Verze 1
állj meg egy percre és várj legalább
mer' az ár bedarál és, ha fáj amit látsz
kiabálj, mer' a száj azért van hogyha fáj
hallja a világ, hogy belül eltörtél
és minden szilánk a szívbe beleszúrt
eláraszt a forró harag, szinte fel-fel gyújt
ne feledd el sohasem, ha lenne fent egy úr,
ha segítséget kérsz tőle, ő egyből kezet nyújt
de létezik vagy sem, ha létezik nem létezik,
hogy ilyen kínt kell látnom, ami lehatol a lélekig
hol van akkor, amikor a limfómától szétesik
a keringés, és a szerettednek elhalkulnak léptei?
hol van akkor amikor a nyakadon a kötél
szorul és a daganat minden erőt fölél?
hol van akkor amikor minden elsötétül
ami ellen imádkozol úgyis eljön végül
Refrén
adj jelet, adj jelet, adj jelet most
mondd el, ha ott van ma veled most
mondd el, hogy jó neki, nem szenved többé,
ha már ilyen könnyen egy embert megtörtél...
Verze2
nézz fel az égre és lépj be a fénybe
de én nem elégszem meg ennyivel, és te?
elértem egy pontra nem értem meg hogy van
ez éget, ez sorvaszt, mert félek hogy ott van
a halál minden percben akörül kit szeretek
az imám pedig hatástalan összetettem kezemet
nem segít semmi, és én sem tudok rajta
amikor azt mondják, hogy pár óra - baj van
azt hiszed, hogy erős vagy, de nem vagy az hidd el
amikor egy gép segít mire mész a hittel?
mire mész az intenzíven, ha nem segít semmi?
csak egy dolog számít, a szeretteid ennyi...
akik végig maradnak az utolsó kis percig
amikor a betegség már minden erőt elszív
ők lesznek veled mikor minden elsötétül,
ami ellen imádkozol úgyis eljön végül
ref
adj jelet, adj jelet, adj jelet most
mondd el, ha ott van ma veled most
mondd el, hogy jó neki, nem szenved többé,
ha már ilyen könnyen egy embert megtörtél...
Schoblocher Barbaráék feltöltötték jó energiákkal a Park közönségét
A 2011 őszén alakult Blahalouisiana Székesfehérvárról indult. Akkor beat-rock/pop-soul zenekarként aposztrofálta magát. A csapat azonban a tavaly megjelent Sötét Villám című lemez után napjainkban már egy, az eddiginél jóval színesebb zenei világba kalauzol. Az Amore (de nem veled) című szerzeménnyel a Blahalouisiana a közelmúltban le is leplezte az új érát.
A Parkban július 17-én tartott fellépésen a már ismert számokon kívül újdonságok is várták a rajongókat: a Blahalouisiana júliusig ugyanis több új dal megjelenését tervezi, melyeknek előszele már a budapesti koncerten is érzékelhető volt. Az estét Molnár Tamás nyitotta a Blahalouisiana előtt.
Blahalouisiana-dalszövegek itt.
Az este főszereplője a Blahalouisiana, és énekesnője, Schoblocher Barbara nem arról ismert, hogy megbújik a sarokban. A frontember öltözködése, karakteres hangszíne, hangjának intenzitása és dalszövegeinek tartalma mind megköveteli a maximális figyelmet. Mindemellett Barbara igazán kellemes jelenség a személyisége szempontjából is: a közönséggel együtt lélegezve vezette végig a koncertet, jóleső együtt-rezgéseket generálva.
A már a friss sajtófotókon is egészen üde stílust magára öltött formáció a közelmúltban megjelent Amore (de nem veled) című, az új érát előrevetítő dala mellett a koncert dallistájában a legnagyobb favoritok is helyet kaptak: a Túl távol, elég közel, a Szeressetek, a Faliórák vagy a Testemnek ha engedem.
Mi is az a friss éra, amellyel beharangozták a fővárosi koncertet?
Innen szép a győzelem, Ahol összeér összeér, Éllek túl, Ott van a nap, Nem ereszt – ilyen nótákkal is pakolta tele az estét a Blahalouisiana. Barbi párja, Apey (azaz Áron András, akivel több formációban is együtt zenélnek — így az Áron András & The Black Circle Orchestra-ban is) mély hatással van az énekesnő stílusára. Áron András igazi multi-instrumentalista multitálentum, aki a metalos gyökerei ellenére otthonosan mozog többek között a country világában is. Ebben pedig Barbi is remekül működik, s egyúttal finoman, jó érzékkel be is építi a stílus elemeit saját formációjába.
Mára a konga, a szaxofon, a földszínek alkalmazása, a béke és a szeretet hangsúlyozása, hippi-életérzés mind komfortosan vibrál a Blahalouisiana dalaival.
Beat, rock, kultúrház, háttérfüggöny és táncdalfesztivál
A látvány – Beatles-koncertek és a hetvenes éveket idéző, művelődési házas diszkók archív képkockáival, valamint a színpadon háttérként alkalmazott, szintén a kultúrház-érzetet keltő, finoman megvilágított drapériákkal egészült ki. Mindez a táncdalfesztiválok korszakába repített vissza. A beat és a rock volt a főszereplő. Több volt a félháznál a Parkban, a zenekar pedig láthatóan lazán, könnyedén létezett a színpadon. Élvezték azt a felhőtlen vibe-ot, amit ez az új irány hozzád a koncerthez.
Ez az összhatás a korábbi, Kovács Kati-Schoblocher Barbi duettet is megidézte.
Ha érdekel, milyen volt a látvány és az érzések a Parkban, nézd meg ezt a videót a korábbi duettről. Remekül leírja a fővárosi Blahalouisiana-koncert hangulatát.
A Faliórák annyira csúcsra járatta az érzelmeket, hogy Barbi sírva fakadt
– Bármennyire szeretek szerelmes lenni, a mai koncert érzése annál sokkal jobb
– fogalmazott az énekesnő.
A Vaksötét ezt követően akusztikus verzióban hangzott el és adott némi nyugvópontot az estének, hogy aztán a Kedvenc naplementém ismét felrázza a közönséget. A Szeressetek pedig tovább kontrázta a hangulatot.
Az estét az új sláger, az Amore zárta: temperamentumos, olaszos életérzést hagyva maga után.
– Vigyétek el ezt a sok pozitív energiát oda, ahol a legnagyobb szükség van rá. Meg tudjuk menteni a világot, elegen vagyunk itt és most ehhez
– tette hozzá Barbi.
Fotók: Blahalouisiana