Előadó: | UNFIELD |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: | Keressük a szövegírót! |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Rap |
Címkék: | Keressük! |
UNFIELD:
Dolgozz meg most mindenért
Mutass példát kisfiam mert,
Sokan követnek téged,
elvesztek rég annyian.
Mutasd meg hogy honnan jöttél,
Álarcodat dobjad félre
Nincs olyan hogy meglátjuk
Küzdjél most, mert hamar vége!
Átvertek már jópáran,
Lesznek még majd jópáran,
Bizzál mostmár magadban,
ne csak a whiskey colában.
Adjál esélyt mindenkinek,
Legyen benned alázat.
Lesz majd aki segít téged,
Lesz majd aki alád rak.
Szíved szerint cselekedj,
Megvan rá minden jogod.
Nem divat rég ezt csinálni,
Ez már olyan különc dolog.
szülőktől meg kapnak mindent,
Megszokták már jó sokan.
De elittam én minden pénzem,
nem tudom, hogy hogyan.
Nem kapsz házat tőlem,
Nem kapsz házat senkitől!
Magadnak kell elérned majd,
Építsd fel a semmiből!
Becsüld meg, hogy van anyád,
Mert én már rég leléptem.
Kiraboltam, megcsaltam,
Ennek súlyát nem érzem.
(Refrén) PJR:
Mondd hol voltál, amikor kellettél?
Amikor nem jött más csak a hűvös tél.
Mondd hol voltál, amikor kellettél?
Amikor hívtalak, akkor nem jöttél.
Mért menekülsz el, hova menekülsz el?
Amikor igazán kell, az hogy te nevelj fel.
Mikor igazán kell, akkor hova tűnsz el?
Engem sosem érsz el, hozzám sosem érsz fel.
UNFIELD:
Idén lettem 20 éves,
A fiú attól még férfi,
Ül a fotelben sörrel a kézben,
Aztán a meccset megnézi.
Felelősséget vállalni ha,
Van már saját gyermeked.
Tisztaszívből szeretni,
Támogatni a szerelmed.
Családnál nincs fontosabb,
Minden más a csak utána.
Munka után hazaesni,
Egy családfőnek nyugágya.
Jóban rosszban együtt lenni,
Nem csak mikor van pénz.
Ezek nélkül "apa",
jó büdös nagy szart sem érsz!
Azért nem ütnélek meg,
Mert más vagyok mint te.
Önfegyelem és tartás,
Gyerek az apját túl nőtte.
Nem lopok, nem csalok,
Tisztességben élek.
Mindenért megdolgozok,
Nem követlek téged.
Nem felejtem, volt mikor még
Hiányzott az apám.
10 évesen miattad még
Sírtam anyám hasán mert
Nem tudtam nyakkendőt kötni,
Nem volt kitől tanulni.
Mindig rólad álmodtam,
Féltem már elaludni.
(Refrén) PJR:
Mondd hol voltál, amikor kellettél?
Amikor nem jött más csak a hűvös tél.
Mondd hol voltál, amikor kellettél?
Amikor hívtalak, akkor nem jöttél.
Mért menekülsz el, hova menekülsz el?
Amikor igazán kell, az hogy te nevelj fel.
Mikor igazán kell, akkor hova tűnsz el?
Engem sosem érsz el, hozzám sosem érsz fel.
Két műfaj találkozását mutatja be a Duett: zene és fényképezés című tablókiállítás, amely kedden nyílt meg Budapesten az MNMKK Magyar Nemzeti Múzeum kertjében.
A Magyar Nemzeti Múzeum és a Magyar Zene Háza közösen rendezi meg a kiállítást, amelynek másik része a városligeti intézményben látható. A két helyszínen megrendezett tárlatok fényképeit a Magyar Nemzeti Múzeum Történeti Fényképtárának gyűjteményeiből válogatták.
A Duett című kiállításban a zene és a fényképezés találkozik egymással
A két kifejezési forma egymással párbeszédet folytatva, formabontó módon mutatja be, ahogy a zenei élmények a fényképezés eszközei révén láthatóvá válnak.
A megszólaló zene betölti teret
Családi nappalit, hangversenytermet, rádióstúdiót, tánctermet, vendéglőt vagy akár egy városi teret, a képeken a zene, a zenélés és a hallgatás is képi formában jelenik meg.
Mindkét kiállítás azonos koncepció alapján jött létre
- A kiállítás archív felvételein zenei pillanatok, csend, harctér, polgári otthon és koncertek elevenednek meg. A pillanatfelvételek felidézik azt, hogy mi szólhatott ott és akkor. A néma képek a fantázia segítségével zenei élménnyé válnak - fogalmazott Bősze Ádám zenetörténész.
A kiállításon szereplő képek nem zenei hatást kívánnak kelteni a nézőben, nem a zenéből merítenek inspirációt, hanem a zenével töltött tereket nyitják meg előttünk, mindkét tárlatot különféle tértípusok mentén rendezték el.
Kilenc tértípus mentén mutat be archív felvételeket két hónapon keresztül
A szervezők olyan tereket kerestek, amelyek hangulatait és jelentéseit nagyban befolyásolta, hogy milyen zene szólt bennük és az, hogyan hatott az az ott lévőkre. Ezek a képek lehetőséget adnak arra, hogy kérdéseket tegyünk fel.
Az egyik képen a tizenhat éves Dohnányi Ernő látható édesapjával és más zenészek társaságában, egy másikon Cselényi József operaénekes otthonában a családjával, de Szabados György zongoraművész keze is felfedezhető az egyik archív felvételen zongorázás közben.
- Csellót készítő első világháborús katonák is megjelennek az egyik képen, de a kiállítás felvételei között feltűnik a Zeneakadémia tere is, amelyben "Clemens Krauss vezénylését képzelhetjük el, amint a Bécsi Operaház százfős énekkarát dirigálja a pesti közönség előtt" - mondta a kurátor.
Horn Márton, a Magyar Zene Háza intézményigazgatója beszédet mond a Duett: zene és fényképezés című tablókiállítás megnyitóján a Múzeumkertben 2025. október 7-én. A Magyar Nemzeti Múzeum és a Magyar Zene Háza közös kiállítása december 7-ig látogatható
Fotó: MTI/Hegedüs Róbert
Horn Márton, a Magyar Zene Háza intézményigazgatója szerint a képeket nézve megszólalhat bennünk a zene: olyan emlékek jönnek elő a gyerekkorból, a mindennapokból, amitől azt érezheti a néző, hogy a zene jelen van - hangsúlyozta.
A Duett: zene és fényképezés című tablókiállítás részlete a Múzeumkertben a megnyitó napján, 2025. október 7-én. A Magyar Nemzeti Múzeum és a Magyar Zene Háza közös kiállítása december 7-ig látogatható
Fotó: MTI/Hegedüs Róbert