Előadó: | Children of Distance |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Somogyi Péter (Horus) Ács Róbert (Carp-E) Nyári Roland (Shady) Burai Krisztián |
Somogyi Péter (Horus) Burai Krisztián |
|
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Amíg itt vagyunk mindketten
Amíg itt vagyunk mindketten
Egyszer fenn-egyszer lenn...
Horus:
Egyszer fenn, egyszer lenn, a kettő között jöhet bármi
Esni tudni kell, de jobban kell tudni felállni
Hullámvasút az élet néha nehéz
Lehet, hogy ma még itt vagy velünk de holnap már Te mész
Van, hogy kicsúszik a föld, és megindul az ég
Ezért ma megragadok mindent ami szép
Még egyszer megölelem anyámat, hogy érezze
A fia ember lett és nem a sitten végezte
Még egy puszi a kis húgomnak, ne félj
A szívemet odaadnám Neked azért, hogy élj
Elmesélem a faternak én tudtam
Hogy ő ott lesz mellettem akkor is mikor elbuktam
Lehet bármit teszek, soha nem lesz elég
Csak szereplők vagyunk és nem mi írjuk ezt a mesét
Most még király vagy, de lehetsz még Te cseléd
Néha siker a reggeli, de a kudarc az ebéd
Refr. 2x: (Kovács Gyopár &Horus)
Amíg itt vagyunk mindketten
A sorsunk nem lehet véletlen
Semmi nincs könnyen az életben
Egyszer fenn, egyszer lenn
Shady:
Jó irányba haladok, de lehet, hogy rossz vonaton
Ez egy hullámvasút, fel le zakatol gondolatom
Rám nézel és látod jó a kedvem
De önmagam előtted csak a viccek mögé rejtem
Kézen fogva a gátlástalan gátlással
Néha nincs erőm ha visszavet én átmásszam
Nem vagyok tökéletes, hogy is lehetnék
Ha megfelelnék mindenkinek lehet meggebednék
Ki vagyok, nem érdekel, csak hallgatod a zeném
A színpadon meg rám nézel, de nem láthatsz belém
Szeretnék úgy élni majd, hogy ha az élet lehúz
Az emeljen fel az égig, amikor csak Te bújsz
Úgy élni, mikor minden sivár lesz és lakatlan
Egy embertelen világban én mégis ember maradtam
Ha minden véget ér, és elmegyek azt úgy tegyem
A jövőben úgy maradjak meg, hogy az dicső múlt legyen
Refr. 2x: (Kovács Gyopár &Horus)
Amíg itt vagyunk mindketten
A sorsunk nem lehet véletlen
Semmi nincs könnyen az életben
Egyszer fenn, egyszer lenn
Carp-E:
Melankolikus a csönd, ami most körbe vesz
Ha túl sokat agyalok az majd idő előtt tönkre tesz
Hiába szorítom ökölbe a jelen örömét
Hallom a jövő kopogását, meg a múlt közönyét
Kifolyik a kezem között az idő, elengedem
Próbálom megélni a mát ameddig megmerem
Egy éve volt, ültem őrlődtem magamban
Féltem, hogy mi vár rám, ezt miért is kéne tagadjam
Hogy leszek majd jó apja a saját gyerekemnek
Nem lehetnek kétségeim, ha egyszer belekezdek
Ma itt van a kislányom és nem lehet baja már
Bárhova sodor az élet, apa mindig hazavár
Tartod a lelket bennem még akkor is ha szorongok
Mert tudom merre tartok, nem céltalanul bolyongok
Tudom, nem védhetem meg mindentől az életben
Ha felnő, tudja majd, hogy szerettem és féltettem
Refr. 2x: (Kovács Gyopár &Horus)
Amíg itt vagyunk mindketten
A sorsunk nem lehet véletlen
Semmi nincs könnyen az életben
Egyszer fenn, egyszer lenn
Bridge (Horus)
Nem könnyű néha, de ilyen az élet
Nem jutok el a célomig, ha félek
Túl ködös ez az út, akármerre lépek
Ha kijutok innen, én vissza se nézek
Refr. 2x: (Kovács Gyopár &Horus)
Amíg itt vagyunk mindketten
A sorsunk nem lehet véletlen
Semmi nincs könnyen az életben
Egyszer fenn, egyszer lenn
Amíg itt vagyunk mindketten...
Amíg itt vagyunk mindketten...
– A fesztiválszezon végén már csak a karszalag fakó lenyomata emlékeztet a nyárra, de a közösen átélt kalandok, a felejthetetlen koncertélmények és a frissen megtapasztalt szabadság érzése velünk maradnak. Ezeket az élményeket és az általuk felvetett kérdéseket vizsgálja a Fesztiválország című zenés mozifilm – szól a beharangozó.
Fotó: JUNO11
Kötelező és marginális nyilatkozatok a Fesztiválországban
A legismertebb magyar fesztiválszervezők szólalnak meg: Lobenwein Norbert, Fülöp Zoltán, Márta István, Oszkó-Jakab Natália, Valde Orsolya, Varga Balázs, Lovasi András és persze kihagyhatatlan Gerendai Károly és Müller Péter Sziámi. Emellett Lovasi András, a Halott Pénz, a Bagossy Brothers Company, a Quimby, Дeva, Sisi, a Margaret Island, a Blahalouisiana is mesél a fesztivál-élményekről.
Müller Péter Sziámi a film díszbemutatóján
Fotó: JUNO11
De miért maradtak ki olyan fesztiválok, amelyek máig meghatározó szereplői (Campus) vagy azok voltak (Hegyalja) a hazai fesztivál-történelemnek? Irreleváns a Dope Calypso és Soma Mamagésa megszólalása. Soma talán épp a forgatás idején lépett fel az Everness Fesztiválon és ezért nyilatkozott, nem derül ki. Önnön erőltetett poénjain nevetgélő, a Szigeten felbukkanó Nánásiék sem adnak hozzá a filmhez. Megszólal még Sisitől Grandpierre Attilán, az átszellemült Varga Líviuson át Beton.Hofiig Beck Zoli és Eke Angéla is, azonban a film készítőinek koncepciója így sem nyilvánvaló.
– A szerkesztési elvem az volt, hogy a hazai fesztiválvilág sokszínűségét mutassuk be, tehát egy-egy fesztiváltípus vagy szubkultúra reprezentálója került be a filmbe – fogalmazott Csizmadia Attila, rendező.
Csizmadia Attila rendező és Varga Lívius (Quimby)
a díszbemutatón
Indokolatlan, hogy a széttetovált, extrém külsejű modell Szintia, aki életében először járt (a Sziget) fesztiválon, egy önálló szeckiót kapjon a filmben. Nem elegáns az sem, hogy olyan nyilatkozatok is vannak, amelyek arról tanúskodnak, hogy egyes előadók mely fesztiválokat nem ismerik. Elmondható kulturáltan (ahogyan a Gryllus-testvérek megbeszélik az Ozora Fesztivált – és ez még vicces is), de ha mégsem sikerül, talán célszerűbb kihagyni az adott véleményt.
A Gryllus-fivérek a film egyik jelenetében
Fotó: JUNO
Függetlenül attól, hogy mit gondolunk a Bánkitó Fesztiválról vagy hogy ismerjük-e a Fekete Zajt, nem tanácsos sértő megjegyzésekkel illetni az adott műfaj kedvelőit. Zenei stílusokról és azok rajongóiról illetlenség bántó dolgokat mondani, pláne ha színpadi ember az illető. Így épp az az elfogadás és nyitottság veszik el a történetből, amelyet hangsúlyoz.
Történetmesélés
Talán épp egy fiktív szereplős történet tette volna kerekké a filmet és törölte volna el a kissé nyers, dokumentumfilmes jelleget? (Ahogyan a Mi vagyunk Azahriah-filmnek jót tett az extra eseményszál.) A Fesztiválország a közlemény szerint abba a filmes hagyományba szeretne illeszkedni, amelynek mérföldkövei az Oscar-díjas Woodstock (Michael Wadleigh, 1970), a Glastonbury (Julien Temple, 2006) vagy az avantgárd Global Groove (Nam June Paik, 1973). Ez sajnos, nem sikerül neki.
Remek lépés volt az archív felvételek modern kori újraforgatása
Gerendai Károlyt már az első Sziget Fesztiválok idején is kamerák kísérték. Számos legendás lépésének (ahogyan sétál a K-hídon vagy a Hajógyárin) eredetijét és reprodukcióját is láthatjuk a Fesztiválországban. A kilencvenes években a fiatalok mertek nagyot álmodni. Megteremtették azt az atmoszférát, amely hazánkat Európa fesztivál-nagyhatalmává tette. Így lett a Diákszigetből Európa legsokszínű fesztiválja. Így élte az álmát a fiatal Gerendai is.
Lovasi András mesél arról, hogy hogyan találták ki a Fishing On Orfű fesztivált. Márta István arról sztorizik, hogy hogyan gyökerezett ki a Balaton-felvidéki falu pajtájából a Művészetek Völgye, amelyet aztán a Gryllus-fivérek értékes munkája is formált. Olyanná, amely ma lehetővé teszi, hogy az egykori Kapolcsi Művészeti Napok mára a nyár egyik legnagyobb kulturális ünnepe legyen.
Lovasi András, a Kispál és a Borz frontembere a film egyik
jelenetében
Fotó: JUNO11
A legjobb plakátragasztók a KFT-nek dolgoztak: a Volt Fesztivál alapítói
Szívmelengető érzés, ahogyan Fülöp Zoltán és Lobenwein Norbert abban a tornateremben mesél, amelyben a legendás soproni fesztivál alapjait lefektették. Kezdetben maguk plakátoltak. Majd híre ment, hogy ezt milyen jól csinálják, a KFT zenekar is felkérte őket a feladatra.
Fülöp Zoltán és Lobenwein Norbert fesztiválszervezők a film
díszbemutatóján
Fotó: JUNO11 Facebook
A Sziget Fesztiválon Torgyán József is tiszteletét tette
A Független Kisgazdapárt elnöke nyomatékosította a fiatal srácokban, hogy az a fontos, hogy a csajoknál jól teljesítsenek. Akkoriban a rendezvényen Drogbusz is volt – a szerhasználat ellen kampányolt – nevét sokan félreértelmezték.
Lemmy (Motörhead), David Bowie, vagy épp a az egyik utolsó Linkin Park-koncert az énekes tragikus öngyilkossága előtt Sopronban. A balatoni nyár vízparti élményei, a Bánki-tó bája, a Fekete Zaj experimentális zenéinek sötét mélysége és Paloznak lankáin szálló melódiák egy pohár gyöngyöző bort kortyolgatva – ez mind része a magyar fesztivál-kultúrának.
És a porból lett szabadság, ahogyan a film mottója hangzik. Pillanatnyi emlékképek, a hazai fesztivál-történelem hangulatos mementói, amelyek jólesőn melengetik a néző szívet.
A Blahalouisiana fesztiválkoncertje
Fotó: JUNO11
Életed mozija – hangzik a film másik szlogenje
A fiatalabb generációknak is annyit ad ez a film, mint a hőskor fesztiválozóinak? Inkább azok számára gazdag és üdítő, akik nem a zenei szektor szereplői és most pillantanak be először a magyar fesztiválok kulisszái mögé?
Egy korszak vége a hazai fesztiválozásban
Ahogyan Lobeinwein Norbert fogalmaz: most jött el egy korszak vége. Noresz az idei Strand Fesztiválon, a Dalszerző podcastjében beszélt arról, hogy a közelmúltban beszélgettek a szervező kollégákkal arról, hogy hogyan haladhat tovább a fesztiválok jövője a mai Magyarországon.
Vajon a jövő generációja is megtapasztalhatja majd, hogy milyen érzés a porból lett szabadság?
Közönség-találkozós vetítések listája itt.
A Fesztiválország 2025. szeptember 18-tól országosan látható a hazai mozikban.
Fotók: JUNO11