Előadó: | Red Bull Pilvaker |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Karácson Tamás Szakács Gergő Halpert Balázs |
Komjáti Ádám (Mr. JoeKer) |
|
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Rád nézek, magamba látok
Rajtunk osztozik a magány
Végül hagy valamit belőlünk
Talán, talán
Futnak előlem a régi álmok
Lassan semmi sem biztos már
Csak hogy kettőnknél jobb a magány
Magány, magány
Nézz a magányba, melybe engem küldesz
Reménykedem, de mérleghinta csak
A remény, rá egyedül ültetsz
Egyensúlyozunk a szélein a megbánt szavaknak
Nem találjuk meg a kulcsát ennek a lezárt lakatnak
Száraz homokként peregjen szét
Arcod, fújja szét a szél, talán
Minden emléked rólam vele útra kél
Maradok magam, jobb lesz így, hidd el nekem
Nem kell, ki ott volt, állandósult, még sincs velem
Fald föl nyelvedet, minden szó nehéz falat
Soha nem kettőnket értettem egész alatt
Csak rossz élmény voltál, mi mélyen belém ragadt
Megszilárdultam belül, a szívem kemény maradt
Mozdulatlan, hanyatt fekszem az ágyon
Látom a szemem: rám nézel vele
Halj meg! Már olyan szótlanul kívánom
Hogy azt hihetném, meghalok bele
Rád nézek, magamba látok
Rajtunk osztozik a magány
Végül hagy valamit belőlünk
Talán, talán
Futnak előlem a régi álmok
Lassan semmi sem biztos már
Csak hogy kettőnknél jobb a magány
Magány, magány
Hogyan tettél ilyen gonosszá?
Utólag látom, hogy pokol volt a mennyország
Csak szorongás, mit behoztál
Na meg a lelkedből a koszt, a színtiszta szitkot
Hogyha szólsz, még nézlek a szobából
Mennyire elvetted a kedvem a csodáktól
Én azt hittem ez egyszerűbb lesz
Nézz a magányba, melybe engem küldesz
Bebüntetsz, ahogy én is téged
De nem érdekel már, ami vérig sértett
Majd mással, máskor, máshogy talán
Most fájó kívánságom a magány
Mozdulatlan, hanyatt fekszem az ágyon
Látom a szemem: rám nézel vele
Halj meg! Már olyan szótlanul kívánom
Hogy azt hihetném, meghalok bele
Rád nézek, magamba látok
Rajtunk osztozik a magány
Végül hagy valamit belőlünk
Talán, talán
Futnak előlem a régi álmok
Lassan semmi sem biztos már
Csak hogy kettőnknél jobb a magány
Magány, magány
Két műfaj találkozását mutatja be a Duett: zene és fényképezés című tablókiállítás, amely kedden nyílt meg Budapesten az MNMKK Magyar Nemzeti Múzeum kertjében.
A Magyar Nemzeti Múzeum és a Magyar Zene Háza közösen rendezi meg a kiállítást, amelynek másik része a városligeti intézményben látható. A két helyszínen megrendezett tárlatok fényképeit a Magyar Nemzeti Múzeum Történeti Fényképtárának gyűjteményeiből válogatták.
A Duett című kiállításban a zene és a fényképezés találkozik egymással
A két kifejezési forma egymással párbeszédet folytatva, formabontó módon mutatja be, ahogy a zenei élmények a fényképezés eszközei révén láthatóvá válnak.
A megszólaló zene betölti teret
Családi nappalit, hangversenytermet, rádióstúdiót, tánctermet, vendéglőt vagy akár egy városi teret, a képeken a zene, a zenélés és a hallgatás is képi formában jelenik meg.
Mindkét kiállítás azonos koncepció alapján jött létre
- A kiállítás archív felvételein zenei pillanatok, csend, harctér, polgári otthon és koncertek elevenednek meg. A pillanatfelvételek felidézik azt, hogy mi szólhatott ott és akkor. A néma képek a fantázia segítségével zenei élménnyé válnak - fogalmazott Bősze Ádám zenetörténész.
A kiállításon szereplő képek nem zenei hatást kívánnak kelteni a nézőben, nem a zenéből merítenek inspirációt, hanem a zenével töltött tereket nyitják meg előttünk, mindkét tárlatot különféle tértípusok mentén rendezték el.
Kilenc tértípus mentén mutat be archív felvételeket két hónapon keresztül
A szervezők olyan tereket kerestek, amelyek hangulatait és jelentéseit nagyban befolyásolta, hogy milyen zene szólt bennük és az, hogyan hatott az az ott lévőkre. Ezek a képek lehetőséget adnak arra, hogy kérdéseket tegyünk fel.
Az egyik képen a tizenhat éves Dohnányi Ernő látható édesapjával és más zenészek társaságában, egy másikon Cselényi József operaénekes otthonában a családjával, de Szabados György zongoraművész keze is felfedezhető az egyik archív felvételen zongorázás közben.
- Csellót készítő első világháborús katonák is megjelennek az egyik képen, de a kiállítás felvételei között feltűnik a Zeneakadémia tere is, amelyben "Clemens Krauss vezénylését képzelhetjük el, amint a Bécsi Operaház százfős énekkarát dirigálja a pesti közönség előtt" - mondta a kurátor.
Horn Márton, a Magyar Zene Háza intézményigazgatója beszédet mond a Duett: zene és fényképezés című tablókiállítás megnyitóján a Múzeumkertben 2025. október 7-én. A Magyar Nemzeti Múzeum és a Magyar Zene Háza közös kiállítása december 7-ig látogatható
Fotó: MTI/Hegedüs Róbert
Horn Márton, a Magyar Zene Háza intézményigazgatója szerint a képeket nézve megszólalhat bennünk a zene: olyan emlékek jönnek elő a gyerekkorból, a mindennapokból, amitől azt érezheti a néző, hogy a zene jelen van - hangsúlyozta.
A Duett: zene és fényképezés című tablókiállítás részlete a Múzeumkertben a megnyitó napján, 2025. október 7-én. A Magyar Nemzeti Múzeum és a Magyar Zene Háza közös kiállítása december 7-ig látogatható
Fotó: MTI/Hegedüs Róbert