Előadó: | Follow The Flow |
---|---|
Album: | Nem tudja senki |
Megjelenés: | 2019 |
Hossz: | 3:00 |
Szövegírók: |
Fura Vincze Gergely "BLR" |
Somogyvári Dániel Szakács Gergő |
|
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Annyi a hibám, amit vétettem
Mint csillag az égen
De ameddig tombol a tűz még bennem
Én hagyom, hadd égjen
Majd elmegyek, és ahol nem lát senki
Ott verek egy tábort
Ha a múltat nem tudom jóvátenni...
Még nem tudom, hol is a cél
És folyton ellenem dolgozik a szél
De nem fúj vissza, a bőröm páncélból van
A szívem pedig acél
Mindegy, hogy mennyire rögös az út
Elmegyek, nem számít a távolság
Csak veszem a bátorságot hozzá
És szedem a sátorfát
Nem lesz több üzenet
Itt hagyom mindenemet
Megyek, amíg van erőm
Ott húzom fel a táboromat
Ahol a lábnyomomat
Elmossa majd az eső
Annyi a hibám, amit vétettem
Mint csillag az égen
De ameddig tombol a tűz még bennem
Én hagyom, hadd égjen
Majd elmegyek, és ahol nem lát senki
Ott verek egy tábort
Ha a múltat nem tudom jóvátenni
Maradok távol
Az életem egy kalandregény
A társam a magány, a szeretőm a remény
Úgy megpróbálnám a szerencsém
De a balszerencse szerelmes belém
A szívem a motor, még várjon a pokol
Most szólok, hogy kicsit kések
Hogy hova sodort az élet
Elmondom majd, ha visszatérek
Nem lesz több üzenet
Itt hagyom mindenemet
Megyek, amíg van erőm
Ott húzom fel a táboromat
Ahol a lábnyomomat
Elmossa majd az eső
Annyi a hibám, amit vétettem
Mint csillag az égen
De ameddig tombol a tűz még bennem
Én hagyom, hadd égjen
Majd elmegyek, és ahol nem lát senki
Ott verek egy tábort
Ha a múltat nem tudom jóvátenni
Maradok távol
Rekordösszegű, több mint 2 milliárd forint jogdíjat fizet ki idén a hangfelvételek 2024. évi felhasználása után az Előadóművészi Jogvédő Iroda Egyesület.
Megkezdte a több mint 2 milliárd forint jogdíj kifizetését az EJI
Több mint 100 előadóművész kap egymillió forint feletti jogdíjat, további mintegy 300 muzsikus jogdíja haladta meg az ötszázezer, míg több mint kétezer előadó jogdíja a 100 ezer forintot.
A most lezárt nagy felosztás kiterjedt a 2024. évi internetes jogdíjakra, a rádiós és televíziós játszási, a háttérzenei jogdíjakra, a hangfelvételi kiegészítő díjakra, valamint a rádiós ismétlési jogdíjakra és a 2023. évet felölelő jogosultkutatás eredményeként az internetes elhangzásokra vonatkozó járandóságokra, kiegészítve a 2025 második negyedévében külföldről beszedett jogdíjakkal.
A rádiós és televíziós jogdíjat az EJI idén is csaknem 100 hazai rádió, illetve televízió adatai alapján osztotta fel.
Ez a tavalyinál kevesebb, mintegy 600 ezer különböző felvétel beazonosítását jelentette, amelyeket azonban idén gyakrabban játszottak a rádiók.
A tíz legmagasabb jogdíj előadói között többségben vannak a magyar művészek, részükre az EJI most összesen több mint 50 millió forintot fizet ki.
A magyar felvételek aránya az összesített adatok alapján csaknem 40 százalék, lényegében az elmúlt évivel azonos, az idén harminckilenc előadó jogdíja haladta meg az egymillió forintot.
Ugrásszerűen növekedtek a lehívásos (internetes) jogdíjak
Ebben a prémium előfizetők számának növekedése, valamint az EJI Felosztási Szabályzatának módosítása játszik szerepet. E szerint most már a magánmásolási díj nagyobb része kerül az internetes elhangzások alapján felosztásra.
Az egyesület minden eddiginél több, összesen 7,5 milliárd stream (lejátszás) adatát dolgozta fel
Összesen 130 ezer előadó számára állapított meg jogdíjat, a 10 legmagasabb összegű jogdíj együttes összege 30 millió forint, míg egymillió forintot meghaladó jogdíjban 18 előadó részesült.
Az EJI teljesítményének javulását jellemzi egyebek között, hogy a korábbiaknál is több bolt és vendéglátóhely adatát dolgozta fel, és ezzel jelentősen pontosította a jogdíjfelosztás eredményét. Ezeken a helyeken
230 millió alkalommal 100 ezer különböző felvételt játszottak le, amelyekben csaknem 30 ezer előadó működött közre az év során.
Ezeken elenyésző arányban, alig hat százalékban szerepeltek magyar művészek, a legmagasabb 10 jogdíj jogosultjai között egy magyar van.
A kiegészítő jogdíjak összege az elmúlt évihez képest 116 százalékkal nőtt
A magyar retro felvételek iránt magasabb az érdeklődés, mint a hasonló időszakban készült nemzetközi repertoár iránt, azonban ezen a jogcímen egyelőre még elenyésző bevételre tesznek szert az előadók.
A rádiós ismétlési jogdíj a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap által készített, kereskedelmi forgalomba soha nem került felvételek ismételt sugárzása után illeti meg az előadókat – túlnyomó részt magyar művészeket.