


| Előadó: | Chicago (musical) |
|---|---|
| Album: | Keressük! |
| Szövegírók: |
Fred Ebb |
|
John Kander |
|
| Kiadó: | Keressük! |
| Stílus: | Musical |
| Címkék: | feldolgozás [+] |

(Amos Hart):
Tűsarkon miért jár a nő?
Bár sántikál, oly feltűnő
S bár bütyke nő, oly büszke ő
Hogy észre vedd!
Miért hord a férfi bőr ruhát?
A sok ficsúr meg szőrcsuhát?
És mindezt azért játssza meg,
Hogy észre vedd!
Légy angyal, ördög
Őrült vagy svihák
Légy jó vagy rossz
Csak bámuljanak rád
Csak nálam múlik el úgy évre év
Hogy semmim nincs…
Mint ez a gúny… név
Celofán, ó, miszter celofán!
Olyan átlátszó lett a fapofám
Rám néznek és nem bánják
Még meg sem látják,
Hogy itt egy élőlény
Így lettem Celofán
Miszter Celofán
Szín- és szagtalan
Mint a celofán
Hát kérlek szépen, lassan
Nézz át rajtam,
És aztán bátran lépjél rám
Miért jár a kandúr bajszosan?
Kis macska miért néz pajkosan?
Kis prém kabátot hord az eb,
Hogy észre vedd!
Miért hord a hentes bőr övet?
A dámán flancos öltözet
A tollas kalpag integet
Hogy észre vedd!
Az út mentén a csipkedő csalán
Úgy tűnik fel, hogy megcsíp igazán
Egy kis poloska csipked úgy szintén
És milyen masszív, nem oly passzív
Lény, mint Én!
Szívem átlátszó, zacskó celofán
Rám néznek és meg sem bánják
Még meg sem látják,
Hogy itt egy élőlény
Szín- és szagtalan
Mint a celofán
Rám néznek és nem bánják
Még meg sem látják,
Hogy itt egy élőlény
Így lettem celofán
Miszter Celofán
S ha bárhol bárki lát
Rajtam lépjen át!
Én bennem nincsen jelleg
Úgy sem kellek
S ha bárki bárhol lát
Rajtam lépjen át… némán!


Közeleg a Carson Coma ötödik nagylemeze, de még itt egy utolsó single, a Szemüveg: nem mással, mint Dzsúdlóval kiegészülve.
Egy szürreális szerelmes dal a látás érzékszervének elvesztéséről - és annak megtalálásról egy emberben.
Megérkezett a Szemüveg
“A dal vezérgondolatát, miszerint ha a megfelelő partnerrel éled az életedet, akkor minden, ami addig ködös és homályos volt, kitisztul, így pedig jobban rálátsz mind a világra, mind saját magadra, a -4.5-ös rövidlátásom, valamint mind a tényleges, mind a metaforikus szemüvegem inspirálta.
(Dzsúdló) Marcival már kezdő előadó korunk óta vagyunk nagyon jó barátok - az elmúlt években többször kacérkodtunk a közös dal gondolatával
többször neki is futottunk, de a próbálkozások ellenére valahogy ezelőtt még nem sikerült olyan számot összehoznunk, amiről érezhető, hogy ez nem csak két, egymás munkásságát elismerő előadó együttműködése, hanem két barát közös alkotása. Ezzel szemben a Szemüveg nagyon organikusan gurult ki: a stúdiózás és a klipforgatás során azt éreztem, hogy
egy alternatív univerzumban Dzsúdló nyugodtan lehetne a 7. Carson Coma tag!”
- árulta el a dalról Fekete Giorgio, a zenekar frontembere.
Az érzékszervek elnémulnak, a valóság elmosódik, és csak egy dolog marad éles: te
A dal egy bizarr, mégis gyengéd vallomás arról, milyen, amikor valakin keresztül próbáljuk értelmezni a világot - és közben így találjuk meg magunkat is igazán. A közös munkát Dzsúdló így idézte fel:
“Nagyon régóta benne volt a levegőben a közös a fiúkkal, szerintem minimum 2 éve beszélünk róla a Giorgioval, aztán idén megbeszéltük, hogy júniusban megindítjuk a stúdiózást Párizsban. Ez inkább lett mondjuk ráhangolódás, mert körülbelül az összes cuccunkat ami kellett volna a hasznos stúdiózáshoz otthonhagytuk, de demózni legalább tudtunk. Nem volt nehéz megtalálni a közös metszetet, régóta ismerjük egymást a srácokkal, egészen könnyen tudunk egymásra hangolódni zeneileg is.
Szerettem ennek a dalnak a folyamatát, a végeredményt meg még inkább.”
A Szemüveg a november 28-án megjelenő Purgatórium album utolsó kislemeze
Míg az előző, a lemez címadó dalában nem kisebb nevekkel, mint Krúbival és Beton.Hofival állt össze a zenekar, most Dzsúdlóval kiegészülve jelentkeznek egy újabb slágerrel. A dalokat élőben március 27-én hallhatja a közönség az MTK Sportparkban, a Purgatórium nagykoncerten.
Fotók: Carson Coma x Dzsúdló