Előadó: | Counter Clockwise |
---|---|
Album: | Látszatfoltok |
Megjelenés: | 2017 |
Hossz: | 3:04 |
Szövegírók: | Keressük a szövegírót! |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Skatepunk |
Címkék: | Keressük! |
Sehol sem vagyok otthon,
Mégis bárhol elalszom
Négy fal közé zárva
Alattam padló, felettem plafon
Sosem néztem hátra
Mert a négy fal között hátha
Megpillantom a rést
Amit a nap éget tisztára
Nem maradhattál, mert jóval előttem sétáltál
Nálam még csak őszült, de nálad indult a nyár
Lassú a halál, mert félúton megáll
Az ördöggel cimborál, kéz a kézben jár
Tűt szúrok a kezembe, legalább megtudom, hogy érzékelek e
Valamit, közeledik, hallom a lépteit
Kitalálhatom, de ki nem állhatom, hogy kin nem állhatom az ütéseket
Rongyos szívemből darabot markolok, pocsolyába facsarom az érzéseket
Nem maradhattál, mert jóval előttem sétáltál
Nálam még csak őszült, de nálad indult a nyár
Lassú a halál, mert félúton megáll
Az ördöggel cimborál, kéz a kézben jár
Szorít a mellkasom, a talpam görcsben, égnek az izmok bennem
Feszülnek, lüktetnek, a bezártság tünetei nem tűnnek
A levegő mintha tüskékből állna, minden korty a torkomat vágja
Hirtelen nyilalás a szív környékén, az agyamat a fehér fény rágja
Nem maradhattál, mert jóval előttem sétáltál
Nálam még csak őszült, de nálad indult a nyár
Lassú a halál, mert félúton megáll
Az ördöggel cimborál, kéz a kézben jár
Hirtelen megnyugvás, a padlón fekve újra
A beszivárgó napfény a retinámat szúrja
Beleégett képek, homályosak kissé
A klisé amit látnom kéne, most válik semmissé
És nem maradhattál, mert jóval előttem sétáltál
Nálam még csak őszült, de nálad indult a nyár
Lassú a halál, mert félúton megáll
Az ördöggel cimborál, kéz a kézben jár
Nem maradhattál, mert jóval előttem sétáltál
Nálam még csak őszült, de nálad indult a nyár
Lassú a halál, mert félúton megáll
Az ördöggel cimborál, kéz a kézben jár
Kéz a kézben jár
Kéz a kézben jár
Kéz a kézben jár
Schoblocher Barbaráék feltöltötték jó energiákkal a Park közönségét
A 2011 őszén alakult Blahalouisiana Székesfehérvárról indult. Akkor beat-rock/pop-soul zenekarként aposztrofálta magát. A csapat azonban a tavaly megjelent Sötét Villám című lemez után napjainkban már egy, az eddiginél jóval színesebb zenei világba kalauzol. Az Amore (de nem veled) című szerzeménnyel a Blahalouisiana a közelmúltban le is leplezte az új érát.
A Parkban július 17-én tartott fellépésen a már ismert számokon kívül újdonságok is várták a rajongókat: a Blahalouisiana júliusig ugyanis több új dal megjelenését tervezi, melyeknek előszele már a budapesti koncerten is érzékelhető volt. Az estét Molnár Tamás nyitotta a Blahalouisiana előtt.
Blahalouisiana-dalszövegek itt.
Az este főszereplője a Blahalouisiana, és énekesnője, Schoblocher Barbara nem arról ismert, hogy megbújik a sarokban. A frontember öltözködése, karakteres hangszíne, hangjának intenzitása és dalszövegeinek tartalma mind megköveteli a maximális figyelmet. Mindemellett Barbara igazán kellemes jelenség a személyisége szempontjából is: a közönséggel együtt lélegezve vezette végig a koncertet, jóleső együtt-rezgéseket generálva.
A már a friss sajtófotókon is egészen üde stílust magára öltött formáció a közelmúltban megjelent Amore (de nem veled) című, az új érát előrevetítő dala mellett a koncert dallistájában a legnagyobb favoritok is helyet kaptak: a Túl távol, elég közel, a Szeressetek, a Faliórák vagy a Testemnek ha engedem.
Mi is az a friss éra, amellyel beharangozták a fővárosi koncertet?
Innen szép a győzelem, Ahol összeér összeér, Éllek túl, Ott van a nap, Nem ereszt – ilyen nótákkal is pakolta tele az estét a Blahalouisiana. Barbi párja, Apey (azaz Áron András, akivel több formációban is együtt zenélnek — így az Áron András & The Black Circle Orchestra-ban is) mély hatással van az énekesnő stílusára. Áron András igazi multi-instrumentalista multitálentum, aki a metalos gyökerei ellenére otthonosan mozog többek között a country világában is. Ebben pedig Barbi is remekül működik, s egyúttal finoman, jó érzékkel be is építi a stílus elemeit saját formációjába.
Mára a konga, a szaxofon, a földszínek alkalmazása, a béke és a szeretet hangsúlyozása, hippi-életérzés mind komfortosan vibrál a Blahalouisiana dalaival.
Beat, rock, kultúrház, háttérfüggöny és táncdalfesztivál
A látvány – Beatles-koncertek és a hetvenes éveket idéző, művelődési házas diszkók archív képkockáival, valamint a színpadon háttérként alkalmazott, szintén a kultúrház-érzetet keltő, finoman megvilágított drapériákkal egészült ki. Mindez a táncdalfesztiválok korszakába repített vissza. A beat és a rock volt a főszereplő. Több volt a félháznál a Parkban, a zenekar pedig láthatóan lazán, könnyedén létezett a színpadon. Élvezték azt a felhőtlen vibe-ot, amit ez az új irány hozzád a koncerthez.
Ez az összhatás a korábbi, Kovács Kati-Schoblocher Barbi duettet is megidézte.
Ha érdekel, milyen volt a látvány és az érzések a Parkban, nézd meg ezt a videót a korábbi duettről. Remekül leírja a fővárosi Blahalouisiana-koncert hangulatát.
A Faliórák annyira csúcsra járatta az érzelmeket, hogy Barbi sírva fakadt
– Bármennyire szeretek szerelmes lenni, a mai koncert érzése annál sokkal jobb
– fogalmazott az énekesnő.
A Vaksötét ezt követően akusztikus verzióban hangzott el és adott némi nyugvópontot az estének, hogy aztán a Kedvenc naplementém ismét felrázza a közönséget. A Szeressetek pedig tovább kontrázta a hangulatot.
Az estét az új sláger, az Amore zárta: temperamentumos, olaszos életérzést hagyva maga után.
– Vigyétek el ezt a sok pozitív energiát oda, ahol a legnagyobb szükség van rá. Meg tudjuk menteni a világot, elegen vagyunk itt és most ehhez
– tette hozzá Barbi.
Fotók: Blahalouisiana