Előadó: | Rönk |
---|---|
Album: | Még egy méter |
Megjelenés: | 2017 |
Hossz: | 2:36 |
Szövegírók: |
Papp Zsigmond (Yiga) |
Salamon Gábor (KisG) Schnell Róbert (Robi) Papp Zsigmond (Yiga) |
|
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Falusi Punk |
Címkék: | Keressük! |
VERZE
Megfulladok ebben a szobában
Éreztem már ilyet korábban
A technológia új fénykorában
A megvilágosodás még odább van
Várok, hogy valami jöjjön
S a néma csendben utat törjön
Átrágva magát annyi könnyön
Hallom, hogy valaki őrjöng
A város hív a legmélyébe
Csalogató lett az ártás kénye
Dzsekim húzva mennem kéne
Elvezet majd a lámpák fénye
Próbatermek, garázsok
Véget érő varázsok
Mit sem érő tanácsok
A tükröt nézem: parázslok
REFRÉN
Zuhanok, most a mélység magával ránt
Az este minden bajával bánt
Ha régi énem megtalál
A kérdés élet, vagy halál
Hát, rajta, nyisd ki két füled
Hogy halljad: szar most nélküled
Hiányod mégis felnagyít
Ó, milyen jó, hogy nem vagy itt
Hogy nem vagy itt
VERZE
Rátértem a zűrös részre
Mindig későn kaptam észbe
A múlt hibáit átböngésztem
Káros vagyok magamra nézve
Kezemben füstölgő átok
Másokén meg kisebb karátok
Gondolok még néha rátok
Látva, hogy mindent felzabáltok
BRIDGE
Mindent, amit majd megtaláltok
Ha elváltok, majd ötösbe váltok
REFRÉN
Zuhanok, most a mélység magával ránt
Az este minden bajával bánt
Ha régi énem megtalál
A kérdés élet, vagy halál
Hát, rajta, nyisd ki két füled
Hogy halljad: szar most nélküled
Hiányod mégis felnagyít
Ó, milyen jó, hogy nem vagy itt
KIÁLLÁS
Összeomlik minden ház
Egyikünkben sincsen váz
Ez őrület lesz, mintsem láz
Az Ördög üt, míg az Isten ráz
Kopogod a jeleket, a rövidet, a hosszút
Hamarosan el is unod, üzenet: a rossz út
Vihet, ahova akar, ha ütöget, a bosszú
Sose lehet ima, ha nyafogsz, úú
REFRÉN
Zuhanok, most a mélység magával ránt
Az este minden bajával bánt
Ha régi énem megtalál
A kérdés élet, vagy halál
Hát, rajta, nyisd ki két füled
Hogy halljad: szar most nélküled
Hiányod mégis felnagyít
Ó, milyen jó, hogy nem vagy itt
Schoblocher Barbaráék feltöltötték jó energiákkal a Park közönségét
A 2011 őszén alakult Blahalouisiana Székesfehérvárról indult. Akkor beat-rock/pop-soul zenekarként aposztrofálta magát. A csapat azonban a tavaly megjelent Sötét Villám című lemez után napjainkban már egy, az eddiginél jóval színesebb zenei világba kalauzol. Az Amore (de nem veled) című szerzeménnyel a Blahalouisiana a közelmúltban le is leplezte az új érát.
A Parkban július 17-én tartott fellépésen a már ismert számokon kívül újdonságok is várták a rajongókat: a Blahalouisiana júliusig ugyanis több új dal megjelenését tervezi, melyeknek előszele már a budapesti koncerten is érzékelhető volt. Az estét Molnár Tamás nyitotta a Blahalouisiana előtt.
Blahalouisiana-dalszövegek itt.
Az este főszereplője a Blahalouisiana, és énekesnője, Schoblocher Barbara nem arról ismert, hogy megbújik a sarokban. A frontember öltözködése, karakteres hangszíne, hangjának intenzitása és dalszövegeinek tartalma mind megköveteli a maximális figyelmet. Mindemellett Barbara igazán kellemes jelenség a személyisége szempontjából is: a közönséggel együtt lélegezve vezette végig a koncertet, jóleső együtt-rezgéseket generálva.
A már a friss sajtófotókon is egészen üde stílust magára öltött formáció a közelmúltban megjelent Amore (de nem veled) című, az új érát előrevetítő dala mellett a koncert dallistájában a legnagyobb favoritok is helyet kaptak: a Túl távol, elég közel, a Szeressetek, a Faliórák vagy a Testemnek ha engedem.
Mi is az a friss éra, amellyel beharangozták a fővárosi koncertet?
Innen szép a győzelem, Ahol összeér összeér, Éllek túl, Ott van a nap, Nem ereszt – ilyen nótákkal is pakolta tele az estét a Blahalouisiana. Barbi párja, Apey (azaz Áron András, akivel több formációban is együtt zenélnek — így az Áron András & The Black Circle Orchestra-ban is) mély hatással van az énekesnő stílusára. Áron András igazi multi-instrumentalista multitálentum, aki a metalos gyökerei ellenére otthonosan mozog többek között a country világában is. Ebben pedig Barbi is remekül működik, s egyúttal finoman, jó érzékkel be is építi a stílus elemeit saját formációjába.
Mára a konga, a szaxofon, a földszínek alkalmazása, a béke és a szeretet hangsúlyozása, hippi-életérzés mind komfortosan vibrál a Blahalouisiana dalaival.
Beat, rock, kultúrház, háttérfüggöny és táncdalfesztivál
A látvány – Beatles-koncertek és a hetvenes éveket idéző, művelődési házas diszkók archív képkockáival, valamint a színpadon háttérként alkalmazott, szintén a kultúrház-érzetet keltő, finoman megvilágított drapériákkal egészült ki. Mindez a táncdalfesztiválok korszakába repített vissza. A beat és a rock volt a főszereplő. Több volt a félháznál a Parkban, a zenekar pedig láthatóan lazán, könnyedén létezett a színpadon. Élvezték azt a felhőtlen vibe-ot, amit ez az új irány hozzád a koncerthez.
Ez az összhatás a korábbi, Kovács Kati-Schoblocher Barbi duettet is megidézte.
Ha érdekel, milyen volt a látvány és az érzések a Parkban, nézd meg ezt a videót a korábbi duettről. Remekül leírja a fővárosi Blahalouisiana-koncert hangulatát.
A Faliórák annyira csúcsra járatta az érzelmeket, hogy Barbi sírva fakadt
– Bármennyire szeretek szerelmes lenni, a mai koncert érzése annál sokkal jobb
– fogalmazott az énekesnő.
A Vaksötét ezt követően akusztikus verzióban hangzott el és adott némi nyugvópontot az estének, hogy aztán a Kedvenc naplementém ismét felrázza a közönséget. A Szeressetek pedig tovább kontrázta a hangulatot.
Az estét az új sláger, az Amore zárta: temperamentumos, olaszos életérzést hagyva maga után.
– Vigyétek el ezt a sok pozitív energiát oda, ahol a legnagyobb szükség van rá. Meg tudjuk menteni a világot, elegen vagyunk itt és most ehhez
– tette hozzá Barbi.
Fotók: Blahalouisiana