dalszöveg, előadó kereső
Dalszöveg, előadó kereső
előadó, zeneszöveg betűválasztó
Válassz előadót:
0-9
a
b
c
d
e
f
g
h
i
j
k
l
m
n
o
p
q
r
s
t
u
v
w
x
y
z
Tartalom
Riddler: Noir

Riddler - Noir

off off off off off
Album: nincs kép
Előadó: Riddler
Album: Keressük!
Szövegírók: Riddler
Zeneszerzők: eNzim
Nóniusz Gábor
Kiadó: Keressük!
Stílus: Rap
Címkék: Keressük!
Megtekintve: Ma 1, összesen 3861 alkalommal
Tartalom
Dalszöveg

Noir

Azt kérded mi újság azt mondom nem sok jó
Fej leszegve járok, mert félek hogy megbotlom
Nem nézek előre a tekintet a járdán van
Mert rettegek, ha odaérek semmi nem vár rám majd
Átjár a hangulat amit aláfest az utcazaj
Szemerkélő eső, csövesek, kutyaszar
Túl hamar kapunk mindent vagy simán soha sem
És mikor fenn vagyunk nem tudjuk mi vár odalent
Közhely, de tény mindennek vége lesz egyszer
Majd a legszebb álmod közepén ébreszt a wecker
Nem tart semmi örökké, de minden rutin szerű
Ha lesírod a festéket az arcra új smink kerül
Ez a mese hű az élethez mert keserű a méz benne
Elrejtjük a félelmet ami egybegyűlt a lélekben
Egyedül a tér ellen itt vagy a reggeli tömegben
Ücsörgök és tördelem a kezeim az ölemben
A könnyek nem hazudnak ők elmondják ha szarul vagy
A múltam cseppjei a szemem sarkában lapulnak
Adj uram szép álmot vagy legalább egy espressot
Okoskodás nélkül hogy a sok kávé nem tesz jót
A stressz nem mond semmit némán térdel a nyakamba
És álmomban ordítozom éjjel a falaknak
A hajnal majd a szemem alá karikákat rajzol
Aki megkérdi hogy vagyok szarik rám magasról
A kvalitást hajszolom meg persze azt a kurva pénzt
Hisz célok nélkül nem marad semmi csak a puszta lét
A munkabér hó végén az a mű nyúl a bot végén
Agár verseny vég nélkül, kisírt szem, orrvérzés
A holt tér és üresség már kitölthetetlen
Én változnék, de azt sem tudom mi tört el bennem
Tíz fröccsel a fejem lesz az én labirintusom
Aztán szokás szerint bealszom az éjszakai buszon
Néha tré a habitusom, de sokan tartanak jó arcnak
A sikereim garantálják, hogy időnként koppanjak
Megfakulok egy kicsit mikor a napba nézek
Aztán nem tudom merre menjek hogyha sötét lesz
Végül talán véletlenül, de mindig hazatérek
De mostanra megtanultam az otthon kurva törékeny
Önérzet? Büszkeség? Néha azt sem tudom mit jelent
Olyan dolgokat tettem meg azt hinnéd viccelek
A beat megy benn a fülemben mindenhova velem jön
Csak csöpög rá a szöveg, mint az esővíz az ereszből
Lyukat váj a betonba pedig se ének se refrén
Csak pofázok vég nélkül, emlékek, felejtés
Ne menj még kérlek csak egy percet maradj még
Flashbackek villannak foszlanak szavak szét
Saját arcom figyelem a metró ajtó tükrében
Nem tudok mosolyogni, mert nyomasztó űrt érzek
Megyek és pörgök a meló az most szükséglet
Hogy ne szívjam az önsajnálat elporladó füstjét be
Az ütések becsapódnak nem tudom mennyit bírok ki
Bármennyi szar jöhet az biztos, hogy leírom mind
A kínom kincs, amit elásnék kibaszott mélyre
Egy álmot kérek csak nem átvirrasztott éjjelt
Igyatok még egyet, ezt a kört én állom
Nem hívok taxit sem, asszem most sétálok
Indulok elkísérem a Dunát egy darabon
A víz a város fényei után megy szabadon
A tudás lesz hatalom a tudatlanság boldogság
Ha nem élted még át azt, amire sokszor vágysz
Orvosság nincs erre csak szűkszavú haverok feles a kisboltban,
Fűszagú panelblokk a placebo elmúlik és leülök a járdára
Mert félek, hogyha hazaérek senki nem vár rám majd.

előadó, zeneszöveg betűválasztó
Válassz előadót:
0-9
a
b
c
d
e
f
g
h
i
j
k
l
m
n
o
p
q
r
s
t
u
v
w
x
y
z
Hírek
Hírek

Fesztiválország: a porból lett szabadság filmje nem lesz mindannyiunk életének mozija

– A fesztiválszezon végén már csak a karszalag fakó lenyomata emlékeztet a nyárra, de a közösen átélt kalandok, a felejthetetlen koncertélmények és a frissen megtapasztalt szabadság érzése velünk maradnak. Ezeket az élményeket és az általuk felvetett kérdéseket vizsgálja a Fesztiválország című zenés mozifilm – szól a beharangozó.



 

Kiss Tibi, a Quimby énekese a film egyik jelenetében
Fotó: JUNO11


 

Kötelező és marginális nyilatkozatok a Fesztiválországban

 

A legismertebb magyar fesztiválszervezők szólalnak meg: Lobenwein Norbert, Fülöp Zoltán, Márta István, Oszkó-Jakab Natália, Valde Orsolya, Varga Balázs, Lovasi András és persze kihagyhatatlan Gerendai Károly és Müller Péter Sziámi. Emellett Lovasi András, a Halott Pénz, a Bagossy Brothers Company, a Quimby, Дeva, Sisi, a Margaret Island, a Blahalouisiana is mesél a fesztivál-élményekről.



Müller Péter Sziámi a film díszbemutatóján
Fotó: JUNO11

 

De miért maradtak ki olyan fesztiválok, amelyek máig meghatározó szereplői (Campus) vagy azok voltak (Hegyalja) a hazai fesztivál-történelemnek? Irreleváns a Dope Calypso és Soma Mamagésa megszólalása. Soma talán épp a forgatás idején lépett fel az Everness Fesztiválon és ezért nyilatkozott, nem derül ki. Önnön erőltetett poénjain nevetgélő, a Szigeten felbukkanó Nánásiék sem adnak hozzá a filmhez. Megszólal még Sisitől Grandpierre Attilán, az átszellemült Varga Líviuson át Beton.Hofiig Beck Zoli és Eke Angéla is, azonban a film készítőinek koncepciója így sem nyilvánvaló.

 

– A szerkesztési elvem az volt, hogy a hazai fesztiválvilág sokszínűségét mutassuk be, tehát egy-egy fesztiváltípus vagy szubkultúra reprezentálója került be a filmbe – fogalmazott Csizmadia Attila, rendező.



Csizmadia Attila rendező és Varga Lívius (Quimby)

a díszbemutatón

Fotó: JUNO11 Facebook

 

Indokolatlan, hogy a széttetovált, extrém külsejű modell Szintia, aki életében először járt (a Sziget) fesztiválon, egy önálló szeckiót kapjon a filmben. Nem elegáns az sem, hogy olyan nyilatkozatok is vannak, amelyek arról tanúskodnak, hogy egyes előadók mely fesztiválokat nem ismerik. Elmondható kulturáltan (ahogyan a Gryllus-testvérek megbeszélik az Ozora Fesztivált – és ez még vicces is), de ha mégsem sikerül, talán célszerűbb kihagyni az adott véleményt.



A Gryllus-fivérek a film egyik jelenetében
Fotó: JUNO


Függetlenül attól, hogy mit gondolunk a Bánkitó Fesztiválról vagy hogy ismerjük-e a Fekete Zajt, nem tanácsos sértő megjegyzésekkel illetni az adott műfaj kedvelőit. Zenei stílusokról és azok rajongóiról illetlenség bántó dolgokat mondani, pláne ha színpadi ember az illető. Így épp az az elfogadás és nyitottság veszik el a történetből, amelyet hangsúlyoz.

 

Történetmesélés


Talán épp egy fiktív szereplős történet tette volna kerekké a filmet és törölte volna el a kissé nyers, dokumentumfilmes jelleget? (Ahogyan a Mi vagyunk Azahriah-filmnek jót tett az extra eseményszál.)  A Fesztiválország a közlemény szerint abba a filmes hagyományba szeretne illeszkedni, amelynek mérföldkövei az Oscar-díjas Woodstock (Michael Wadleigh, 1970), a Glastonbury (Julien Temple, 2006) vagy az avantgárd Global Groove (Nam June Paik, 1973). Ez sajnos, nem sikerül neki.

 

Remek lépés volt az archív felvételek modern kori újraforgatása

 

Gerendai Károlyt már az első Sziget Fesztiválok idején is kamerák kísérték. Számos legendás lépésének (ahogyan sétál a K-hídon vagy a Hajógyárin) eredetijét és reprodukcióját is láthatjuk a Fesztiválországban.  A kilencvenes években a fiatalok mertek nagyot álmodni. Megteremtették azt az atmoszférát, amely hazánkat Európa fesztivál-nagyhatalmává tette. Így lett a Diákszigetből Európa legsokszínű fesztiválja. Így élte az álmát a fiatal Gerendai is.

 

Lovasi András mesél arról, hogy hogyan találták ki a Fishing On Orfű fesztivált. Márta István arról sztorizik, hogy hogyan gyökerezett ki a Balaton-felvidéki falu pajtájából a Művészetek Völgye, amelyet aztán a Gryllus-fivérek értékes munkája is formált. Olyanná, amely ma lehetővé teszi, hogy az egykori Kapolcsi Művészeti Napok mára a nyár egyik legnagyobb kulturális ünnepe legyen.



Lovasi András, a Kispál és a Borz frontembere a film egyik

jelenetében

Fotó: JUNO11

 

A legjobb plakátragasztók a KFT-nek dolgoztak: a Volt Fesztivál alapítói

 

Szívmelengető érzés, ahogyan Fülöp Zoltán és Lobenwein Norbert abban a tornateremben mesél, amelyben a legendás soproni fesztivál alapjait lefektették. Kezdetben maguk plakátoltak. Majd híre ment, hogy ezt milyen jól csinálják, a KFT zenekar is felkérte őket a feladatra.



Fülöp Zoltán és Lobenwein Norbert fesztiválszervezők a film

díszbemutatóján

Fotó: JUNO11 Facebook

 

A Sziget Fesztiválon Torgyán József is tiszteletét tette

 

A Független Kisgazdapárt elnöke nyomatékosította a fiatal srácokban, hogy az a fontos, hogy a csajoknál jól teljesítsenek. Akkoriban a rendezvényen Drogbusz is volt – a szerhasználat ellen kampányolt – nevét sokan félreértelmezték.

 

Lemmy (Motörhead), David Bowie, vagy épp a az egyik utolsó Linkin Park-koncert az énekes tragikus öngyilkossága előtt Sopronban. A balatoni nyár vízparti élményei, a Bánki-tó bája, a Fekete Zaj experimentális zenéinek sötét mélysége és Paloznak lankáin szálló melódiák egy pohár gyöngyöző bort kortyolgatva – ez mind része a magyar fesztivál-kultúrának. 


És a porból lett szabadság, ahogyan a film mottója hangzik. Pillanatnyi emlékképek, a hazai fesztivál-történelem hangulatos mementói, amelyek jólesőn melengetik a néző szívet.



A Blahalouisiana fesztiválkoncertje
Fotó: JUNO11

 

Életed mozija – hangzik a film másik szlogenje

 

A fiatalabb generációknak is annyit ad ez a film, mint a hőskor fesztiválozóinak? Inkább azok számára gazdag és üdítő, akik nem a zenei szektor szereplői és most pillantanak be először a magyar fesztiválok kulisszái mögé?

 

Egy korszak vége a hazai fesztiválozásban

 

Ahogyan Lobeinwein Norbert fogalmaz: most jött el egy korszak vége. Noresz az idei Strand Fesztiválon, a Dalszerző podcastjében beszélt arról, hogy a közelmúltban beszélgettek a szervező kollégákkal arról, hogy hogyan haladhat tovább a fesztiválok jövője a mai Magyarországon.

 

Vajon a jövő generációja is megtapasztalhatja majd, hogy milyen érzés a porból lett szabadság?

 

Trailer itt.


Közönség-találkozós vetítések listája itt.

 

A Fesztiválország 2025. szeptember 18-tól országosan látható a hazai mozikban.

 

Fotók: JUNO11

 

 

Vers mindenkinek - zenei ajánlat

Tóth Árpád - Újév reggele c. megzenésített verse

Adományozás