


| Előadó: | Macskák /musical/ |
|---|---|
| Album: | Keressük! |
| Szövegírók: |
Romhányi József T. S. Eliot |
|
Andrew Lloyd Webber |
|
| Kiadó: | Keressük! |
| Stílus: | Musical |
| Címkék: | feldolgozás [+] |

Elvisz Trén, ő váltóőr és gyorsvonat főrendész.
Izgul minden kalauz,
van már 19:20, fent a hét nagy postazsák:
"Hol van Elvisz, Elvisz hol van ?
Talán kint az egyik boltban.
Megint késünk majd egy fél órát !"
"Fut a bakter két irányba, fut a főnök három lánya,
ez a trapp-trapp csap nagy zajt.
Hol van Elvisz, no még ilyet, baj lesz ebből, ha nem siet,
még a posta is késik majd...
Tizenkilenc huszonhét, ennyit késni elég szép !"
"Minden utas szinte őrjöng már !"
"Akkor bújok ki alul, közlöm velük hanyagul:
Egy kis dolgom volt a pontyásznál..."
Senki nem packázhat Elvisszel,
hogyha látod, befogod a szád.
És a postából semmi nem vész el,
ha a macska adja át!
"Ez a kuckó várja Önt, az ágya az ott fönt,
kint az ajtón a becses neve áll.
Ugye, jó kis fülkét adtam, puha pihe itt a paplan
és a padlóra egy porszem se száll.
Van itt nagy és pici lámpa, ezt ön tetszés szerint váltja,
ha egy gombot megnyom befütyül a szél.
Ez a kecses kicsi kagyló reggel cicamosdásra jó,
itt meg fűthet, ha már belepte a dér.
Ha a pincér kopog este, kérdi öntől szinte esdve:
"Reggel milyen teát óhajt ?"
"Jó erőset és sokat !"
Ezt ellenőrzöm csupán, nehogy elfeledje bután,
így nem csinálhat soha semmi bajt..."
Este vígan búj az ágyba mind,
lám mit tesz a gondos kéz!
Már alhat a jó utas békésen,
nem zaklatja hajh még egy kisegér sem,
ha a macska áll minden éjjel őrt és mindenütt széjjelnéz.
Elvisz Trén, ő váltóőr és gyorsvonat főrendész...
Elvisz Trén, ő váltóőr és gyorsvonat főrendész...
"Éjjel éber vagyok ám, és ha kitikkad a szám,
akkor kortyolok a teámból egy jót.
Néha egy kis Whiskey-t is, ettől leszek üde, friss,
bolha énelőlem akkor meg nem lóg.
Néha beszáll pár bogár, még a vonat álldogál,
legyet lyukasztani vállalkozom én.
Így a hosszú utakon teljes lesz a nyugalom,
Én ezt biztosítom éjnek idején.
Viszont láttak talán páran kint a rendőrőrszobában,
mikor nyújtottam a jelentésem át!
Majd a végállomásnál, ahol mindenki kiszáll,
mindig ott voltam, hol megbotlott egy láb..."
Hozzád simul a farkam,
a macskák nyelvén ez annyit tesz, hogy "Viszlát!",
biztos láthatod többször is Elvisz Trént,
a gyorsvonat macskáját!


A Sávlekötő Camp idei győztesei, Szabikeyz és Juhász Zoli új, közös dalukban minden eddiginél személyesebben nyúlnak az emberi sebezhetőség témájához.
Az Üvegszilánk egy lírai popfelvétel
A dal különleges, „üvegszerű” hangzásvilággal idézi meg a törékenység érzését. A számhoz készült videóklipben lassított felvételeken keresztül jelenik meg az összetörés és újjászületés szimbolikája.
Zeneileg az Üvegszilánk középtempós, nyolcados lüktetésű groove-jával különleges helyet foglal el a duó repertoárjában. Mindkét előadó személyes történettel kapcsolódik hozzá.
Dal az emberi sebezhetőségről
„Számomra ez a dal arról szól, hogy mi emberek mennyire sebezhetőek és törékenyek vagyunk, és milyen egyszerűen széteshetünk kis pici üvegszilánkokra. Két évvel ezelőtt volt egy műtétem, ami egy életveszélyes állapotba torkollott.
Abban az időszakban nagyon egyedül éreztem magam, mert nem volt ott mellettem az akkori társam, nem számíthattam rá igazán a bajban, düh és tehetetlenség kavargott bennem.
Azóta is az egyik legmélyebb dalunknak érzem, mert akárhányszor meghallgattuk, mindig libabőrösek lettünk. Pedig hallottuk már legalább ötszázszor” – árulta el Szabi a különleges és nosztalgikus hangulatú szerzemény mögötti sztorit.

Juhász Zolinak is van személyes érintettsége
„Ez egy olyan dal, ami élethelyzettől függően mindenkinek mást fog jelenteni, de amiből eredetileg kiindultunk, az az, hogy a legfontosabb dolgaink sokszor nagyon törékenyek. Ha nem vigyázunk rájuk, könnyen szilánkokká törnek előttünk. Amikor dolgozni kezdtünk rajta,
épp egy nehéz időszakon mentem át – sok érzelmet és fájdalmat sikerült belesűrítenem.
Mostanra ez a szám egyfajta időkapszula lett számomra. Azt ugyan nem tudom a mai napig megmondani, melyik a kedvenc közösünk Szabival, de az biztos, hogy ehhez kötődöm a legerősebben érzelmileg.”
A videóklip koncepciója tudatosan egyszerű
A Péterfy Bori-cameoval készült, moszkvatérrel közös Kardiológus korábbi, narratív videója után ezúttal a látvány nem történetet mesél el, hanem egy hangulatra segít ráhangolódni. A rendező Vészi Samu, az operatőr Tóth-Heyn Máté volt, a klipben látható cukorüveg maszkokat pedig Nagy Sára Míriám készítette. A forgatás során a csapat egy slow motion kamerával dolgozott, különböző üvegtárgyakat zúzva szét, hogy a dal metaforáját vizuálisan is életre keltsék.
„A Kardiológusnál nagyon jól működött egy igazi, full extrás klip, de ennél a számnál kifejezetten olyat szerettünk volna, ami nem veszi el a figyelmet a zenétől, csak még jobban ráerősít egy érzésre a dalban” – mondta Zoli.
„A kedvenc pillanatom az volt, amikor a stáb dobált bele minket a matracba, és a felvétel után együtt néztük vissza a lassításokat. Jót nevettünk rajta.” – egészítette ki Szabi a jó hangulatban telt forgatás kulisszáival.

Mindkét zenész vallja, hogy néha a széttörés az egyetlen út ahhoz, hogy újra egésszé váljunk. Sokszor a legnehezebb pillanataink azok, amik végül – néha hosszú úton – a legszebbekhez vezetnek.
Fotók: Szabikeyz x Juhász Zoli