Előadó: | Red Vision |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: | Keressük a szövegírót! |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Anyád egész nap a tévét bámulja,
apád egész nap a kurvákat hajtja.
Nem vagy fontos senkinek,mindenki szarik rád
de névről ismersz a “B” középben minden Fradistát!
Melyik az az út amin menni kell?
Melyik az a hit miben hinni kell?
Melyik az az eszme,mit követni kell?
Melyik az az ország ahol élni kell?
Magányosan az utcákat járod,
a helyed soha sehol sem találod.
A szíved üres a lelked kosz és sár
de fejedben már kész a lista kiket kinyírnál.
Melyik az az út amin menni kell?
Melyik az a hit miben hinni kell?
Melyik az az eszme,mit követni kell?
Melyik az az ország ahol élni kell?
Reggel felkelsz,irány a munka,
büdös szájszag terjed a buszban.
Utálattal mész be a gyárba,
születtél volna gazdag családba.
Melyik az az út amin menni kell?
Melyik az a hit miben hinni kell?
Melyik az az eszme,mit követni kell?
Melyik az az ország ahol élni kell?
A most lezárt jogosultkutatás során az Előadóművészi Jogvédő Iroda Egyesület (EJI) csaknem 210 millió forint, 2016 és 2022 között beszedett jogdíj jogosultját azonosította be és fizette ki pótlólag. Az EJI folytatja a tavaly beszedett jogdíjak felosztását is.
Az EJI jelentős erőforrásokat mozgósít a jogdíjak begyűjtése mellett a jogosultak beazonosítására is. A szükséges adatok hiánya miatt ugyanis előfordul, hogy előadók kimaradhatnak a felosztásokból.
A korábban nem azonosított felvételek között nagy számban vannak olyanok, amelyeket az érintett előadók nem regisztráltak határidőn belül, illetve hiányos vagy téves adatokkal szerepelnek a felhasználói adatszolgáltatásokban.
Az EJI alapelve, hogy jogdíj nem maradhat kifizetetlenül
Az egyesület szakemberei összetett informatikai eljárásokkal és egyéni kutatási módszerekkel dolgoznak a jogdíjak kifizetéséhez hiányzó információk beszerzésén.
Az EJI hangfelvételi adatbázisának bővítése eredményeként az idén lehetővé vált a filmzenei jogdíjak széles körű felosztása is: az úgynevezett főcím-, és vége főcímzene elkészítésében közreműködő előadóművészek között a felosztási szabályzat szerint az eredeti főszereplő jogdíjának megfelelő összeget kell felosztani, a háttér, illetve betétzene elkészítésében közreműködő előadóművészek között pedig hangfelvételenként összesen egy-egy eredeti szereplőre eső jogdíjat osztottak fel.
Az EJI munkaszervezete folytatja a tavaly beszedett jogdíjak felosztását, amelyet idén várhatóan júniusban a hangfelvételeket, szeptember végén pedig az audiovizuális jogdíjakat illetően tervez lezárni.
Fotó: illusztráció/Freepik