Előadó: | Tango Underground |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: | Keressük a szövegírót! |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Látom figyelsz, vagy csak a lukon bámulsz
Az értelem kerül vagy fejben számolsz
Futhatsz neki, csak újra áthúz
Mire elég a nettó 120
Mit adsz az egészhez hozzá
Ki mondja meg mennyit érsz
Hol lesz az egésznek vége
Belülről rohad az egész
Adatok, minden cáfol
Egyhangú vélemény
Tudd, hol a helyed
Kuss a neved
Az utolsó szó az enyém
Arc nélkül gyűr le a szükség
Újra csak azt kérdem, minek
Miért okoz örömet bárkinek
Ha nap, mint nap basz szét az ideg
Előre tekintő bölcsek
Hogy lehetne a történet kerek
Átérzett bajok, picsába velük
Lényeg, mikor, mivel, mit nyerek
Ne feledd, két szemünk rajtad
A nyeregből messzire látsz
Hányszor kapod majd vissza
Rád telepszik a gyász
A most lezárt jogosultkutatás során az Előadóművészi Jogvédő Iroda Egyesület (EJI) csaknem 210 millió forint, 2016 és 2022 között beszedett jogdíj jogosultját azonosította be és fizette ki pótlólag. Az EJI folytatja a tavaly beszedett jogdíjak felosztását is.
Az EJI jelentős erőforrásokat mozgósít a jogdíjak begyűjtése mellett a jogosultak beazonosítására is. A szükséges adatok hiánya miatt ugyanis előfordul, hogy előadók kimaradhatnak a felosztásokból.
A korábban nem azonosított felvételek között nagy számban vannak olyanok, amelyeket az érintett előadók nem regisztráltak határidőn belül, illetve hiányos vagy téves adatokkal szerepelnek a felhasználói adatszolgáltatásokban.
Az EJI alapelve, hogy jogdíj nem maradhat kifizetetlenül
Az egyesület szakemberei összetett informatikai eljárásokkal és egyéni kutatási módszerekkel dolgoznak a jogdíjak kifizetéséhez hiányzó információk beszerzésén.
Az EJI hangfelvételi adatbázisának bővítése eredményeként az idén lehetővé vált a filmzenei jogdíjak széles körű felosztása is: az úgynevezett főcím-, és vége főcímzene elkészítésében közreműködő előadóművészek között a felosztási szabályzat szerint az eredeti főszereplő jogdíjának megfelelő összeget kell felosztani, a háttér, illetve betétzene elkészítésében közreműködő előadóművészek között pedig hangfelvételenként összesen egy-egy eredeti szereplőre eső jogdíjat osztottak fel.
Az EJI munkaszervezete folytatja a tavaly beszedett jogdíjak felosztását, amelyet idén várhatóan júniusban a hangfelvételeket, szeptember végén pedig az audiovizuális jogdíjakat illetően tervez lezárni.
Fotó: illusztráció/Freepik