Előadó: | Very Bad Things |
---|---|
Album: | 4,5 Volt – AC/DC Tribute Album |
Megjelenés: | 2001 |
Hossz: | 03:04 |
Szövegírók: |
Scott Ronald Belford Young Angus Mckinnon Young Malcolm Mitchell |
Scott Ronald Belford Young Angus Mckinnon Young Malcolm Mitchell |
|
Kiadó: | Magneoton |
Stílus: | Klasszikus Rock |
Címkék: | Keressük! |
I'm a rocker
I'm a roller
I'm a right out of controller
I'm a wheeler
I'm a dealer
I'm a wicked woman stealer
I'm a bruiser
I'm a cruiser
I'm a rockin' rollin' man
Got slicked black hair
Skin tight jeans
Cadillac car
And a teenage dream
I'm a rocker, I'm a roller
I'm a rocker, I'm a roller
I'm a rocker, I'm a roller
I'm a rockin' rollin' man
Got lorex socks
Blue suede shoes
V8 car
And tattoos
I'm a rocker, I'm a roller
I'm a rocker, I'm a roller
I'm a rocker, I'm a roller
I'm a rockin' rollin' man
I'm a rocker, I'm a roller
I'm a rocker, I'm a roller
I'm a rocker, I'm a roller
I'm a rocker, I'm a roller
I'm a rocker, I'm a roller
I'm a rockin' rollin' man
I'm a rocker, I'm a roller
I'm a rocker, I'm a roller
I'm a rocker, I'm a roller
I'm a rocker, I'm a roller
I'm a rockin' rollin', rockin rollin man, hey
Wanna jive honey?
C'mon, spin you 'round, hey yeah
Yeah I'm a rocker, I'm a roller
I'm a rocker, makin' you roll
A Századvég Konjunktúrakutató Zrt. egy anonim, feltáró kutatást készített 2025 áprilisában, hogy átfogó képet adjon a hazai élőzenei rendezvényhelyszínek – klubok és művelődési házak – működési stratégiáiról, nehézségeiről, valamint a támogatási rendszerekhez kapcsolódó javaslataikról.
Milyen kihívások elé állították az elmúlt évek az élőzene hazai színtereit? Milyen klubkultúra igénye látszik kirajzolódni?
Interjúk készültek a szakmai képviselőivel a minél pontosabb kutatási eredményekhez
A kutatás során huszonöt interjú készült klubvezetőkkel, művelődési ház vezetőkkel, határon túli klubok képviselőivel és a hazai könnyűzene szakmai képviselőivel. A legtöbb klub az NKA Hangfoglaló Program támogatásával működik: ez a lehetőség kulcsfontosságú a klubok életben tartásához, különösen vidéken: „Jelen pillanatban az élőzenei profilját a klubnak ez a támogatás tudja életben tartani” – fogalmazott egy interjúalany.
A legtöbb klub az NKA Hangfoglaló Program támogatásával
működik
A kutatás rávilágít klubok nehézségeire a COVID19-járványt követő időszakban
A kutatási eredmények átfogó képet adnak arról milyen nehézségekkel kell megküzdeniük az élőzenei helyszíneknek a COVID19-járványt követően. Az interjúalanyok elmondása alapján négy témakörbe rendeződő kihívásokból fakadnak: működési-, gazdasági/társadalmi-, szakmai-, illetve finanszírozási kihívások. A rezsi- és beszállítói költségek növekedése, a csökkenő látogatottság és a fellépések elmaradása sok klubot működési modelljének újragondolására kényszerített.
A klasszikus klubműfajok túl szükséges volt bővíteni a repertoárt, így megjelentek az élményfókuszú formák: az after partyk, a gasztronómiai rendezvények és a minifesztiválok. A kutatás egyaránt kitér a fővárosi és vidéki klubszíntérre.
Működési-, gazdasági/társadalmi-, szakmai-, illetve
finanszírozási kihívások
A klubok sikerének kulcsa a kutatás alapján körvonalazható
A tanulmány szerint a siker kulcsa az, hogy a klubok képesek legyenek technológiailag innovatívak, kulturálisan érzékenyek és közönségközpontúak maradni.
Az élményalapú megközelítés külföldön egyre hangsúlyosabb: interaktív fényshow-k, illateffektek, tematizált események és AI-alapú ajánlórendszerek mind-mind részei lehetnek a jövőbeli hazai klubélmény megteremtésének.
A kutatás rávilágít arra, hogy a közönség egy része a nosztalgia miatt tér vissza a klubokba, míg mások a közösségépítő hangulatot keresik.
A jó élőzene önmagában ma már nem elég
A látogatók közösségi élményekre, kapcsolódásra és inspirációra vágynak. A kluboknak nemcsak koncerteket és előadásokat kell kínálniuk, hanem élettel teli, emberközeli tereket is.
Azok a helyszínek, amelyek felismerik a változás szükségességét, és lehetőségükben áll, nemcsak túlélni fognak – hanem (újra) központi szereplői lehetnek a hazai kulturális életnek. A teljes kutatást ezen a linken lehet letölteni.
A látogatók közösségi élményekre, kapcsolódásra és
inspirációra vágynak
A feltáró jellegű kutatást a Századvég Konjunktúrakutató Zrt. az NKA - Hangfoglaló Programiroda megbízásából készítette 2025. áprilisban.
További grafikai anyagok forrása: