dalszöveg, előadó kereső
Dalszöveg, előadó kereső
előadó, zeneszöveg betűválasztó
Válassz előadót:
0-9
a
b
c
d
e
f
g
h
i
j
k
l
m
n
o
p
q
r
s
t
u
v
w
x
y
z
Tartalom
Riddler: Noir

Noir

Azt kérded mi újság azt mondom nem sok jó
Fej leszegve járok, mert félek hogy megbotlom
Nem nézek előre a tekintet a járdán van
Mert rettegek, ha odaérek semmi nem vár rám majd
Átjár a hangulat amit aláfest az utcazaj
Szemerkélő eső, csövesek, kutyaszar
Túl hamar kapunk mindent vagy simán soha sem
És mikor fenn vagyunk nem tudjuk mi vár odalent
Közhely, de tény mindennek vége lesz egyszer
Majd a legszebb álmod közepén ébreszt a wecker
Nem tart semmi örökké, de minden rutin szerű
Ha lesírod a festéket az arcra új smink kerül
Ez a mese hű az élethez mert keserű a méz benne
Elrejtjük a félelmet ami egybegyűlt a lélekben
Egyedül a tér ellen itt vagy a reggeli tömegben
Ücsörgök és tördelem a kezeim az ölemben
A könnyek nem hazudnak ők elmondják ha szarul vagy
A múltam cseppjei a szemem sarkában lapulnak
Adj uram szép álmot vagy legalább egy espressot
Okoskodás nélkül hogy a sok kávé nem tesz jót
A stressz nem mond semmit némán térdel a nyakamba
És álmomban ordítozom éjjel a falaknak
A hajnal majd a szemem alá karikákat rajzol
Aki megkérdi hogy vagyok szarik rám magasról
A kvalitást hajszolom meg persze azt a kurva pénzt
Hisz célok nélkül nem marad semmi csak a puszta lét
A munkabér hó végén az a mű nyúl a bot végén
Agár verseny vég nélkül, kisírt szem, orrvérzés
A holt tér és üresség már kitölthetetlen
Én változnék, de azt sem tudom mi tört el bennem
Tíz fröccsel a fejem lesz az én labirintusom
Aztán szokás szerint bealszom az éjszakai buszon
Néha tré a habitusom, de sokan tartanak jó arcnak
A sikereim garantálják, hogy időnként koppanjak
Megfakulok egy kicsit mikor a napba nézek
Aztán nem tudom merre menjek hogyha sötét lesz
Végül talán véletlenül, de mindig hazatérek
De mostanra megtanultam az otthon kurva törékeny
Önérzet? Büszkeség? Néha azt sem tudom mit jelent
Olyan dolgokat tettem meg azt hinnéd viccelek
A beat megy benn a fülemben mindenhova velem jön
Csak csöpög rá a szöveg, mint az esővíz az ereszből
Lyukat váj a betonba pedig se ének se refrén
Csak pofázok vég nélkül, emlékek, felejtés
Ne menj még kérlek csak egy percet maradj még
Flashbackek villannak foszlanak szavak szét
Saját arcom figyelem a metró ajtó tükrében
Nem tudok mosolyogni, mert nyomasztó űrt érzek
Megyek és pörgök a meló az most szükséglet
Hogy ne szívjam az önsajnálat elporladó füstjét be
Az ütések becsapódnak nem tudom mennyit bírok ki
Bármennyi szar jöhet az biztos, hogy leírom mind
A kínom kincs, amit elásnék kibaszott mélyre
Egy álmot kérek csak nem átvirrasztott éjjelt
Igyatok még egyet, ezt a kört én állom
Nem hívok taxit sem, asszem most sétálok
Indulok elkísérem a Dunát egy darabon
A víz a város fényei után megy szabadon
A tudás lesz hatalom a tudatlanság boldogság
Ha nem élted még át azt, amire sokszor vágysz
Orvosság nincs erre csak szűkszavú haverok feles a kisboltban,
Fűszagú panelblokk a placebo elmúlik és leülök a járdára
Mert félek, hogyha hazaérek senki nem vár rám majd.

Hallgass bele

Hírek
Hírek

IX. Music Hungary Konferencia

2021. 11. 17-18., Hangvilla, Veszprém

A zeneipar talpra állítása a IX. Music Hungary Konferencia fókusza

A mai napon tartotta sajtótájékoztatóját a Music Hungary Szövetség a Kobuci kertben a IX. Music Hungary Konferencia bejelentése kapcsán, melyet idén is a veszprémi Hangvillában tartanak majd november 17-18-án. Az idei Konferencia fókusza és célja, hogy számba vegye a zeneipar lehetőségeit és kihívásait a pandémia utáni újrakezdéshez,  diskurzust indítson a talpra állás mikéntjéről, és segítse a szektor adaptálását a megváltozott körülményekhez és stabilabb alapokra helyezéséhez. 

A sajtótájékoztatót Weyer Balázs, a Szövetség elnöke nyitotta, aki beszédében elmondta, hogy az újrakezdés idén mást fog jelenteni, mint tavaly, mikor még ennyire sem látták, mi áll előttük. Ki kell használnia szakmának ezt a sokkot, hogy megerősödve tudjon a szakma újraindulni, és hogy a kényszerhelyzetből jövőálló életmód- és szemléletváltás lehessen. Véleménye szerint megszerényített mindenkit az elmúlt másfél év, megtanította őket arra, hogy mennyire sebezhető a zenei szakma, és megtanultak segítséget kérni - még akkor is, ha sokszor nem kaptak, vagy nem azt, nem úgy, nem akkor kapták, mint amire szükségük lett volna. Weyer Balázs arra is rávilágított, mennyire erősen aktivizálta és összefogásra késztette a pandémia mind a Szövetséget, mind az egész iparágat. 

Kádár Tamás, a Szövetség társelnöke ezután arról beszélt, hogy a júniusi tisztújítás a Szövetségen belül is hozott egy szemléletváltást, aktívabban fordultak az állam felé, sokkal inkább fókuszáltak a szektor támogatására és összefogására. Igyekeznek olyan stratégiát kidolgozni, ami az egész  szektor számára segítség lehet, így született meg tavaly a PwC hatástanulmánya is, ami a koncert- és fesztiváljegyek áfájának 5%-osra csökkentésének hatását vizsgálta. Erről elmondta, hogy nemcsak nem okozna kiesést az államháztartásnak, de a kapcsolt iparágakon keresztül még több bevételt is termelne, és a szakma minden szegmensének segítséget, sőt, nemzetközi szinten versenyelőnyt is adna, ezért ezt a kitűzött célt kiemelten kezeli a Szövetség. Majd ezután röviden kitért a nemrégiben elindított Őszi Hacacáré program piactorzító hatására és arra, hogy az ingyenes rendezvények nagy száma a versenypiaci környezetet rombolja. 

Temesi Bertalan zenész, a Szövetség elnökségi tagja arról beszélt, hogy a Szövetség nem kritikára, inkább párbeszédre törekszik a döntéshozókkal és a szakmán belül. Arról is beszélt, hogy a zenészek és a zenei szakemberek számára mennyire megterhelő volt ez az időszak, az egyértelmű anyagi problémák mellett lelkileg és mentálisan is, mely problémára fontosnak tartja felhívni a figyelmet. Arról is beszélt, hogy jelenleg súlyos probléma a pályaelhagyás, és kérdés, hogy ezek a zenészek és szakemberek visszatérnek-e majd a művészeti szektorba, ha az idei őszi szezon is bizonytalan. 

Az idei konferenciaprogram kurátora dr. Süli András, aki szintén jelen volt a sajtótájékoztatón, és arról beszélt, hogy minden rosszban van valami jó, hiszen ez a krízishelyzet sokkal intenzívebbé tette a szakmai diskurzusokat. Ennek eredménye lett a Konferencia struktúrájának megújítása is. Tavaly hagyományteremtő jelleggel költözött az esemény Veszprémbe, így idén novemberben is itt kerül meredezésre a konferencia a Veszprém-Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosa (VEB2023 EKF) program támogatásával. Idén is novemberben, 17-18-án tartják majd a Hangvillában, illetve kísérőprogramokkal egyéb veszprémi helyszíneken. A kétnapos konferencia nyitónapja a számbavétel jegyében telik; mik is azok a lehetőségek, amikhez nyúlhat jelenleg a zenei szakma, míg a 18-i nap fókusza és célja, hogy együtt keressenek megoldásokat a pandémia utáni újrakezdéshez, a szektor talpra állításához és ellenállóbbá tételéhez. Ennek kapcsán kiemelte, hogy az EU támogatási rendszeréről, közösségi finanszírozásról és a zenészek direkt támogatásáról, valamint új technológiákról, mint az NFT is lesznek beszélgetések. Az újítások közül azt is kiemelte, hogy nagyobb hangsúlyt fektettek a program összeállításánál a fiatalabb generáció képzésére is, így kiírnak majd egy pályázatot fiatal szakemberek számára kedvezményes jegyekre, illetve a programba beépítettek nekik szóló tréningeket és zenei-, videós és podcast listening sessionök is.

Weyer Balázs zárszójában hozzátette, hogy a fiatal szakemberek mellett a fiatal zenészekre is hangsúlyt fektetnek idén, hiszen a Konferencia egyik kísérőprogramja egy showcase is lesz, mely a VEB2023 EKF programmal partnerségben valósul majd meg, ahol feltörekvő zenészek és előadók kapnak majd lehetőséget a bemutatkozásra. Ezt a későbbiekben szeretnék majd nemzetközi szintre is kiterjeszteni. Veszprém egyetlen magyar városként tagja az UNESCO City of Music hálózatának, idén itt, a Konferenciához kapcsolódóan tartják majd ezt a találkozót is.  A Konferenciára a Tixa felületén lehet kétnapos jegyet vásárolni.