Halljátok-e mit hallottam
Elmondjam vagy elhallgassam?
Férfiak, kik párjaiktól távolodnak
Csendben, lassan
Szerettek ők hőn valaha
Nőjük volt, nekik nyílt virág
S most az el nem mondott bánat
Éles késként húsukba vág
Nem érint és nem szeret
Nem is néz már férfinek
Mackónadrág, zsíros haj
Vékonyabb is volt tavaly
De a feleségem jóravaló nő
De a feleségem jóravaló nő
Teher nyomja a vállamat
Termeljen a vállalat
Ő meg járja a boltokat
Szórja a forintokat
De a feleségem jóravaló nő
De a feleségem jóravaló nő
A szexnek már rég vége van
De legalább béke van
Nem cseszeget és én se cseszegetem
A hideg vacsorát csendben eszegetem
Mert a feleségem jóravaló nő
Mert a feleségem jóravaló nő
Még ha többet is teszek
Neki elég jó nem leszek
Tüzét okádja dühödten rám
Pont olyan hangon, mint az anyám
De a feleségem jóravaló nő
De a feleségem jóravaló nő
Jó ember nem válik el
Ha épp rossz csak várni kell
Különmenni jobb volna tán
De mit szólna ő, s főleg anyám?
Hisz a feleségem jóravaló nő
Hisz a feleségem jóravaló nő
Mosolygunk a képeken
Mégis üres az életem
De végül is ez nem lényeges
Nincs olyan, hogy tökéletes
Az én feleségem jóravaló nő
Az én feleségem jóravaló nő
Végre megérkezett a pop koronázatlan királynőjének, Dua Lipának harmadik nagylemeze, a Radical Optimism, amely 11 dalból áll. Az énekesnő egyedüllétét kiemelő album első felvétele beszédesen az „End Of An Era” (azaz: egy éra vége) címet viseli és olyan slágerek gyűjteménye, mint a „Houdini”, a „Training Season” és az „Illusion”. Dua „pszichedelikus popként” írja le új lemezét, megjegyezve róla, hogy „olyan kiállások és különféle hangzások keveréke ez, amit ha csukott szemmel hallgatsz, akkor egy kész, vizuális világ tárul eléd”.
„Az albumot a szingliségem alatt írtam” – mondta el Dua. „Mindig valami vicces történettel érkeztem a stúdióba, és mindegyik más-más dalt inspirált. Van egy lazaság és őszinteség, ami korábban nem volt meg bennem.”
Az album elkészítésekor a világsztár olyan kivételes művészekkel dolgozott együtt, mint Caroline Ailin (Dua Lipa: New Rules), Danny L. Harle (Caroline Polachek, Charli XCX), Tobias Jesso Jr. (Adele) és Kevin Parker, akit művésznevén Tame Impalaként ismerhet a nagyvilág.
Dua hozzátette: „Mindenki háttere és munkamódszerei jól összeálltak barátként és zeneileg is.” Így folytatta: „Nagyon nyitottak voltunk egymással, és úgy éreztem abban a szobában, hogy sebezhető lehetek, és szabadon beszélhetek a tapasztalataimról. Ennek a zeneisége olyan gazdagnak és izgalmasnak hatott, és szerettem volna ebben teljesen elmerülni és részese lenni.”
A Dua önfelfedezése által ihletett Radical Optimism egy olyan anyag, amelyben értelmet nyer a tiszta öröm és boldogság megélése azokban a helyzetekben is, amelyeket korábban lehetetlennek tűnt elfogadnunk.
A 11 szám közül egy igazán mély jelentésű, a „These Walls” kapott fókuszt a Spotifyon, amelyről elárulta az énekesnő a Zane Lowe-nak adott, nemrég közzétett interjújában, hogy:
„Van ez a közhely, hogy "ó, ha ezek a falak beszélni tudnának, tudod, mit mondanának". Szerintem érezhető az az energia, amikor besétálsz egy szobába és két ember veszekedett, vagy ideges.”
„Azt gondolom, hogy elkerülhetetlen az a beszélgetés, amit senki sem akar, de meg kell tenni, valakinek ki kell szállnia, és bármennyire is fájdalmas, ez általában megfelelő okok miatt történik, mert rólad van szó, és a megérzésed mindig megmondja, hogy valami jó vagy nem…”
Íme a Radical Optimism dallistája:
1. End Of An Era
2. Houdini
3. Training Season
4. These Walls
5. Whatcha Doing
6. French Exit
7. Illusion
8. Falling Forever
9. Anything For Love
10. Maria
11. Happy For You
Fotók: Dua Lipa