Előadó: | L'art pour l'art |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Dolák-Saly Róbert Laár András |
Dolák-Saly Róbert Laár András |
|
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | paródia/humor |
Címkék: | Keressük! |
Dallamot írni túl nehéz,
a szöveghez is kell némi ész,
a témaválasztás is problémás.
Jobb ha valakit másolunk,
azzal sokkal többre jutunk,
a spanyolviaszt már felfedezte más.
Kéne tehát egy zenei példa,
amire épít aki a számot írja,
és a siker nem marad el. Lássuk mi legyen az!
A Simon és a Garfunkel,
megérdemelten volt siker,
hiszen volt egy csomó jó daluk,
ez volt nekik a jó oldaluk.
Mert a külsejük nem volt igazán előnyös
esztétikailag, kicsike volt a Simon.
Ám a Garfunkel hórihorgasra nőtt fel.
Viccesen néztek ki egymás mellett,
ezért inkább minket nézzenek meg,
mert mi egyformán majdnem ugyanolyan magasak vagyunk,
mint az egyikünk, vagy a másikunk.
Ez a fontos érv mellettünk szól.
Reméljük hogy a közönség megtapsolja ezt a zenét
s nem veszi észre a másolást.
Nem gondolják rólunk azt, hogy a zenekar olyan nagy paraszt,
hogy egy az egyben leutánoz mást.
Emberileg is szomorú lenne,
ha ilyen áron törnénk a sikerre.
Azt mondanák a kollégák,
kiégett a zenekar.
S a Simon és a Garfunkel sem azért írták ezt a dalt,
hogy mi tőlük egyszer elvegyük
és utána pedig tönkretegyük.
Hiszen annyira szép,
hogy kár lenne érte
művészi szempontból,
nem beszélve arról,
hogy a Simon és a Garfunkel
ma már nem is lépnek fel,
biztos csalódtak ebben a műfajban...
Te nem?
"Úgy érzem, egy életem van, nem leszek félember
mer’ bent izzik a szabadság a véremben"
Nyolcszámos lemezzel jelentkezik májusi tripla Aréna-koncertje előtt Magyarország legnépszerűbb előadója. A skatulya I. című lemezről a mariana.árok már túlszárnyalta a 2,5 milliós megtekintést YouTube-on, a cipoe pedig szintén hasít: 1,6 millió megtekintésnél jár. Ezekhez érkezik most hat további dal.
A dalszerző-előadó így mesél a lemezről: „Korábban mindig próbáltam előre összeírni, megtervezni minden dalt, aszerint haladni az alkotómunkával, ahogyan a fejemben egy album összeállt. Viszont a zenekészítési folyamat ennek a szöges ellentéte. Megannyi ilyen tapasztalat után biztosra mondom, hogy a legjobb hangulatok, illetve a legértékesebb gondolatok és dallamok mindig akkor érkeznek, amikor nincs előre felvázolva, hogy vajon milyen lesz a teljes egész.
A skatulya I. című lemezen Azahriah új területekre lép. Ő maga így fogalmaz: „A skatulya albumsorozattal igyekszem a legkísérletezőbb, legszélsőségesebb hangzásokat próbálgatni, aztán a legjobbakat leválogatom, s végül egy összefüggő sztorivá igyekszem formálni a lemezen.” S hogy a kísérletezést mennyire komolyan veszi, azt mi sem bizonyítja jobban, mint a tartarosz című dal – ami egy metálszám. Hasonlóra – hogy egy, a karrierje csúcsán járó popsztár metáldallal rukkoljon elő – még a nemzetközi színtéren se nagyon akad példa. De hát ő maga énekli: izzik a szabadság a vérében.
A visualizerekben a mariana.árok klipjének különös, enigmatikus látványvilága köszön vissza (Emil Goodman munkái), a szövegek pedig a carpe diemtől a világvége-flessig igen széles skálán mozognak. Egy biztos: úgy lángol, hogy még a tenger mélyén se lehet kioltani.
Fotó: Azahriah