szeptember 18-tól országosan látható a hazai mozikban.
Fotók: JUNO11