Mintha most lett volna, úgy emlékszem
Egyik este melléd fekszem
Szép szemed ébren vibrál
Ujjad fürgén babrál
De nem a combon, s nem fenéken
Kis okoskád villan kéken
Én meg jéggé fagytam
Jaj, istenem, mért is hagytam?
Azóta telnek évek, s várlak téged
Kérve kérlek, hagyd a gépet
Fáj, hogy így elherdálsz
Sejtem, épp nem rám vágysz
Mondd csak azt, hogy én most kellek
Azt hazudd, hogy érdekellek
De ha nem is, jó lesz így ma
A semmi az jobban fájna
Engem érints, ne a képernyőt!
Élő húst fogj, ne csak a kijelzőt!
Férjem teste itt van, el se hittem
Hogy 40 éves özvegy lettem
De elvitték a gombok
Agyhalálig nyomkod
Vagy lemondok én a csókról
Vagy vizionálok új fiúkról
Egyik rosszabb, mint a másik
A testem csak őrá vágyik
Engem érints, ne a képernyőt!
Élő húst fogj, ne csak a kijelzőt!
"Úgy érzem, egy életem van, nem leszek félember
mer’ bent izzik a szabadság a véremben"
Nyolcszámos lemezzel jelentkezik májusi tripla Aréna-koncertje előtt Magyarország legnépszerűbb előadója. A skatulya I. című lemezről a mariana.árok már túlszárnyalta a 2,5 milliós megtekintést YouTube-on, a cipoe pedig szintén hasít: 1,6 millió megtekintésnél jár. Ezekhez érkezik most hat további dal.
A dalszerző-előadó így mesél a lemezről: „Korábban mindig próbáltam előre összeírni, megtervezni minden dalt, aszerint haladni az alkotómunkával, ahogyan a fejemben egy album összeállt. Viszont a zenekészítési folyamat ennek a szöges ellentéte. Megannyi ilyen tapasztalat után biztosra mondom, hogy a legjobb hangulatok, illetve a legértékesebb gondolatok és dallamok mindig akkor érkeznek, amikor nincs előre felvázolva, hogy vajon milyen lesz a teljes egész.
A skatulya I. című lemezen Azahriah új területekre lép. Ő maga így fogalmaz: „A skatulya albumsorozattal igyekszem a legkísérletezőbb, legszélsőségesebb hangzásokat próbálgatni, aztán a legjobbakat leválogatom, s végül egy összefüggő sztorivá igyekszem formálni a lemezen.” S hogy a kísérletezést mennyire komolyan veszi, azt mi sem bizonyítja jobban, mint a tartarosz című dal – ami egy metálszám. Hasonlóra – hogy egy, a karrierje csúcsán járó popsztár metáldallal rukkoljon elő – még a nemzetközi színtéren se nagyon akad példa. De hát ő maga énekli: izzik a szabadság a vérében.
A visualizerekben a mariana.árok klipjének különös, enigmatikus látványvilága köszön vissza (Emil Goodman munkái), a szövegek pedig a carpe diemtől a világvége-flessig igen széles skálán mozognak. Egy biztos: úgy lángol, hogy még a tenger mélyén se lehet kioltani.
Fotó: Azahriah