Előadó: | Hanoi |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: | Keressük a szövegírót! |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Készülünk a nagy showra
nincs már szükség új sorra
a tudás fájából rakott máglya
bolond arcunk megvilágítja
a hidakról nézve a jégtáblák
lassan haladnak alattunk
házaink közt a szél átvág
magunkra maradtunk
hiába hisszük, hogy miénk a főcím
az epizód nem lesz letölthető
mindannyiunk feledhető
születünk
felélünk
pusztulunk
és mindent magunkkal rántunk
háttérben halk orgona szól
virágok nőnek a romokból
égető nap, apadó folyó
fojtó füst, egy régi fotó
arról, hogy mi még jól éltünk
mert mások vesztek el helyettünk
szürkére cserélve a zöld szín
ami egyszer felépült ledönthető
mindannyiunk feledhető mellékszereplő
csak egyszer éltünk, de akkor nagyon
minden elfogyott, jöhet a halál
részegek vagyunk, a remény elhagyott
sírgödröt táncoltunk a talpunk alá
mindjárt vége, ketyeg az óra
nincsen aki ránk földet szórna
szóljon a nóta, ketyeg az óra
nincsen aki ki ránk földet szórna
Jótékonysági árverésen került kalapács alá a Radnóti Színház számos emblematikus kelléke, amelyeket Kováts Adél, a színház igazgatója adott át a szerencsés licitálóknak. A befolyt összeggel három civil szervezet munkáját segítik, akik összesen 1,5 millió támogatáshoz jutottak így, a Radnóti jóvoltából.
Kováts Adél színházigazgató az árverésen
Az emberség kellékei sikerét mi sem jelzi jobban, hogy a kellékek többsége a kikiáltási ár duplájáért kelt el.
A legmagasabb áron A gondnok című előadásban szereplő aranyozott Buddha szobor kelt el, de szintén rekordáron vitték el az Ádám almái Lambert macskáját Csomós Mari szövegkönyvével együtt, az Alföldi Róbert által a III. Richárdban viselt jobb kéz-sínt és koronát, valamint azt a sok előadást látott színházi széket, amely 35 éven keresztül állt a Radnóti szolgálatában.
Az Alföldi Róbert által a III. Richárdban viselt jobb kéz-sínt és korona új gazdára talált
Az átadón Kováts Adél, a színház igazgatója minden licitálónak megköszönte, hogy a gyűjtés által hozzájárultak azon társadalmi felelősségvállaláshoz, amelyet a Radnóti Színház az előadások játszásán felül is cselekszik és képvisel. Az online aukció, amelyben „a színházi kellékek az emberség kellékeivé váltak” a Radnótival már két éve együttműködő Publicis Groupe ügynökséggel közösen valósult meg. Ennek köszönhetően
a Magyar Élelmiszerbank Egyesület, az Utcáról a Lakásba Egyesület és az InDaHouse Egyesület összesen 1,5 millió forint támogatáshoz jutott.
Ahogyan Kováts Adél fogalmazott, „ezek az egyesületek azokat az ügyeket képviselik, amelyek az Én, Daniel Blake-ben is megjelennek. Az előadás tűpontos látleletet ad a társadalmunkról, és megható módon foglal állást a társadalom perifériára szorult emberek szolidaritása mellett.”
Jobbra az A gondnok című előadásban szereplő aranyozott Buddha szobor
Nagygyörgy András, a Magyar Élelmiszerbank Egyesület elnöke elmondta, hogy az áruházaktól, vendéglátóipari egységektől naponta 28 000 kilogramm étel kerül hozzájuk, amelyeket még aznap eljuttatnak az ország 400 különböző pontjára más szervezetek bevonásával. Kiemelte azt is, hogy az aukción befolyt összeg több mint 4000 csomag élelmiszer célba jutását teszi lehetővé.
Az Utcáról a Lakásba Egyesület képviseletében Rácz Viktória kommunikációs és adományszervezési koordinátor és Orosz Annamária szociális munkás volt jelen az eseményen. Az egyesület 13 éve foglalkozik azzal, hogy Magyarországon minél több ember lakhatását biztosítsa: a hajléktalanságban élőket szociális bérlakáshoz, a szociális szegénységben élőket pedig megfizethető lakhatáshoz juttatják, valamint segítenek nekik a munkakeresésben és -vállalásban. Emellett elindítottak egy menekültprogramot is, amelyen keresztül az ukrán háború eszkalálódása óta több mint 800 személyt támogattak.
Jót tettek és boldog tulajdonosokká váltak
A 2014 óta működő InDaHouse Egyesület alapító elnöke, Benkő Fruzsina a tevékenységük kapcsán elmondta, hogy
borsodi aprófalvakban, mélyszegénységben élő cigánygyerekeknek tartanak foglalkozásokat, akiket egészen a tanulmányaik befejezéséig támogatnak, figyelemmel kísérnek. Szervezetük abszolút a társadalmi szolidaritáson alapul, működésüket az adományok és az önkéntesek munkája segíti.
Végezetül kifejezte háláját, hiszen tudja, hogy a színházak is nehéz helyzetben vannak, ennek ellenére a Radnótinak mégis sikerült megtalálnia a kreatív módját, hogy „a semmiből teremtve adjon jelentős összeget három szervezetnek is.”
Fotók: Radnóti Színház