Előadó: | Ruttkai Éva |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Adamis Anna |
Másik János |
|
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Jazz, sanzon |
Címkék: | Keressük! |
Csehov.
Deja vu.
Peregnek napok és hetek
Levelek, könnyek, évtizedek
És száll a hinta, száll velünk
A messzeség közel nekünk
Csak óhajtunk, csak sóhajtunk,
Vagy boldogtalanul mosolygunk.
Mi beleérzünk és átérzünk
Mi megérzünk és megégünk
Mi lángok nélkül lobbanunk
Ha álmodunk, s nem ébredünk
Mi nem vagyunk, csak létezünk
Ha elvágyódunk, s nem megyünk
Mi meghatódunk, s elveszünk
És száll a hinta, száll velünk
A messzeség közel nekünk
S csak óhajtunk, csak sóhajtunk,
Vagy boldogtalanul mosolygunk.
Ó, bárcsak lennénk bátrak és merészek,
Ó, bárcsak lennénk gyorsak és kemények,
Ó, bárcsak repülnénk és tombolnánk
és küzdenénk és harcolnánk
Miért száll a hinta már velünk?
Ha tetteinkben repülünk.
Nem kellenének óhajok,
Nem kellenének sóhajok.
De csak peregnek napok és hetek.
Levelek, könnyek, évtizedek.
S míg száll a hinta, száll velünk,
Úgy tűnik, mindig jobb nekünk,
Ha óhajtunk, ha sóhajtunk,
Vagy boldogtalanul mosolygunk.
Így hát mi teázunk és borozunk,
Elvágyódunk, s elhagyunk
Folytatódunk, s folytatunk
Ha győztesen is veszthetünk,
És mindent vesztve is győzhetünk
Mi meghatódunk, s meghatunk,
És ringatózunk, s ringatunk
És száll a hinta, száll velünk,
Kinn zajong, üvölt a világ,
De nem nekünk.
Kinn forr és tombol az élet,
De nem nekünk.
Mi képzelünk, hát repülünk.
És száll a hinta, száll csak száll
És száll a hinta, száll csak száll
És száll a hinta, száll csak száll
És száll, megint csak száll...
Száll száll, csak nem tudnám,
Hogy a hinta vaskos cölöpökre kötve
Valójában mindig ÁLL!
Schoblocher Barbaráék feltöltötték jó energiákkal a Park közönségét
A 2011 őszén alakult Blahalouisiana Székesfehérvárról indult. Akkor beat-rock/pop-soul zenekarként aposztrofálta magát. A csapat azonban a tavaly megjelent Sötét Villám című lemez után napjainkban már egy, az eddiginél jóval színesebb zenei világba kalauzol. Az Amore (de nem veled) című szerzeménnyel a Blahalouisiana a közelmúltban le is leplezte az új érát.
A Parkban július 17-én tartott fellépésen a már ismert számokon kívül újdonságok is várták a rajongókat: a Blahalouisiana júliusig ugyanis több új dal megjelenését tervezi, melyeknek előszele már a budapesti koncerten is érzékelhető volt. Az estét Molnár Tamás nyitotta a Blahalouisiana előtt.
Blahalouisiana-dalszövegek itt.
Az este főszereplője a Blahalouisiana, és énekesnője, Schoblocher Barbara nem arról ismert, hogy megbújik a sarokban. A frontember öltözködése, karakteres hangszíne, hangjának intenzitása és dalszövegeinek tartalma mind megköveteli a maximális figyelmet. Mindemellett Barbara igazán kellemes jelenség a személyisége szempontjából is: a közönséggel együtt lélegezve vezette végig a koncertet, jóleső együtt-rezgéseket generálva.
A már a friss sajtófotókon is egészen üde stílust magára öltött formáció a közelmúltban megjelent Amore (de nem veled) című, az új érát előrevetítő dala mellett a koncert dallistájában a legnagyobb favoritok is helyet kaptak: a Túl távol, elég közel, a Szeressetek, a Faliórák vagy a Testemnek ha engedem.
Mi is az a friss éra, amellyel beharangozták a fővárosi koncertet?
Innen szép a győzelem, Ahol összeér összeér, Éllek túl, Ott van a nap, Nem ereszt – ilyen nótákkal is pakolta tele az estét a Blahalouisiana. Barbi párja, Apey (azaz Áron András, akivel több formációban is együtt zenélnek — így az Áron András & The Black Circle Orchestra-ban is) mély hatással van az énekesnő stílusára. Áron András igazi multi-instrumentalista multitálentum, aki a metalos gyökerei ellenére otthonosan mozog többek között a country világában is. Ebben pedig Barbi is remekül működik, s egyúttal finoman, jó érzékkel be is építi a stílus elemeit saját formációjába.
Mára a konga, a szaxofon, a földszínek alkalmazása, a béke és a szeretet hangsúlyozása, hippi-életérzés mind komfortosan vibrál a Blahalouisiana dalaival.
Beat, rock, kultúrház, háttérfüggöny és táncdalfesztivál
A látvány – Beatles-koncertek és a hetvenes éveket idéző, művelődési házas diszkók archív képkockáival, valamint a színpadon háttérként alkalmazott, szintén a kultúrház-érzetet keltő, finoman megvilágított drapériákkal egészült ki. Mindez a táncdalfesztiválok korszakába repített vissza. A beat és a rock volt a főszereplő. Több volt a félháznál a Parkban, a zenekar pedig láthatóan lazán, könnyedén létezett a színpadon. Élvezték azt a felhőtlen vibe-ot, amit ez az új irány hozzád a koncerthez.
Ez az összhatás a korábbi, Kovács Kati-Schoblocher Barbi duettet is megidézte.
Ha érdekel, milyen volt a látvány és az érzések a Parkban, nézd meg ezt a videót a korábbi duettről. Remekül leírja a fővárosi Blahalouisiana-koncert hangulatát.
A Faliórák annyira csúcsra járatta az érzelmeket, hogy Barbi sírva fakadt
– Bármennyire szeretek szerelmes lenni, a mai koncert érzése annál sokkal jobb
– fogalmazott az énekesnő.
A Vaksötét ezt követően akusztikus verzióban hangzott el és adott némi nyugvópontot az estének, hogy aztán a Kedvenc naplementém ismét felrázza a közönséget. A Szeressetek pedig tovább kontrázta a hangulatot.
Az estét az új sláger, az Amore zárta: temperamentumos, olaszos életérzést hagyva maga után.
– Vigyétek el ezt a sok pozitív energiát oda, ahol a legnagyobb szükség van rá. Meg tudjuk menteni a világot, elegen vagyunk itt és most ehhez
– tette hozzá Barbi.
Fotók: Blahalouisiana